@kwuyts wrote:@robert_corsa wrote:simper, er zijn nieuwe platen, dus een nieuwe eigenaar.
dan heb de dealer hem zelf gekocht.
Ik snap er verder weinig van het verhaal hierboven. remleidingen moeten gewoon goed zijn. ik bedoel, je vond die auto wat, na lang aandringen nieuwe banden onder laten zetten apk laten keuren, en dan doodleuk zeggen van ik wil hem toch niet. contract verbreken en de dealer kan fluiten naar zijn nieuwe banden en apk...... dat is ook niet goed he.
vind het terecht dat ze 250 euro van je vragen. 4 nieuwe banden kosten dat al.
Geen nieuwe banden, maar betere banden.
Wat ze hebben gedaan is dus van een autowrak de banden afgenomen
en erop geplaatst. En de afspraak met de dealer was dat dit in de prijs inbegrepen zat.
En doodleuk zeggen dat ik hem niet wil, zo is het ook niet helemaal gegaan.
Als jij gaat kijken naar een 2de hands wagen, en je kent er niet veel van.
De carrosserie ziet er goed uit, hij rijd goed,.. en dan vraag je enkele malen aan
de verkoper of hij echt helemaal in orde is. Deze verkoper antwoord dan positief met
volle overtuiging. Met die gedacht is het voorschot betaald en de koop gesloten.
Als dan achteraf uit de keuring blijkt dat de remleidingen naar de kl*te zijn en de
knalpot nog net niet doorgeroest is.. dan is het al een heel ander verhaal dan
zomaar even zeggen "ik moet hem niet meer hebben.." .
Als de verkoper vanaf moment 1 eerlijk was geweest, had ik ook geen voorschot betaald.
Groetjes.
kijk, die banden moet gehaald worden, gekocht en gemonteerd. 8 maal banden demonteren, 4 maal monteren, 4 maal balanceren.
tel uit je winst
kijk, je weet nooit of een auto goed is. je kan er van uit gaan dat elke verkoper zegt dat het de beste auto ter wereld is. hij moet verkopen, simpel zat.
als je bij de dealer komt moet je of geluk hebben, of verstand van auto's.
daarnaast, vind ik dat hun die remleidingen moeten maken, jij koopt hem voor 3500 euro, en dat bij de apk die inbegrepen hoort te zitten) mankementen zijn, kun je in overleg 50/50 doen, of dat de dealer het volledig betaalt.
je hoort niet de rekening bij de koper neer te leggen. uitlaat is ook niet zo duur, die hadden hun kunnen vervangen. dan had jij 2 stukjes remleiding kunnen betalen (materiaal) uren zijn voor hun.
zo had ik het opgelost. zeker gezien de prijs die je moest betalen.
even offtopic:
-ik kocht mijn astra g uit 2002 2 jaar terug. er zat een kras op het achterscherm, en de voorbumper was ergens langs geschaafd. de boel netjes overgespoten op hun kosten. auto werd nagekeken en toevallig de einddemper vervangen. verder olie ververst en nieuwe accu.
auto was van de eerste eigenaar, dealer onderhouden. met 99.000 op de teller. had een corsa b 1.2 16v uit 1999 ter inruil. kreeg ik 2800 euro voor. astra stond voor 6500.
ging nog 500 van de prijs af (actie uitverkoop) met 1 jaar volledige garantie.
dus 3200 voor betaalt. heb niet afgedingd, ik wou gewoon dat de astra goed was, dat heb ik ook gezegt.
alles was tiptop in orde. bij het ophalen keurig rondleiding gehad, aan de chef werkplaats etc voorgesteld. auto stond onder een groot doek in de showroom alsof het een prototype was op een autogala.
alles in en om de auto werd uitgelegd, zoals functies etc. ging ermee op de foto.
nu 2 jaar en paar maanden in bezit. afgezien van dingen die ik zelf vervangen heb ter opleuken heb ik niks bijzonders aan de astra gehad. sinds een paar weken de thermostaat, en de vooremmen. het enige onderhoud.
wat ik wil zeggen, niet elke dealer is slecht. maar ben er genoeg af geweest die het niet netjes deden.
de dealer waar ik hem kocht: cremers in schagen. echt een top tent. kom er nog regelmatig binnen lopen, en de verkoper komt vaak genoeg mee om te kijken naar mn auto. dat noem ik service