• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onderhoudsbeurt / afleverpakket

Hallo,

Mijn naam is dirk en ben hier nieuw. Als ik besluit een opel te kopen zal ik me even beter voorstellen :)

Ik heb vanmiddag een testrit in een astra sports tourer 1.4 innovation (feb 2018, 15500 km). Auto rijd super en ben van plan om m te gaan kopen. Nu wil de dealer mij natuurlijk een afleverpakket a 695 aanbieden maar hier ben ik een beetje terughoudend in. Afleverpakket bestaat uit:

beurt+100 puntencheck
poetsen
bovag garantie 6 maanden
poetsen
halve tank
APK

Nu heeft de auto nog fabrieksgarantie dus die bovaggarantie is niet nodig, evenals APK, poetsen kan ik zelf wel, haha

maar mijn vraag is:

Toen ik vanmiddag de proefrit maakte stond de "resterende levensduur oliepeil" op 96%. Kan ik hier op uitmaken dat de auto een onderhoudsbeurt heeft gehad? of moet ik toch maar een beurt laten doen? Scheelt me 695 euro. Kan ik andere dingen voor doen

alvast bedankt voor jullie reactie

mvg dirk

resterend oliepeil op 96% lijkt dus dat er een reguliere 1e jaars beurt heeft plaatsgevonden. Dit is na te kijken in het onderhoudsboekje, afgestempeld ja/nee.

dus blijft over een halve tank en poetsen.

Terug
Naar boven