• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omega v6

hallo ,ik zit inmiddels in Belgie de auto heeft het begeven tijdens een bergrit met caravan gaf hij aan koelwater te kort, snel naar de kant, het water stroomt langs de automatenbak naar beneden,monteur er bij, wist er geen diagnose over te geven auto afgesleept naar garage, ook garage zag er geen brood in ,volgens de garage moet de bak er af om te zien waar hij lekt de auto word nu gerepatrieerd naar nederland en daar zal ik het zelf uit moeten zoeken . wie kan er een zinnig woord over zeggen ik kon zelf ook niet zien waar hij exact lekte hij gooit het water er uit achterkant motor zodra hij warm begint te worden en niet zo,n klein beetje ook, maar het is allemaal zo krap daar, haast niet te zien vr groet anton

3weg klep kapot, of eventueel de automaat koeler als deze met koelwater word gekoeld ter hoogte van de automaatbak.

willem

3weg klep kapot, of eventueel de automaat koeler als deze met koelwater word gekoeld ter hoogte van de automaatbak.

willem

hallo, wim als de automatenkoeler lekt komt dan het water in de bak terecht of is het buiten de bak te zien hij lekt namelijk bovenin het blok of halverwege het blok, zit daar die driewegklep of kan het toch nog alsnog de warmtewisselaar zijn, bij voorbaat dank voor de reacties, vr groet anton.

hallo, wim als de automatenkoeler lekt komt dan het water in de bak terecht of is het buiten de bak te zien hij lekt namelijk bovenin het blok of halverwege het blok, zit daar die driewegklep of kan het toch nog alsnog de warmtewisselaar zijn, bij voorbaat dank voor de reacties, vr groet anton.

ik dacht meer aan de aansluitingen van de koelvloeistof als deze aanwezig zijn op de automaten bak.

Mocht het nou lekken terhoogte van de verbinding motor en bak aan de bijrijders zijde, dan heeft de 3weg klep het echt opgegeven.

Willem

ik dacht meer aan de aansluitingen van de koelvloeistof als deze aanwezig zijn op de automaten bak.

Mocht het nou lekken terhoogte van de verbinding motor en bak aan de bijrijders zijde, dan heeft de 3weg klep het echt opgegeven.

Willem

Kijk nou maar naar de driewegklep of de leidingen van en naar toe. De automaat bak heeft geen kv aansluiting. Deze heeft alleen 2 aansluitingen voor de oliekoeler in de radiator. Deze is redelijk dik uitgevoerd en gaat zelden kapot.

Jammer dat een garage deze storing al niet ziet.

Dit is de driewegklep

driewegklep.jpg

en deze zit hier.

fotodriewegklep.jpg

fotodriewegklep2.jpg

gr Jack

Kijk nou maar naar de driewegklep of de leidingen van en naar toe. De automaat bak heeft geen kv aansluiting. Deze heeft alleen 2 aansluitingen voor de oliekoeler in de radiator. Deze is redelijk dik uitgevoerd en gaat zelden kapot.

Jammer dat een garage deze storing al niet ziet.

Dit is de driewegklep

driewegklep.jpg

en deze zit hier.

fotodriewegklep.jpg

fotodriewegklep2.jpg

gr Jack

jack, bedankt voor de duidelijke foto,s de klep kan ik inderdaad voelen achter de motor, maar hoe kom ik daar in godsnaam bij. moet dan het inlaatgedeelte er af om er bij te komen er zit ook nog eens een gasinstallatie overheen gebouwd vr groet anton

jack, bedankt voor de duidelijke foto,s de klep kan ik inderdaad voelen achter de motor, maar hoe kom ik daar in godsnaam bij. moet dan het inlaatgedeelte er af om er bij te komen er zit ook nog eens een gasinstallatie overheen gebouwd vr groet anton

hallo om het probleem af te ronden er zat een scheurtje in de slang van driewegklep naar blok en de waterpomp is ook vervangen want die begon ook te lekken na drie weken stilstand vr groet anton

hallo om het probleem af te ronden er zat een scheurtje in de slang van driewegklep naar blok en de waterpomp is ook vervangen want die begon ook te lekken na drie weken stilstand vr groet anton

Terug
Naar boven