• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onkoppeling

netebuk

Post weinig
Hallo ik heb een Insignia bj 2011. 2.0 cdti.75000 km

Sedert vandaag kraakt mijn koppeling bij het in duwen.

Iemand een idee wat er aan kan schelen?

@midnight black wrote:Inderdaad smeren van het scharnierpunt van het (kunststof) koppelingspedaal. Zelf gebruik ik meestal white grease voor dit soort werkzaamheden: spuit je erop en is veel dikker dan bijvoorbeeld wd40

Ik moet nog naar de garage gaan.

maar het geluid is niet gewoon kraken of piepen, zou het kunnen het vliegwiel zijn?

Of zou ik dan helemaal niet meer kunnen schakelen (ontkoppelen)?

Inderdaad smeren van het scharnierpunt van het (kunststof) koppelingspedaal. Zelf gebruik ik meestal white grease voor dit soort werkzaamheden: spuit je erop en is veel dikker dan bijvoorbeeld wd40

Bij mij (Insignia 1.8 MY10) is het vliegwiel en lagers in de versnellingsbak vervangen. De lagers zijn schijnbaar een bekend probleem. Vliegwiel is een 2 massa vliegwiel wat aan elkaar zit. Bij mij zat deze behoorlijk los, al heb ik hier nooit iets van gemerkt. Ik zou even bij je garage langs gaan.

Check ook even wanneer hij op de brug staat/hangt of je bij het ronddraaien van één van de voorwielen iets in de bak hoort.

@GilbertvH wrote:Bij mij (Insignia 1.8 MY10) is het vliegwiel en lagers in de versnellingsbak vervangen. De lagers zijn schijnbaar een bekend probleem. Vliegwiel is een 2 massa vliegwiel wat aan elkaar zit. Bij mij zat deze behoorlijk los, al heb ik hier nooit iets van gemerkt. Ik zou even bij je garage langs gaan.

Check ook even wanneer hij op de brug staat/hangt of je bij het ronddraaien van één van de voorwielen iets in de bak hoort.

Het is idd het vliegwiel, :(

Oei. Kostte mij € 593 ex BTW. Het monteren ervan hebben ze als korting gegeven, omdat de versnellingsbak al gereviseerd werd en ik dus toch al behoorlijke kosten had.

Sterkte ermee ;)

@GilbertvH wrote:Oei. Kostte mij € 593 ex BTW. Het monteren ervan hebben ze als korting gegeven, omdat de versnellingsbak al gereviseerd werd en ik dus toch al behoorlijke kosten had.

Sterkte ermee ;)

Da is goedkoop.

Bij mij kost dit 850 voor het vliegwiel en rond de 150 voor de druklager zonder btw.

Terug
Naar boven