• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onder de motorkap Schoonmaken.

@Bo652 wrote:@ColinH wrote:Ik heb onder de kap bij mn Omega en Kadett van die vieze gelige plekken (oude koelvloeistof ofzo?), dat weekt dan ook gewoon los met die AutoGlym?

Gr Colin

Zo als op de foto en filmpje te zien is krijg je zo goed als alles weg, sommige hardnekkige dingen moet je misschien 2 of 3 keer doen.@Rotho wrote:dat autoglym heb ik ook weleens van gehoord, is dat geen prijzig spul?

Ik vind het mee vallen, volgens mij was het 18,- euro bij elkaar en is goed voor meerdere keren.

Ja tuurlijk sommige dingen gaan niet vanzelf nee, maar dank voor je antwoord dan ga ik dat bestellen, want die prijs valt ook mee :thumb

Gr Colin

Doe maar ga je zeker geen spijt van krijgen.

En laat nog even weten wat je er van vind met wat foto's graag (ben ik gek op) :thumb

@Mr.F wrote:Ben benieuwd naar de foto's ja.

Voor onder de kap ga ik geen spul van 18 euro kopen, dasty vind ik prima werken samen met wd-40 :angel

Het is ook niet in een keer op denk ik ;)

@Mr.F wrote:Ben benieuwd naar de foto's ja!

Voor onder de kap ga ik geen spul van 18 euro kopen, dasty vind ik prima werken samen met wd-40 :angel

Uiteraard moet je dat helemaal zelf weten.....maar wat ik wel weet dat je dat absoluut niet met elkaar kan vergelijken.

Is ongeveer hetzelfde als dat je jouw auto gaat poetsen met meubelwas, zal wel gaan glimmen maar of het ook de manier is :hmmz :D

Sorry hoor, maar als de rest van de auto wel perfect moet zijn, waarom dan onder motorkap niet?

Lijkt mij juist een reden dat als de rest perfect is dat dan juist ook perfect moet zijn. :thumbup

Nog even een tip dat rubber en vinyl care is ook perfect voor je trims en kunststof bumpers en zo.

Wel even na het opbrengen afnemen met een keukenpapiertje, voorkomt strepen als het daarna snel gaat regenen.

Ben nieuw hier en vond dit topic toch interessant!

Ik ben van plan om dit weekend mijn opel een goede poetsbeurt te geven, ook onder de motorkap.

Als ik het goed begrijp kan ik alles onder de motorkap inspuiten met wd40??

Is dit niet schadelijk voor bepaalde leidingen?

Ik gebruik ook de combi van Autoglym!

echt een top combo.

Vergeet niet dat Dasty een ontvetter is en geen reiniger.

Alles lukraak met WD40 inspuiten geeft je ook niet een mooie gedetailde motorruimte.

wil je het een beetje schoonmaken en glansend hebben, ga gerust je gang en spuit het lekker in met WD40.

vind je het belangrijk dat het er gewoon mooi uit komt te zien, kies dan autoglym of een andere motorreiniger.

autoglym is dus een duurzamere oplossing omdat het beter reinigt.

Hier nog maar even een mooie 50/50

p190510102703.jpg

p1905101106.jpg

en daar heb ik respect voor, ieder op zijn eigen manier. ;)

alleen ik weet van autoglym dat het geen/weinig kwaad kan op elektra,

ja die kun je dan weer gaan inpakken met alluminium folie, maar toch... king:

ik spuit hem normaal altijd ff in met dasty, rijd dan naar de garage, spuit hem in met motorreiniger, en daarna heeeel goed afspoelen, die motorreiniger is een nogal agresief spulletje, maar het werkt super.

heb helaas geen voor en na foto maar heb hem laatst ook ff gedaan, wat en verschil.

uiteraad krijg je niet super mooie zwarte slangen of zo, al scheelt er niet veel aan.

alle vet en zo is er wel af, dus ook van de slangen enzo, beetje wd-40 en je heb ze super mooi.

Lijkt me leuk Mr,F. ben benieuwd naar je resultaat.

de beste manier bestaat niet :D

want de beste manier zit tussen je oren, je vind het het beste omdat het goed werkt.

heb je iets gevonden dat voor jou beter werkt, dan ben je daar van weg :thumb

ik ben ook begonnen met dreft en wd40 ;)

Kan het dan geen kwaad om zomaar met de hogedrukspuit of een emmer water in de motorruimte te spuiten?

Lijkt me niet erg lekker voor alle elektra, filters en sensoren.

Of zit ik er helemaal naast?

perfect. king:

en nu een keer zonder sproeikop :afro

dan spetterd het water minder, een volle straal loopt makkelijker weg en blijft alles mooi droog.

wrm niet met hoge druk? gewoon goed uitkijken.

bij die garage komt de motorreiniger er gewoon normaal uit, niet onwijs hard maar ook niet zacht.

het afspoelen doe ik met hoge druk, en ik dek niks af, uiteraad ben ik wel voorzichtig.

op zo manier kom je er wel direkt achter hoe je blok is :P

het was starten lopen......

eerste stuk waren gewone weggetjes, dus mooi rustig rijden, toen ik een drukkere weg opdraaide, en dus ff door moest gassen.... prutel pruttel, net een trekker.

was beetje vocht in de verdeler kap gekomen, maar ja was ook alleen maar als ik het gas wat meer weg trapte, was ook zo weer weg.

verder helemaal niks geen problemen gehad.

Ik heb de motorruimte van mijn Kadett afgespoten met de hogedrukreiniger.

Daarna met wasbenzine alle oude Tectyl verwijderd.Goed in de wax gezet en gewoon schoonhouden.

Hier enkele foto's.

100_0028.jpg

OpelKadett075.jpg

OpelKadett074.jpg

OpelKadett073.jpg

OpelKadett072.jpg

Leuk om te lezen dat iedereen het op zijn eigen manier doet.

Wel even mijn persoonlijke op en aanmerkingen :

- Water in een ECU is direct een flink aantal euro's schade.

- Dasty is een ontvettend huishoud middel en niet geschikt voor lak doeleinden : Dasty tast absoluut WEL je lak aan.

- In een Astra F zit 10% elecktronica tov bijvoorbeeld een Astra H. Je kan dus makkelijk roepen dat je gerust met een HD reiniger in je motorruimte kan spuiten als je een F hebt, maar als je een H hebt dan zou ik daar toch enorm mee oppassen.

Voor de rest moet iedereen maar zien wat hij ermee doet, zelf zou ik het lekker uitstellen tot van de zomer zodat je ook zeker weet dat je de motorkap los kan laten staan en er ook 100% zeker van bent dat al het vocht is verdampt.

Ik blijf er huiverig voor om de motorruimte schoon te maken.

ik doe het 1 keer per jaar: na de winter om de pekel er af te spoelen.

Dit doe ik dan gewoon met de tuinslang...........

En moet ik dan toch even sleutelen daar, dan maar vieze handen/armen. Kan me niet schelen.

Rik :)

leuk om te zien dat er veel mensen de motorruimte schoonmaken en dan kom ik aan met dit:

Lekker tectyl boel die er al 25 jaar opzit...laat het lekker zitten hoop zo min mogelijk die boel te zien want dan is het vaak niet goed ;) (op het controleren van de vloeistoofen na dan)

Nou, dan moet je die van mij niet zien !

Die is net zo haha

Maare, wat ziet mijn oog ? hangt jou verdelerkap er maar wat bij ?

Die zit bij mij toch echt ergens anders :jerry

Rik :)

Terug
Naar boven