• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ongenoegen opel dealer.

kwuyts

Post weinig
Hierbij even mijn ongenoegen over een Belgische opel dealer.

Nl Garage Stoffelen: www.stoffelen.be .

Voor ik mijn Astra Bertone heb gekocht was ik gaan kijken naar een astra G van 1999.

Testrit gedaan, alles bleek goed te zijn. Carrosserie was in orde en verder ben

ik een leek op auto-vlak. Dus diepgaande dingen kan ik niet zien.

Na lang aandringen nog 4 jongere banden (geen nieuwe) gekregen omdat deze

toch echt ten einde liepen.

Alles goed en wel, contract getekend en voorschot van €250,00 euro betaald.

Een week later ging de Astra naar de keuring, hier waren echter enkele opmerkingen.

Er was corrosie op de remleidingen en op de knalpot. Maw de remleidingen en knalpot zijn rot..

Toch geen afkeur, maar een opmerking. Voor mij als nieuweling, lijkt het mij dat een keuring zoiets er niet zomaar opzet. De wagen zelf kostte €3500,00 dus dat was het mij niet waard.

Volgens de garage was de keuring gewoon te streng en stelt corrosie op de remleidingen en knalpot niets voor. De verkoper heeft letterlijk gezegd "die corrosie stelt niets voor, ik heb de remleidingen

nu zwart gespoten en ge ziet er niets meer van, als ge wilt laat ik het u zien dan ziede

zelf dat er niets mis is met die remleidingen." Mij lijkt het vrij logisch dat je er niets meer van

ziet nadat je die remleidingen zwart hebt gespoten. Dat wil nog niet zeggen dat er onder

dat verflaagje niets van corrosie zit...

Vandaar dat ik de koop ontbonden heb. Als men mij verzekerd dat de wagen tip top in orde is

en dan krijg ik dit soort opmerkingen op de keuring lijkt me dit een gegronde reden.

Na lang aandringen heb ik dan toch nog €80.00 euro van mijn voorschot terug gekregen.

Hierna heb ik contact opgenomen met een dealer waarmee voorgaande garage samenwerkt.

Deze heeft naar het verhaal geluisterd van Garage Stoffelen, en geprobeerd tussen beide partijen

te bemiddelen. Daarna zijn we tot het akkoord gekomen dat als de auto binnen de 2 maanden

verkocht werd, ik mijn voorschot terug kreeg. Als hij niet binnen de 2 maanden verkocht

wordt moet ik de kosten van de keuring laten vallen. Omdat een keuring voor de garage

na 2 maanden vervalt.

Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan de betreffende garage om de stand van zaken te bekijken.

Tot mijn grote verbazing hing er een "L" achteraan de auto, en stonden er nieuwe nummerplaten op.

Mijn nummerplaten heb ik sinds 2 weken en begint met 1-cd.-..., de platen die erop hingen waren

1-cf.-... . Nieuwe platen dus.

Hierover heb ik uitleg gevraagd en de verkoper zei dat de wagen nu als vervangwagen wordt gebruikt.

Ofwel rijd de garage nu op mijn kosten (keuring + €100 werkuren) rond met deze wagen als vervangwagen. Ofwel is de auto verkocht, en zegt de verkoper tegen mij dat hij nu even als

vervangwagen wordt gebruikt. Dit omdat binnen 2 weken de 2 maanden verstreken zijn.

Als hij nu nog even het verhaal van de vervangwagen volhoud, heb ik binnen 2 weken helemaal niets meer te zeggen.

Ik heb hierover ook naar de opel klantendienst gebeld. Deze hebben contact opgenomen

met Garage Stoffelen maar kunnen ook niets doen. Ik heb ondertekend dat ik die €80,00 terug

heb gekregen van dat voorschot en heb dus niets meer in de pot te roeren. Heel dom van mij..

In feite kan Garage Stoffelen nu dus gewoon elke keer opnieuw €250,00 euro aan voorschot

opstrijken door deze wagen tekoop aan te bieden.

Welke stappen zouden jullie ondernemen tegen zoiets?

Groetjes.

@xladage wrote:Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je de auto precies gekocht heb. Ik heb zelf mijn auto met nieuwe APK gekocht, en afgesproken dat alle reparaties uit de keuring voor rekening van de garage was. Zij zeggen dat hij goed is, dan moeten ze dat ook wel aandurven. Zo gezegd zo gedaan, echter bleek later bij mijn eigen garage dat de keuring op sommige punten niet goed was gedaan, en dus eigenlijk pas goedkeur na reparatie was. Daar zat bij mij het gedonder in.

Wat ik niet helemaal snap, is waarom ben je zelf met de auto na aankoop naar de keuring gegaan, en was dat niet gewoon bij de koop in? Misschien dat dit niet zo werkt in BE, weet ik niet hoor, maar het was misschien wel makkelijk geweest.

Nogmaals, ik weet niet precies hoe de koop gegaan is, maar als je recht hebt op ontbinden, zou je naar mijn idee die 250 euro terug moeten krijgen.

Als als je het recht niet hebt, maar wel goede rede, dan had ik verwacht dat de garage wel soepeler was geweest.

Zo is onze overeenkomst ook gesloten, maar als de keuring (APK) zegt dat de remleidingen

naar de kl*te zijn, en de garage waarmee je die overeenkomst hebt gesloten wil ze niet vervangen

omdat volgens hen "de keuring veel te streng is." en de remleidingen gemaakt zijn door ze terug zwart te verven.. wat heb je dan nog in de pot te roeren?

En ik ben niet na aankoop naar de keuring gegaan, de garage heeft na betaling van mijn voorschot zelf naar de keuring gereden.

En ik heb recht op ontbinden, het contract is ontbonden met toestemming van beide partijen.

Dus wettelijk kan de garage geen geld meer vragen omdat ik de auto gekocht zou hebben,

maar ik kan wettelijk mijn voorschot ook niet terug eisen.

Groetjes.

@xladage wrote:Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je de auto precies gekocht heb. Ik heb zelf mijn auto met nieuwe APK gekocht, en afgesproken dat alle reparaties uit de keuring voor rekening van de garage was. Zij zeggen dat hij goed is, dan moeten ze dat ook wel aandurven. Zo gezegd zo gedaan, echter bleek later bij mijn eigen garage dat de keuring op sommige punten niet goed was gedaan, en dus eigenlijk pas goedkeur na reparatie was. Daar zat bij mij het gedonder in.

Wat ik niet helemaal snap, is waarom ben je zelf met de auto na aankoop naar de keuring gegaan, en was dat niet gewoon bij de koop in? Misschien dat dit niet zo werkt in BE, weet ik niet hoor, maar het was misschien wel makkelijk geweest.

Nogmaals, ik weet niet precies hoe de koop gegaan is, maar als je recht hebt op ontbinden, zou je naar mijn idee die 250 euro terug moeten krijgen.

Als als je het recht niet hebt, maar wel goede rede, dan had ik verwacht dat de garage wel soepeler was geweest.

Zo is onze overeenkomst ook gesloten, maar als de keuring (APK) zegt dat de remleidingen

naar de kl*te zijn, en de garage waarmee je die overeenkomst hebt gesloten wil ze niet vervangen

omdat volgens hen "de keuring veel te streng is." en de remleidingen gemaakt zijn door ze terug zwart te verven.. wat heb je dan nog in de pot te roeren?

En ik ben niet na aankoop naar de keuring gegaan, de garage heeft na betaling van mijn voorschot zelf naar de keuring gereden.

En ik heb recht op ontbinden, het contract is ontbonden met toestemming van beide partijen.

Dus wettelijk kan de garage geen geld meer vragen omdat ik de auto gekocht zou hebben,

maar ik kan wettelijk mijn voorschot ook niet terug eisen.

Groetjes.

@robert_corsa wrote:simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.

dan heb de dealer hem zelf gekocht.

Ik snap er verder weinig van het verhaal hierboven. remleidingen moeten gewoon goed zijn. ik bedoel, je vond die auto wat, na lang aandringen nieuwe banden onder laten zetten apk laten keuren, en dan doodleuk zeggen van ik wil hem toch niet. contract verbreken en de dealer kan fluiten naar zijn nieuwe banden en apk...... dat is ook niet goed he.

vind het terecht dat ze 250 euro van je vragen. 4 nieuwe banden kosten dat al.

Geen nieuwe banden, maar betere banden.

Wat ze hebben gedaan is dus van een autowrak de banden afgenomen

en erop geplaatst. En de afspraak met de dealer was dat dit in de prijs inbegrepen zat.

En doodleuk zeggen dat ik hem niet wil, zo is het ook niet helemaal gegaan.

Als jij gaat kijken naar een 2de hands wagen, en je kent er niet veel van.

De carrosserie ziet er goed uit, hij rijd goed,.. en dan vraag je enkele malen aan

de verkoper of hij echt helemaal in orde is. Deze verkoper antwoord dan positief met

volle overtuiging. Met die gedacht is het voorschot betaald en de koop gesloten.

Als dan achteraf uit de keuring blijkt dat de remleidingen naar de kl*te zijn en de

knalpot nog net niet doorgeroest is.. dan is het al een heel ander verhaal dan

zomaar even zeggen "ik moet hem niet meer hebben.." .

Als de verkoper vanaf moment 1 eerlijk was geweest, had ik ook geen voorschot betaald.

Groetjes.

@robert_corsa wrote:simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.

Ik snap er verder weinig van het verhaal hierboven. remleidingen moeten gewoon goed zijn. ik bedoel, je vond die auto wat, na lang aandringen nieuwe banden onder laten zetten apk laten keuren, en dan doodleuk zeggen van ik wil hem toch niet. contract verbreken en de dealer kan fluiten naar zijn nieuwe banden en apk...... dat is ook niet goed he.

Geen nieuwe banden, maar betere banden.

Wat ze hebben gedaan is dus van een autowrak de banden afgenomen

en erop geplaatst. En de afspraak met de dealer was dat dit in de prijs inbegrepen zat.

En doodleuk zeggen dat ik hem niet wil, zo is het ook niet helemaal gegaan.

Als jij gaat kijken naar een 2de hands wagen, en je kent er niet veel van.

De carrosserie ziet er goed uit, hij rijd goed,.. en dan vraag je enkele malen aan

de verkoper of hij echt helemaal in orde is. Deze verkoper antwoord dan positief met

volle overtuiging. Met die gedacht is het voorschot betaald en de koop gesloten.

Als dan achteraf uit de keuring blijkt dat de remleidingen naar de kl*te zijn en de

knalpot nog net niet doorgeroest is.. dan is het al een heel ander verhaal dan

zomaar even zeggen "ik moet hem niet meer hebben.." .

Als de verkoper vanaf moment 1 eerlijk was geweest, had ik ook geen voorschot betaald.

Groetjes.

In NL is een mondelinge overeenkomst ook een wettelijke overeenkomst mits er getuigen van zijn.

In NL is een mondelinge overeenkomst ook een wettelijke overeenkomst mits er getuigen van zijn.

@RISL wrote:Tenzij je dus kunt bewijzen dat die auto verkocht is...

En wat je al zei, als die auto niet op een Z-plaat staat en er staat een L op (waar is die L dan van, leswagen?), dan is deze dus van een particulier en niet van de garage zelf.

Een L staat inderdaad voor Leswagen.

En als ik kan bewijzen dat de wagen verkocht is, is de vraag nog maar of de verkoper zijn woord gaat houden. Die afspraak is namelijk mondeling gemaakt.. heb ik niets van op papier.

Als ik het achteraf bekijk is het echt dom dom dom.. zoveel afspraken en NIETS op papier.

Het is alvast een goeie levensles :swear

Groetjes.

Edit: de afspraak die mondeling gemaakt is, is wel enkele malen bevestigd door de verkoper zelf aan bv. de klantendienst van opel, en de dealer waarmee hij samenwerkt. Dus deze personen hebben van beide partijen vernomen dat deze afspraak tussen ons bestaat.

@RISL wrote:Tenzij je dus kunt bewijzen dat die auto verkocht is...

En wat je al zei, als die auto niet op een Z-plaat staat en er staat een L op (waar is die L dan van, leswagen?), dan is deze dus van een particulier en niet van de garage zelf.

Een L staat inderdaad voor Leswagen.

En als ik kan bewijzen dat de wagen verkocht is, is de vraag nog maar of de verkoper zijn woord gaat houden. Die afspraak is namelijk mondeling gemaakt.. heb ik niets van op papier.

Als ik het achteraf bekijk is het echt dom dom dom.. zoveel afspraken en NIETS op papier.

Het is alvast een goeie levensles :swear

Groetjes.

Edit: de afspraak die mondeling gemaakt is, is wel enkele malen bevestigd door de verkoper zelf aan bv. de klantendienst van opel, en de dealer waarmee hij samenwerkt. Dus deze personen hebben van beide partijen vernomen dat deze afspraak tussen ons bestaat.

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je de auto precies gekocht heb. Ik heb zelf mijn auto met nieuwe APK gekocht, en afgesproken dat alle reparaties uit de keuring voor rekening van de garage was. Zij zeggen dat hij goed is, dan moeten ze dat ook wel aandurven. Zo gezegd zo gedaan, echter bleek later bij mijn eigen garage dat de keuring op sommige punten niet goed was gedaan, en dus eigenlijk pas goedkeur na reparatie was. Daar zat bij mij het gedonder in.

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe je de auto precies gekocht heb. Ik heb zelf mijn auto met nieuwe APK gekocht, en afgesproken dat alle reparaties uit de keuring voor rekening van de garage was. Zij zeggen dat hij goed is, dan moeten ze dat ook wel aandurven. Zo gezegd zo gedaan, echter bleek later bij mijn eigen garage dat de keuring op sommige punten niet goed was gedaan, en dus eigenlijk pas goedkeur na reparatie was. Daar zat bij mij het gedonder in.

simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.

simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.

De dealer kan natuurlijk ook de auto officiëel ingeschreven hebben, en dan staan de platen

misschien wel op zijn naam..

ik weet het niet.. :(

De dealer kan natuurlijk ook de auto officiëel ingeschreven hebben, en dan staan de platen

misschien wel op zijn naam..

ik weet het niet.. :(

Nou, zo snel mogelijk terug en die gegevens onder z'n neus stoppen en je geld terug eisen!

Succes ermee :thumb

Nou, zo snel mogelijk terug en die gegevens onder z'n neus stoppen en je geld terug eisen!

Succes ermee :thumb

Hij zei dat de wagen nu gebruikt wordt als vervangwagen.

Maar ik heb nu op internet wat gezocht, en als het een vervangwagen zou zijn

zou de nummerplaat moeten beginnen met een Z.

Dus ik weet nu ook zeker dat hij verkocht is..

Groetjes.

Hij zei dat de wagen nu gebruikt wordt als vervangwagen.

Maar ik heb nu op internet wat gezocht, en als het een vervangwagen zou zijn

zou de nummerplaat moeten beginnen met een Z.

Dus ik weet nu ook zeker dat hij verkocht is..

Groetjes.

Terug
Naar boven