• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omkeurregels weer gewijzigd!!

origineel gepost door miraltje

op zich is het mooi dat het makkelijker wordt, en dat waarschijnlijk een helboel nu makkelijker de stap nemen om het wel goed voorelkaar te hebben.

er is echter ook een maar,

bij een omgekeurde auto horen ook hogere kosten zoals verzekering en wegenbelasting= meergeld in de staatkas.

reken er tevens maar op dat de klpd en politie (terecht) strenger gaan controleren op ongekeurde motor ombouw.

als laatste de afkeuring bij het rdw weegt waarschijnlijk zwaarder dan de normale apk, na een afkeur door het rdw heb je denk ik een ongekeurde auto, is het dan mogelijk dat de rdw een WOK plaatst in het kentekenregister.

want met een WOK ben je de sigaar omdat alleen na keuring door de rdw weer op de openbare weg mag met de auto

Over je "maar"

die hogere kosten dat klopt ook maar je bent dan ook wel gewoon goed verzekerd

als het niet op kenteken staat en je krijgt dan een ongeluk met letsel dan ben je wel goed nat;)

origineel gepost door timbo

origineel gepost door miraltje

op zich is het mooi dat het makkelijker wordt, en dat waarschijnlijk een helboel nu makkelijker de stap nemen om het wel goed voorelkaar te hebben.

er is echter ook een maar,

bij een omgekeurde auto horen ook hogere kosten zoals verzekering en wegenbelasting= meergeld in de staatkas.

reken er tevens maar op dat de klpd en politie (terecht) strenger gaan controleren op ongekeurde motor ombouw.

als laatste de afkeuring bij het rdw weegt waarschijnlijk zwaarder dan de normale apk, na een afkeur door het rdw heb je denk ik een ongekeurde auto, is het dan mogelijk dat de rdw een WOK plaatst in het kentekenregister.

want met een WOK ben je de sigaar omdat alleen na keuring door de rdw weer op de openbare weg mag met de auto

Over je "maar"

die hogere kosten dat klopt ook maar je bent dan ook wel gewoon goed verzekerd

als het niet op kenteken staat en je krijgt dan een ongeluk met letsel dan ben je wel goed nat;)

das correct dan ben je ZEIKNAT !!

je krijgt gewoon netjes een afkeur papiertje met de punten die niet in orde zijn, net zoals een apk keuring. je papieren worden niet ingenomen.

ik snap niet waarom iedereen zo moerlijk doet, gewoon erheen gaan.

dat heb ik vorige week ook gedaan, al die half verzonnen verhalen die op internet ronddwalen, de helft slaat nergens op.

ik heb mn bmw e30 met supra motor ook op kenteken gekregen dmv deze regeling, (geen 40% maar verdubbeling)

rdw2.jpg

apperaat is vet, heb zijn topic tydje terug ff doorgenomen:thumbup

maar je had dus de lage kosten marcel?

oke voor mij is het nou nog steeds niet duidelijk.

Ik heb dus een C kadett sedan met orgineel een 1.2 (60pk)

Ik ga deze ombouwen naar een 2.4 injectie (125 pk) met een 5-bak, dikke achteras, 1600 vooras(en verstevigt)

en een groep A uitlaat die tuff gekeurd is van voor tot achter, rolkooi, 2.2 schijven met alfa 75 klauwen.

Dit zou dus gewoon 42/48 euro kosten? en dan hoef ik geen gekke bedragen te betalen?

En ook geen aparte testen te ondergaan? De auto moet gewoon piekfijn in orde zijn en alles netjes gemonteerd.?

en dan krijg ik het op kenteken te staan?

mvg gerry

ik heb net gebeld met de RDW om een afspraak te maken voor keuring

4 naar 6 cilinder manta, kan maandagmiddag terecht.

Er werd niet gesproken over een conformiteitsverklaring, alleen een aankoopbewijs.

origineel gepost door m400

Ik ga ook maar eens bellen.

dan weet ik wel voor welke, heeft ie nog geen apk gehad na de ombouw?

Nee, had em net gekeurd ervoor en die is/was goed voor twee jaar. Heb nog tot half 2010. Moet er nu toch maar eens van komen.

Ben je al geweest en hoe is het afgelopen?

Ben net terug, werd alleen gekeken naar de aanpassingen en de co gemeten,

let op i.v.m. lambdasonde minder dan 0.5 co, ook zonder kat.

gelukkig had ik een co van 0.12

effe op de remmentestbank , daarna wegen en klaar.

50 euro betaald en kenteken wordt opgestuurd.:P

Interessante ontwikkeling. Zonder zelf gebeld te hebben met de RDW haal ik uit dit nieuws dat:

- keuring voor autos <98 minder streng is

- keuring voor autos <98 goedkoper kan zijn

- een bezoekje TCL niet meer noodzakelijk is voor <98

Als je blokje er netjes in ligt dan kun je het afhandelen bij de plaatselijke RDW.

Heb ik dit juist?

Terug
Naar boven