• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ongeluk Astra - update: auto weer terug!

Schade op een trekhaak hoeft niet altijd goed te zijn. Heb wel eens gezien dat de auto daardoor krom was, aan de buitenkant was niets te zien..

> trekhaak:

- van een trekhaak heb je in de meeste gevallen meer (onzichtbare / slechte of te ziene welliswaar) schade dan als je geen trekhaak heb.

> Achterop klappen:

- Ja, als je achterop rijdt ben je in feite altijd schuldig, kan ook niet anders, achterop klappen heeft altijd 1 van de 2 redenen:

1: te weinig afstand, kan je niet op tijd stoppen

2: je zat niet op te letten, waardoor je te laat remde

- zet daar een heel rijtje auto's neer de te kort op elkaar rijden, en/of niet goed opletten, ja dan heb je gauw een klein kettingbotsingkje.

- je moet het zo zien, de afstand die je moet hebben tot je voorligger moet (ruim) voldoende zijn bij een plotselinge remactie achter de auto voor je te kunnen stoppen, dat is de regel..

!>> Je kan er hooguit onderuit komen als je kan bewijzen dat de remlichten van je voorligger het niet deden voor en ten tijde van de aanrijding

- nu klink ik wel als een moraalridder denk ik zo, maar ik ben ook niet heilig hoor, ben welliswaar nog nooit achterop een andere auto gevlogen, maar heb wel de nodige capiolen moeten uithalen om dat te kunnen voorkomen.

> 1x heel ernstig zelfs, als ik daar achterop geklapt was ........................... had ik een hele rij auto's aan geduwd.. met alle gevolgen van dien.

- ik reed met de vrachtwagen hier op de snelweg, rijdt zo'n 15m³ busje voor me (klein bakwagentje) op snelheid ruim voldoende afstand), die vliegt opeens naar rechts de vluchtstrook op

- ik kijk er gauw langs, echt een hele rij stilstaande auto's die het busje te laat heeft gezien....

- ik in de vol ABS naar links terug de snelweg opgestuurd waar ZEER oplettende automobilisten gelukkig ruimte maakte voor me

- ik schat de ruimte tussen de laatst stilstaande auto en mijn vrachtwagen op een centimeter of 15 a 20

ik had niet willen weten wat er dan allemaal had gebeurt, als ik met 80 die stilstaande rij in gereden was. maar heb er wel van geleerd, dat kan ik je melden....

Willem

> trekhaak:

- van een trekhaak heb je in de meeste gevallen meer (onzichtbare / slechte of te ziene welliswaar) schade dan als je geen trekhaak heb.

> Achterop klappen:

- Ja, als je achterop rijdt ben je in feite altijd schuldig, kan ook niet anders, achterop klappen heeft altijd 1 van de 2 redenen:

1: te weinig afstand, kan je niet op tijd stoppen

2: je zat niet op te letten, waardoor je te laat remde

- zet daar een heel rijtje auto's neer de te kort op elkaar rijden, en/of niet goed opletten, ja dan heb je gauw een klein kettingbotsingkje.

- je moet het zo zien, de afstand die je moet hebben tot je voorligger moet (ruim) voldoende zijn bij een plotselinge remactie achter de auto voor je te kunnen stoppen, dat is de regel..

!>> Je kan er hooguit onderuit komen als je kan bewijzen dat de remlichten van je voorligger het niet deden voor en ten tijde van de aanrijding

- nu klink ik wel als een moraalridder denk ik zo, maar ik ben ook niet heilig hoor, ben welliswaar nog nooit achterop een andere auto gevlogen, maar heb wel de nodige capiolen moeten uithalen om dat te kunnen voorkomen.

> 1x heel ernstig zelfs, als ik daar achterop geklapt was ........................... had ik een hele rij auto's aan geduwd.. met alle gevolgen van dien.

- ik reed met de vrachtwagen hier op de snelweg, rijdt zo'n 15m³ busje voor me (klein bakwagentje) op snelheid ruim voldoende afstand), die vliegt opeens naar rechts de vluchtstrook op

- ik kijk er gauw langs, echt een hele rij stilstaande auto's die het busje te laat heeft gezien....

- ik in de vol ABS naar links terug de snelweg opgestuurd waar ZEER oplettende automobilisten gelukkig ruimte maakte voor me

- ik schat de ruimte tussen de laatst stilstaande auto en mijn vrachtwagen op een centimeter of 15 a 20

ik had niet willen weten wat er dan allemaal had gebeurt, als ik met 80 die stilstaande rij in gereden was. maar heb er wel van geleerd, dat kan ik je melden....

Willem

Okey.. weer een beetje positief nieuws.. de opel is weer terug, en de renault megane leenauto weer naar de dealer..

Voor:

20110608-155640_SV6050.jpg

Na:

4dfa2f1855c50-Opel.jpg

4dfa2f3e5fd41-IMAG0426.jpg

Okey.. weer een beetje positief nieuws.. de opel is weer terug, en de renault megane leenauto weer naar de dealer..

Voor:

20110608-155640_SV6050.jpg

Na:

4dfa2f1855c50-Opel.jpg

4dfa2f3e5fd41-IMAG0426.jpg

@Fearless wrote:Mooi toch, die koplampjes zo :wors

Tot de volgende ronde :thumbup en dan zonder schade aub :angel :angel

Hahah! Ja ik hoop nooit geen schade meer te krijgen, bah!

Nu maar eens even goed gaan nadenken wat van achterlichten erin komen.. wil daar ook donkeren in hebben, maar niet die standaard donkere van opel. Liefst met LED.

@Fearless wrote:Mooi toch, die koplampjes zo :wors

Tot de volgende ronde :thumbup en dan zonder schade aub :angel :angel

Hahah! Ja ik hoop nooit geen schade meer te krijgen, bah!

Nu maar eens even goed gaan nadenken wat van achterlichten erin komen.. wil daar ook donkeren in hebben, maar niet die standaard donkere van opel. Liefst met LED.

@wim-v6 wrote:>

Willem

Ook 1 keer zo iets mee gemaakt als bij rijder dan.

Lekker aan het rijden op de snelweg.

Schiet de auto voor ons naar rechts, en dan zie je alleen maar stil staande auto's.

vol in de ankers dus. Door netjes afstand te hebben gehouden en het weg schieten van de voorligger genoeg ruimte over.

Moet zeggen wist niet dat me hard zo snel kon kloppen.

@wim-v6 wrote:>

Willem

Ook 1 keer zo iets mee gemaakt als bij rijder dan.

Lekker aan het rijden op de snelweg.

Schiet de auto voor ons naar rechts, en dan zie je alleen maar stil staande auto's.

vol in de ankers dus. Door netjes afstand te hebben gehouden en het weg schieten van de voorligger genoeg ruimte over.

Moet zeggen wist niet dat me hard zo snel kon kloppen.

Terug
Naar boven