• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

omp koppeling

@corsaboy wrote:ik heb destijds vliegwiel, krukas en drukgroep samen laten balanceren.

Gewoon to be sure..

Ik toen alleen drukgroep en vliegwiel, nu wordt alles gedaan :wors

weet iemand hoeveel zo'n starre plaat kan hebben??

ik wil komende winter ook zo'n OMP koppelingsset tegen de LET schroeven.

ik rij gewoon met 5 bak, dus dan moet ik een setje voor een XE hebben, maar zijn die sterk genoeg voor het koppel van een LET?

weet iemand hoeveel zo'n starre plaat kan hebben??

ik wil komende winter ook zo'n OMP koppelingsset tegen de LET schroeven.

ik rij gewoon met 5 bak, dus dan moet ik een setje voor een XE hebben, maar zijn die sterk genoeg voor het koppel van een LET?

omp starre plaat, stalen vliegwiel en sachs performance drukgroep.

Bij mij met slicks en een 1.7sec op de 60ft met +300PK en +380nm over het hele toerenbereik zonder problemen.

Wel de sachs performance drukgroep nemen.

die van omp kan minder hebben.

omp starre plaat, stalen vliegwiel en sachs performance drukgroep.

Bij mij met slicks en een 1.7sec op de 60ft met +300PK en +380nm over het hele toerenbereik zonder problemen.

Wel de sachs performance drukgroep nemen.

die van omp kan minder hebben.

thanks Corsaboy!

Hier kan ik wel wat mee :thumb

nog een vraagje over het druklager, kan ik hier gewoon een orgineel lager voor halen bij de dealer?

of moet dat ook wat speciaals/sterker zijn?

thanks Corsaboy!

Hier kan ik wel wat mee :thumb

nog een vraagje over het druklager, kan ik hier gewoon een orgineel lager voor halen bij de dealer?

of moet dat ook wat speciaals/sterker zijn?

Ik zou alles van Sachs performance racing nemen als je een let met 450+ Nm hebt.

Omp hielt het bij mijn motor niet lang uit. Toen sachs erin gedaan en nu naar zo'n 8 circuitdagen nog

geen problemen gehad. Voelt nog net zo aan als toen ik hem erin zette.

Maar zoals Corsaboy al zegt: de drukgroep is waarschijnlijk het probleem en niet de plaat.

Ken veel mensen die OMP in de cross gebruiken met opgevoerde C2.0XE's en daar geven ze

geen problemen.

Lager kun je gewoon orgineel laten.

Ik zou alles van Sachs performance racing nemen als je een let met 450+ Nm hebt.

Omp hielt het bij mijn motor niet lang uit. Toen sachs erin gedaan en nu naar zo'n 8 circuitdagen nog

geen problemen gehad. Voelt nog net zo aan als toen ik hem erin zette.

Maar zoals Corsaboy al zegt: de drukgroep is waarschijnlijk het probleem en niet de plaat.

Ken veel mensen die OMP in de cross gebruiken met opgevoerde C2.0XE's en daar geven ze

geen problemen.

Lager kun je gewoon orgineel laten.

jij ook bedankt Rudy!

ik ga nog eens op mijn gemak rond neuzen :thumb

dan maar niet te veel meer gassen voorlopig :jerry

jij ook bedankt Rudy!

ik ga nog eens op mijn gemak rond neuzen :thumb

dan maar niet te veel meer gassen voorlopig :jerry

Druklager heb ik ook van sachs.

Zou ik wel adviseren maar is persoonlijk.

Qua plaat kan een sachs ook extreem veel hdbben maar die hebben geen starre platen.

Ik wou absoluut geen geveerde plaat hebben dus kom je bij omp of helix autosport uit.

Als je kunt leven met een geveerde plaat ga dan voor sachs.

Druklager heb ik ook van sachs.

Zou ik wel adviseren maar is persoonlijk.

Qua plaat kan een sachs ook extreem veel hdbben maar die hebben geen starre platen.

Ik wou absoluut geen geveerde plaat hebben dus kom je bij omp of helix autosport uit.

Als je kunt leven met een geveerde plaat ga dan voor sachs.

Het verschil tussen een Sachs druklager en een Opel druklager is dat de laatste meer plastic onderdelen hebt.

Dus je zou dan zeggen dat die van Sachs sterker zou moeten zijn.

:hmmz

Het verschil tussen een Sachs druklager en een Opel druklager is dat de laatste meer plastic onderdelen hebt.

Dus je zou dan zeggen dat die van Sachs sterker zou moeten zijn.

:hmmz

Terug
Naar boven