• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderdeel in tankklep = ventieldopjeshulpstuk!

Zafira CNG

Post weinig
Hallo,

Weet iemand wat het grijze plastic 'ding' is dat in de tankklep vastgeklikt zit? Excuses als ik niet geheel duidelijk ben...

Heb het zelf in mijn Zafira B zitten en zag het van het weekend ook in een Zafira die we hadden gehuurd... misschien zit het in elke Zafira?

Ben benieuwd.

Daar was ik nou nooit opgekomen! Had eerlijk gezegd nog niet in de boekjes gezocht...

Geinig. Misschien om geen vieze vingers te krijgen?

Bedankt voor jullie antwoord!

Die dopjes kunnen verdomd vastzitten :) Nu maak je er een soort hefboompje van.

Heb het ook in de Astra G zitten, en wist het door de handleiding die ik toevallig van de week helemaal had doorgenomen :)

huh, heb er nog nooit een onderdeel zien zitten:o!

Zal straks toch eens even kijken, ben nu zeer benieuwd:P

In mijn Meriva A zit dit hulpstukje ook.

Volgens het boekje inderdaad voor de ventieldopjes. Mjin kinderen zitten meestal voorin achter het stuur dus de kindersloten staan bij mij altijd op open.

Laat ik nu sinds een week een Vectra hebben waar ik zo'n grijs dingetje tegenkwam in het deurtje van de vulopening. Ik had al het boekje van de auto doorgeneusd maar kon er geen doel voor vinden. Nu is het me wel duidelijk, lijkt me helemaal handig als je stalen velgen hebt met wieldoppen.

Haha en ik maar hopen dat er 1 iemand zou zijn die überhaupt zou reageren! Ook makkelijk om de kindersloten te bedienen dus :cool:

[rquote=1904085&tid=145499&author=Mr.F]Heb er ooit een van de sloop meegenomen. Is best makkelijk met die wieldoppen van de Astra, kan je amper bij.

Ligt gewoon bij het rezervewiel omdat ik niet zo'n klemmetje heb in m'n tankklepje.[/rquote]

Huh, heeft de Astra F die ook dan ???????

Groet, Rik

Lol! Dat vroeg ik me nou ook altijd af als ik m'n Zafira-A vol stond te tanken. Ik dacht dat het iets was om in noodgevallen iets met je tank te doen, maar wat was me niet helemaal duidelijk.

Een ventieldopjeshulpstuk.. briljant!

Grappig. Heb dit zelf ook in mijn G zitten. Maar wist wel dat het was om je ventieldopjes los te kunnen maken. Heeft weinig te maken met vieze handen te krijgen. Soms zitten die dopjes zo vast dat je ze met de hand gewoon niet los krijgt. En daarom heb je het hulp stukje.

Terug
Naar boven