• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onregelmatig lopen

dan snap ik het niet want onder mijn stuur kollom hangt een kast en als ik daar de stekker ervan indruk start mijn zuto dus niet meer en dit kastje is aangesloten op het contactslot. zwartkastje met grijze stekker.

deze was voor de startonderbreker is mij gezegd ook zitten in de sleutels die zwarte stifjes.

maar zal ff kijken dat ik zo snel mogenlijk foto's maak

wel apart??

gaat ook je motorlampje knipperen als je de startonderbreker aansluit bij contact aanzetten??

Willem

zou kunnen.

maar ik weet nu, na het bestuderen van het motorschema, waarom je snelheids sensor storing krijgt.

bij het loshalen van de startonderbreker word ook het snelheidssignaal naar de computer onderbroken.

Willem

origineel gepost door wim-v6

deze ''nieuwe type'' sensor geeft vaker problemen bij deze motoren.

heb laatst een van de sloop gehaald, ''oud type'' wel te verstaan.

deze gemonteerd, en toen was het probleem opgelost

wel incl stekker en stuk draad mee nemen van de sloop he..

Sensor van de:

C18XE - C18XEL - X18XE - X20XEV - X22XE past er op.

Willem

Had toevallig nog een nieuwe sensor van het oude type liggen. Had toevallig nog een oude kabelboom van een c20xe liggen daar zat eenzelfde stekker aan, dit tezamen gemonteerd en probleem tot nog toe verholpen. lag dus aan het nieuwe type sensor gemonteerd door opel

maar dan nog iets hij heeft het toen ik de auto ophaalde de eerste kilometers niet gedaan. op een gegeven moment op de snelweg ging het lampje branden.

Klopt, deze storing komt niet gelijk.

maar omdat hij op een gegeven momentzoiets heeft van, zo aan de motorbelasting en dergelijke te zien dat de auto wel rijdt, maar geen signaal krijgt.

klopt er niets niet en dan gaat ie in storing.

dit is voornamelijk gedaan om de tellerstanden een beetje bij te houden.

anders is het tellerkabel los en gaan.

Nu is het niet moeilijk de teller terug te draaien van de astra-F hoor.

Willem

Vraag het eens na en aan bij de Opel dealer.

die kan dat voor jouw in orde maken.

kan hem dan gelijk inlezen

Terug
Naar boven