• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderhoud

Insignia_fan

Post weinig
Eind november word m'n insignia 1 jaar.

Hij is na aflevering nog niet weg geweest voor een servicebeurt.

Nu zag ik net dat de olie kwaliteit op 71% staat, en de kilometerstand staat op 8500

Kan ik nu gewoon afwachten totdat hij zich meld dat hij aan een servicebeurt toe is, of zal ik de dealer maar gaan bellen voor een afspraak te plannen.

Wat gebeurt er eigenlijk met zo'n eerste beurt ?

sowieso altijd om het jaar een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, en zeker bij een nieuwe auto is de eerste beurt erg belangrijk omdat de motor heeft in moeten slijten dus kan er een beetje slijpsel uit de motor in de motor olie zitten.

Weet niet precies wat ze doen bij een eerste beurt, in ieder geval olie+filter alles controleren denkend aan: remmen,vloeistof peilen/op niveau zetten,ruitenwissers,banden op pompen deuren smeren etc en misschien nog filters nakijken

Maar ik zou zeker een afspraak maken bij de dealer want zoals ik net al zij is een eerste beurt erg belangrijk andere ook maar deze nog wat meer :thumb

Luuk

@Opeltje17 wrote:sowieso altijd om het jaar een onderhoudsbeurt laten uitvoeren, en zeker bij een nieuwe auto is de eerste beurt erg belangrijk omdat de motor heeft in moeten slijten dus kan er een beetje slijpsel uit de motor in de motor olie zitten.

Weet niet precies wat ze doen bij een eerste beurt, in ieder geval olie+filter alles controleren denkend aan: remmen,vloeistof peilen/op niveau zetten,ruitenwissers,banden op pompen deuren smeren etc en misschien nog filters nakijken

Maar ik zou zeker een afspraak maken bij de dealer want zoals ik net al zij is een eerste beurt erg belangrijk andere ook maar deze nog wat meer :thumb

Luuk

Heb vanmorgen maar gelijk een afspraak gemaakt voor morgenvroeg.

Ik zie daar wel wat ze er allemaal aan doen, maar olie en oliefilter in ieder geval.

Terug
Naar boven