• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omega v6 lekt koelvloeistof/olie

conradje

Post weinig
Hallo Opel liefhebber,.

ik heb een vraagje, ik heb een

omega b x2.5xe v6 van 1998 automaat

acfb3f04231c59b758ba6eb0b23962f9.jpg
21a34b120989e8affe2fbee9949b3ba3.jpg

ik heb al verschillende omega's mogen rijden maar deze raakt zijn koelvloeistof kwijt

heb witte rook uit de uitlaat (geen hele straat in de witte rook) maar wel steeds een aardige pluim uit de uitlaat

zag vanochtend omdat er sneeuw onder lag dat er een beetje bruinachtigge drap in een plasje onder de auto lag lijkt me een mengelmoesje van olie en koelwater?

ik heb al verschillende topics gelezen en geleerd dat elke omega weer zijn eigen koelwater problemen heeft dus dacht start een topic met vragen aan de mede opel eigenaren voordat ik naar de opel dealer stap met mn spaarpot op de bijrijdersstoel,..

hoe kan ik het beste het een en ander uitpluizen en onderzoeken om erachter te komen wat eventueel de oorzaak is??

alvast hartelijk dank

conrad

ja dat lees ik ook her en der over de koppakking,

maar dan staat er ook bij dat ze de hele straat in witte rook reden,..

en 10.000 km geleden is de distributie vervangen is dan niet ook de kop eraf??

en geen olie troep in het koelwater resservoir en geen troep aan de dop

Maar dat de hele staat vergeven is van de witte rook....dat kan maar is zeker niet altijd

het geval....bij mij in iedergeval niet.

origineel gepost door Jack-omegax3.0xe

Kan ook de warmte wisselaar en deksle zijn. zit er ook sludge in je olie vuldop?

Gr Jack

ja jack,.. dat had ik nog niet nagekeken er zit inderdaad een boel bruine rommel aan de dop en in de vulpijp,.

dit vond ik vanmorgen onder de auto,..

origineel gepost door Jerremy

Nee voor de distributie te vervangen hoeven de koppen er niet af.

ok dank je wel andersom dus,..

had er een slecht gevoel van auto vandaag bij de opel gebracht het is dus de koppakking,..

kosten rond de 1500,-€ daar moet ik dus wel ff over nadenken

Carlo is een heel handig ventje, en kan lekker sleutelen aan de V6en

u2u naar Carloastra moet krijg jij informatie van hem

ik had het ook wel kunnen doen, als het een Vectra was

Omega is wat ingewikkelder qua ruimte in de motorruimte, al klinkt dat vreemd de omega is namelijk een grotere auto.

Willem

baal er wel verschrikkelijk van,.. je hoopt niet op het ergste maarja het is het uiteindleijk wel,.

heb begrepen dat ze bij de opel dealer hier het blok het hart van de omega er compleet uithalen om hem dan vervolgens goed te bekijken en te repareren , pff

ze rekenen daar 16 uur arbeid voor a 65 € ex btw per uur

en dan nog het materiaal

besef wel dat het dat goed gerepareerd wordt maaar toch ...

ze kwamen op ongeveer 1800€ nu en dan moet de warmtewisselaar er wel in zijn geheel uitkomen anders word dat ook vervangen uiteraard,..

vanmiddag mn meisje weer wezen ophalen en gevraagd of er niks aan dat arbeidsloon gesleuteld kon worden,. dat kon misschien we dus morgen ochtend even terug om te praten met baas erbij of we misschien een vaste prijs kunnen afspreken ,.

inmiddels ook bij een vakgarage geweest en die zegt ook het is een hele klus maar rekent 1 dag arbeid en ongeveer 1100 € zonder verdere mankementen als het hart open ligt uiteraard dussss al met al ben ik niet vrolijk

maar ga er mijn omega niet voor de deur uitdoen daar rijd ie te fijn voor,..

wordt vervolgd

ik heb al gezegd, je kan Carloastra inschakelen, ik denk dat hij het voor een redelijk bedrag GOED kan maken..

Willem

geef ik ook al aan. u2u carlo eens.

@wim de omega is niet zo veel ingewikkelder dan de vectra. is alleen wat onhandiger werken omdat de motor in de lengte is geplaatst.

Maar dat is ook op te vangen door de radiator eruit te halen.

Dan kun je voor de stabilisator staan.

Gr Jack

ja ik heb van Carlo gehoord dat het flink scheelt om de koppen van een omega (motor in de lengte) los te halen tov een Vectra (motor dwars).

Ik heb van meerdere Vectra's en Calibra's de koppen al los gehad, en dat is gewoon goed te doen

Willem

Terug
Naar boven