origineel gepost door rinus de boer
Die onderwaardering zie je terug in de produktieaantallen, die voor een autofabrikant als Opel laag te noemen waren.
Door de bank vallen de onderdeelprijzen best wel mee. De meeste slijtagedelen kosten je de kop niet, en qua onderhoud kan ik nunook niet zeggen, dat een Monza/Sennie nu echt de Euro's uit je portemonnee trekt. Een moderne Volvo kost je vele malen meer bij een grote beurt. Natuurlijk is goed onderhoud wel een pre, want dat is het behoud van je auto (geldt natuurlijk voor elke auto) . Ik beknibbel er eigenlijk nooit op.
Maar zoals bij alle young- en oldtimers, kunnen er ook dure onderdeeltjes bij zitten (radiateuren bijvoorbeeld). Het is geen Kever, waarvan alles nog nieuw te verkrijgen is tegen heel schappelijke prijzen, en waar er een heel actieve after-market voor is (ook door VW zelf).
Het enige wat tegen zou kunnen vallen, is het verbruik bij dagelijks gebruik. Reken op benzine rond de 1 op 9 a 10 (kan misschien nog iets zuiniger) op de snelweg, in de stad natuurlijk duurder. En bij gas heb je een hoger verbruik.
Maar het verbruik vind ik niet zo'n punt, want het is toch niet mijn dagelijkse auto. Daarnaast vind ik de 6 pitter toch relatief zuinig, mijn Rekord met 1.9n blok doet niet veel beter (1 op 12) en m'n Kadettje (1.2n blok) doet ook ongeveer 1 op 13.
Vind deze cijfers niet echt realistisch!,
We rijden hier verschillende senator,monza,commodore's
En de 1 op 9 a tien halen we echt niet denk eerder aan 1 op 7 gemiddeld!

.
En op gas zelfs 1op 5/6