• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderdelen kuisen

Da P

Post weinig
Dag jongens!

Een hele domme, simpele vraag.

Hoe kuisen jullie jouw motoronderdelen die al duizenden kilometers

vol olie en zand hangen zodat deze er weer gelikt uit zien?

Welke producten gebruiken jullie? En zijn er onderdelen die hier niet

tegen kunnen?

Groetjes Pieter

Hammerite ontvetter in een spuitflacon. Super spul. Verkrijgbaar oa bij Praxis. Eventueel daarna licht opschuren en zwart spuiten. :thumbup

gebruik meestal remmenreiniger om alles proper te maken, heb ook nog zo een speciale bus motorreiniger staan die ik wel eens durf te gebruiken

GEEN remreiniger hehe, als die zooi je lak raakt...

Motorruimte inspuiten met WD40, goed soaken overal en laten inweken.... Daarna met hoge druk bij de carwash afspuiten. Maar het beste is een dieselgestookte industriele hogedrukreiniger te gebruiken, dan blaas je het fabrieks schoon weer :o

en als je niet oppas de onderdelen uit je machine kamer:P:P:P:P

ennnnnhuuuuu bart met zoon ding kan je ook stralen toch

scheelt veel schuren:P:P:P:P

lol vgr tonsr.

Originally posted by Bart Hoedemaker

remreiniger rules, mits je ermee overweg kunt gaan

En veeeeel poetsen met oude doeken of lappen , dit is natuurlijk geen echt geheim , maar laat als eindresultaat wel zien hoeveel tijd en moeite erin gestoken hebt.

Succes Marcel

origineel gepost door TonSR

ennnnnhuuuuu bart met zoon ding kan je ook stralen toch

scheelt veel schuren:P:P:P:P

lol vgr tonsr.

Heb weleens iemand gezien die er niet mee kon omgaan, had idd de auto gestraald, was grijs geworden, terwijl ie toch echt rood was :P

Dag iedereen!

Ik heb wat producten gebruikt, eentje waarop stond "Motoronderdelen reiniger" en heb remmenreiniger geprobeerd. Ik heb de onderdelen hiermee wel

kunnen ontvetten, maar er blijven vlekken en dergelijk opzitten.

Als ik zo foto's zie van gereviseerde blokken zijn deze altijd zo mooi, hoe doen revisiebedrijven dit? Is dit zandstralen, of?...

Waarschijnlijk zal ik dit niet zelf kunnen...

Groetjes Pieter

in de wasmachine. en dan kokend heet water...

Dan gaat het al een stuk beter..

tevens bij een reviseerde motor lak je ook diverse delen opnieuw :D

ahhaaaaa wasmachine! Dan zal de vriendin niet blij zijn! :wors

Ja opnieuw lakken lijkt me wel iets.

Groetjes P

origineel gepost door corsaboy

in de wasmachine. en dan kokend heet water...

Dan gaat het al een stuk beter..

tevens bij een reviseerde motor lak je ook diverse delen opnieuw :D

reviverfen

:jerry:jerry

Motorreiniger is om te reinigen en NIET om te ontvetten. Wil je het echt ontvet hebben moet je remreiniger na gebruiken. Bij mij gaat er maandelijks bijna een pallet remreiniger doorheen :D

origineel gepost door rallyastra

Motorreiniger is om te reinigen en NIET om te ontvetten. Wil je het echt ontvet hebben moet je remreiniger na gebruiken. Bij mij gaat er maandelijks bijna een pallet remreiniger doorheen :D

Haha!! :jerry

Thanks! Groetjes

hallo! Hier ben ik weer.

Nu weet ik ongeveer hoe ik best onderdelen poets.

Maar hoe poets ik nu bv mijn motorcompartiment dat ook

onder het smeer en vuil hangt? Dit gaat niet met remmen-

of motoronderdelenreiniger neem ik aan? Dit is slecht voor

de lak...

Hoe doen jullie dit?

Groetjes Pieter!

origineel gepost door Bart Hoedemaker

Motorruimte inspuiten met WD40, goed soaken overal en laten inweken.... Daarna met hoge druk bij de carwash afspuiten. Maar het beste is een dieselgestookte industriele hogedrukreiniger te gebruiken, dan blaas je het fabrieks schoon weer :o

geen slimme actie kerel,

ik kon me nog een full speed herrineren waarbij een kerel in een rode starslet met wit uitgeslagen dak stond op te poetsen met wd40.

stond een kerel bij van sonax die helemaal flipte, wd40 lost namelijk je lak op. :thumbup

Dat heb ik ook niet gedaan ;)

origineel gepost door modfreak

origineel gepost door Bart Hoedemaker

geen slimme actie kerel,

ik kon me nog een full speed herrineren waarbij een kerel in een rode starslet met wit uitgeslagen dak stond op te poetsen met wd40.

stond een kerel bij van sonax die helemaal flipte, wd40 lost namelijk je lak op. :thumbup

Terug
Naar boven