• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onbekende stekker onder voorbumper v6 calibra

Ik heb onder mijn voorbumper van mijn v6 calibra aan de bestuurderszijde een losse 2 polige stekker zitten, hij zit vlakbij de buitentemperatuursensor

hij komt van de zelfde 'draadboom' af als de 2 claxons (er zitten dus 6 kabels in die draadboom, 4 kabels voor de 2 claxons, en 2 voor mijn 2 polig onbekend stekkertje)

iemand enig idee waar dat ding voor is, en waar die op aangesloten moet zitten?

Wat zijn de draadkleuren?

En het zou aircovoorbereiding kunnen zijn. Maybe koelventilatoren of temperatuursensoren oid, voor een airco systeem.

@*Jurgen* wrote:mistlampvoorbereiding misschien?

Calibra heeft mistlampen in de koplamp units zitten. ;)

Als de wagen voorbereiding heeft zitten er een paar draadjes extra in de koplamp stekker, dus deze losse zijn het niet.

Dat ziet er zo uit:

p9254911small.jpg

Binnenste twee die branden zijn mistlicht, buitenste twee brandende zijn dimlicht, er tussenin (tussen dim en mist) vlak onder de motorkaprand zit een T10 stadslichtje, de uitgeschakelde lampen helemaal tegen de grill aan zijn groot licht. En helemaal aan de buitenkant knipperlicht uiteraard.

Als er geen mistlicht op zit, dan zijn de plekken waar nu mistlicht brand gewoon leeg. Zit dan alleen een lege spiegelcup. Heb je ze wel, dan zit er een projectorlens, net als in het dimlicht.

Het is zo onopvallend dat je ongestraft dag-in,dag-uit met mistlicht rond kan jakkeren :P

De stekker is van de recirculatie van de katalysator, lekker er af laten dat ding!

Zover mij bekend is, is de koplampsproei-installatie niet voorbereid in de kabelboom!

gr.

Pastra

@Pastra wrote:De stekker is van de recirculatie van de katalysator, lekker er af laten dat ding!

Zover mij bekend is, is de koplampsproei-installatie niet voorbereid in de kabelboom!

gr.

Pastra

Jawel deze is voorbereid.... ligt linksvoor achter de bumper, relaisplaatsen en een motortje en het moet werken...

Terug
Naar boven