• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Omgekeerd luchtfilterhuis Z20LET

De (koperen) moeren zijn gewoon de orginele en zijn niet van koper overigens.

Ik heb het hitteschildje weggelaten , vind het zo optisch mooier.

Ja , ik heb er een H versie op (perfect) via EDS en aanpassing en liep de motor prima.

Er is sinds ik bij onze huissponsor geweest ben , helaas van alles mis met het motormanagament.

Ik ben niet op zoek geweest naar boven de 300 pk maar zocht meer een "easy" 250 zonder dat ik extreme toeren of boost moet maken.

De Dbilas heb ik ooit besteld en inkompleet ontvangen en zelf met slangen en alu buis pas moeten maken.

Ik heb besloten (na ruggespraak) dat EDS , omdat deze de kennis en een rollenbank hebben , dit probleempje moeten kunnen tackelen.

De dumpvalve , eerst siste ie en momenteel lijkt ie niet goed te werken en de turbo eerder af te remmen, hoewel het geluid wel hetzelfde is als op de EDS site te horen is.

De orginele is afgesloten met een spacer en alle onderdrukleidingen zijn tot en met de electrische klep opgeruimd (lekker clean) en geeft geen storingen.

Gr Marcel.

knudde van die incomplete DBilas, dacht dat hun wel goed waren met spullen enzo.

De standaard moeren zijn dan wel iets beter geworden, of valt het zwaar tegen? hoor namelijk veel mensen over het feit dat ze afknappen als je ze los wilt halen. Je hebt trouwens ook van die draadeinden die je erin kan zetten. Die verkoopt Mtech.

jammer dat de huissponsor jouw software verneukt hebt. Succes om hier weer van te recoveren.

De moeren breken niet, het zijn de tapeinden die breken !!

Ik heb er trouwens voor gekozen juist niet meer die moeren te gebruiken, ik gebruik M8 koppelmoeren die het hele tapeind goed beschermen. Kopervet gebruikt bij montage. Deze moeren draai je never nooit niet kapot.

origineel gepost door tijgetje57

knudde van die incomplete DBilas, dacht dat hun wel goed waren met spullen enzo.

De standaard moeren zijn dan wel iets beter geworden, of valt het zwaar tegen? hoor namelijk veel mensen over het feit dat ze afknappen als je ze los wilt halen. Je hebt trouwens ook van die draadeinden die je erin kan zetten. Die verkoopt Mtech.

jammer dat de huissponsor jouw software verneukt hebt. Succes om hier weer van te recoveren.

DBilas materiaal is niets mis mee maar ik had natuurlijk weer de pech dat er tussen hun en mijn leverancier iets fout is gegaan.

Ik hergebruik mijn tapeinden en moeren tot op heden (maar ik heb weinig km's)en nog geen problemen ermee gehad.

En dat software verhaal heb ik het volste vertrouwen dat dat wel in orde gaat komen.:thumbup

origineel gepost door Baas J.

De moeren breken niet, het zijn de tapeinden die breken !!

Ik heb er trouwens voor gekozen juist niet meer die moeren te gebruiken, ik gebruik M8 koppelmoeren die het hele tapeind goed beschermen. Kopervet gebruikt bij montage. Deze moeren draai je never nooit niet kapot.

Dus jij hebt jouw spruitstuk aangedraaid met koppelmoeren. Is wel een goed idee.

Maar dat standaard spul is bij mij denk een beetje gaar, moet misschien wel gaan denken aan een nieuwe pakking tussen de turbo en blok. Want ik ruik hem nog steeds.

Hoe kan je nou testen of dat goed dicht is? Bij een gasleiding doe je dat met zeepsop.

Als je de turbo demonteerd kun je er een "regel" langs/op leggen of er ergens iets kromgetrokken is.

En soms wil een dubbele pakking ook onevenheden opvangen.

Maar scheuren doen deze spruitstukken ook nog regelmatig.

gr Marcel

Maar ff vraagje heeft het echt zin om zo iets te doen een omgekeerd luchtfilterhuis ? Ik bedoel als je al 250 pk heb en je krijg er 10 pk bij dan merk je het ook niet echt maar heeft het dus zin is bij deze mijn vraag.

Greetz Wes

Hoi Zetos , het is idd een geval van alle keine beetjes helpen.

Maar links er rechts wat van deze (wat goedkopere) modificaties kun je toch lekker

wat pktjes erbij pakken en dat is nou net leuk als je naast iemand staat die je even denkt

in te kunnen pakken.

Dan telt gewoon iedere pk.

Ook is het zo dat de "verkorte aanzuigroute" het wat prettiger maakt om onder de kap te sleutelen en om de boel netjes en schoon te houden.

ps ; ik heb van beide (open en dicht luchtfilter) nog een setje liggen voor als je het wat lijkt.

groeten Marcel.

Hey Marcel,

Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D

Groeten Wes

origineel gepost door zetos

Hey Marcel,

Bedankt voor je uitleg ik had ook al zoiets dat zoiezo die verkorte aanzuigroute wel een voordeel is, lucht is sneller bij je turbo maar ik heb wel intresse in de dichte versie heb het niet zo op open filters aangezien in een lucht scoop in me moterkap heb en water in de zuiger is niet goed ghe ghe maar zie dat je in de omgeving van amsterdam woont das nog in de buurt ook:D

Groeten Wes

Ik heb je een u2u gestuurd.

Marcel.

heb op de mijne een 2.2 luchtfilterhuis zitten van een astra g.was ff passen en meten maar.....merkt er idd weinig van.

meschien iets meer geluid?zou het wel schelen bij fase 1 of meer????ziet er in ieder geval beter uit zo!

origineel gepost door ron1978

@ Deef was de voorkatvervanger goed merkbaar in vermogen?

Zeker wel pakt feller op , de turbo.:thumbup

ps ; ik heb er 1 nog liggen.

Voor diegene die er nog intresse in hebbe ik hem nog een 2.2 airbox in de aanbieding.

Greetzzz

voorkatvervanger merk je goed turbo is veel gretiger! :wors

en de tip van baasj ga ik ook gebruiken koppelmoeren lijkt me toch sterker..

Beste leden,

Om dit topic maar weer heel even te openen.

Ik kwam bij eds vandaan en hij had het over een 1.6 airbox in plaats van de zoveel geplaatste 1.9cdti airbox.

Weet iemand het verschil hier tussen????

Terug
Naar boven