• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onderwerp: Euro Benzine & Diesel . . . ? ? ? Geweldig to

effe terug op de brandstofprijzen..

De meeste Diesel olien uit die ''goedkope landen'' is meestal ook troep!!

Kreeg bij het verhuisbedrijf vaak zat moderne diesel auto's uit zuid amerika / nederlandse Antillen, welke op deze dieselolien gewoon weg beroerd liepen, en de onverbrande dieselresten zo uit de uitlaat dropen, stevig rookte.

en natuurlijk met ons koude weer niet aan te krijgen waren!!

Willem

origineel gepost door Astraman

Het is maar een kleine moeite om bij een hoek waar een vrachtwagen uit een zijstraat bijv van rechts komt en dus voorrang heeft ongeveer 5 of 10 meter uit de hoek te stoppen ipv op de hoek, mensen beseffen gewoon niet dat als je meer ruimte geeft het voor hunzelf ook sneller gaat.

Dat doe ik altijd, maar heb zelf een jaar op een vrachtwagen gereden, dat zal de reden ook wel zijn dat ik er zo mee om ga. Als ik met de caravan rij, dan sein ik ook altijd naar vrachtwagens die me inhalen

origineel gepost door Astraman

Roep al jaren dat ze verplicht iedereen als onderdeel van de rijles eens moeten laten (mee)rijden met een vrachtwagen door een drukke stad ofzo. Dan leer je er wel respect voor krijgen. Laat maar zien hoe groot ie is en hoe mensen zich verhouden en gedragen tov vrachtwagens e.d. groot spul op de weg.

Het is maar een kleine moeite om bij een hoek waar een vrachtwagen uit een zijstraat bijv van rechts komt en dus voorrang heeft ongeveer 5 of 10 meter uit de hoek te stoppen ipv op de hoek, mensen beseffen gewoon niet dat als je meer ruimte geeft het voor hunzelf ook sneller gaat.

Dat is ook de reden dat ik van mijn vader en broer(zijn beide chauffeurs) een rijles cadeau kreeg, met een vracht wagen.

Je weet gelijk wat zo'n ding kan, en wat voor ruimte je nodig hebt.

maar.. Ik begrijp alleen niet wat deze discussie nu te maken heeft met de brandstof prijs.

Helemaal niets.

Brandstof prijs is inderdaad achterlijk hoog hier..

Maar ik heb geen idee of het spul dat ze in die landen op de lijst, wel oke is voor onze auto's.

Anyway, er zal we enorm veel op verdiend worden daar twijfel ik niet over.

Goedkoper mag van mij zeker.

Maar in NL hebben we wel super goede wegen, kijk alleen al eens naar Belgie!! Als ik hier de grens overga dan is het spontaan een soort maanlandschap op het wegdek. (Maarja daar heeft de benzine prijs denk ik niets mee te maken, aangezien we ook wegenbelasting daarvoor betalen).

De vrachtwagen frustratie, zoals ik het maar zal noemen.. Tja, ik kom ook weleens klootzakken tegen op de weg die me afsnijden e.d. Omdat je in een vrachtwagen uber veel op de weg zit kom je er waarschijnlijk meer tegen.

Omdat je als vrachtwagen niet zo hard rijdt zijn vrachtwagens voor sommige mensen in het verkeer ook weer een ergernis. Kortom wees allemaal eens wat tolleranter.

Ik hou veel rekening met mijn medeweggebruiker, óók vrachtwagens. Maar ik vindt het ook schijtirritant als een vrachtwagen nét voor mijn neus een andere vrachtwagen in moet gaan halen. Ik snap best dat dat ook weleens nodig is maar dat kan ook wel op een moment (hier in Zeeland dan) dat er niet nét iemand (lees ik) die 2 vrachtwagens in wil inhalen.

Natuurlijk is het van belang dat vrachtwagens blijven rijden, ze zijn enorm belangrijk voor het vervoer van zó veel dingen die wij nodig hebben in ons dagelijks leven. Daarom even een veer in de kont van wim-v6! Ga zo door, keep up the good work! Respect van een dame die zich ook nogaleens kapot ergert aan haar medeweggebruikers.

Denk trouwens dat het stukje vrachtwagenfrustratie hier niet zo op zijn plaats is.. Misschien een idee een speciaal topic hierover te openen?

origineel gepost door 2e-c14nz

Van de week weer getankt, 1.39 voor euro 95 :D België is net 5 min van ons vandaan.. :afro

Afgelopen zaterdag nog vol gegooid à 1.34 per liter (in Maasmechelen, België)

Blijft de goedkoopste in de buurt

1,57 voor shell v-power 100 (rijdt ie lekker op) woon 1km van duits shell station.is evengoed bijna 3,5 ouderwetse FLORIJNEN maar een stuk goedkoper dan de gemiddelde pomp prijs in de nl (als ze 'm al hebben)

origineel gepost door DEEF

1,57 voor shell v-power 100 (rijdt ie lekker op) woon 1km van duits shell station.is evengoed bijna 3,5 ouderwetse FLORIJNEN maar een stuk goedkoper dan de gemiddelde pomp prijs in de nl (als ze 'm al hebben)

V power (97) kost hier in het dorp 1,54

Maar ja dat is niet de 100 in dld.

Wat is daar het verschil in prijs tussen vpower en 95.

mooi verhaal ,ik ga ff uit rotterdam naar belgie en dan weer terug halve dag kwijt en niks verdiend:wub:wub

vgr tonsr.

De literprijs was dan een stuk goedkoper maar ik denk dat de verhoudingen redelijk gelijk zijn gebleven qua kosten.

opbouw.jpg

Juist op het nieuws, Diesel en Benzine dalen drastisch in prijs, vandaag 0.04€ en nog meer de volgende dagen! In België toch

xtinction, zeurpiet! ;)

je betaalt verdorie al een derde van de benzineprijs voor een liter LPG! ;)

@Bjorn: Ook in NL? Zou wel weer leuk zijn eigenlijk.... zou er bijna over gaan denken om een rits jerrycans aan te schaffen en die te vullen voor de dure tijden ofzo :P Gewoon een schap vol benzine :P

Editje:

Hmmmm dit is leuk, 60liter zuurbestendige jerrycans! :D

Oeh, en een dompelpompje erbij:

12 liter per minuut moet voldoende zijn om fatsoenlijk snel je tank vol te krijgen toch? :)

Terug
Naar boven