• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onregelmatige tik.astra g,1.6 16v

sinds kort zit er stationair een onregelmatige metaalachtige tik in m,n blok.komt bij de distributie kant weg.multiriem van dynamo los gehad en toen gestart maar de tik blijft.(het is geen klepstoter)

iemand suggesties?

noop,die hoor je wel tikken,maar is echt een metaaltik.rij morgen wel ff langs de dealer.ik laat het wel weten wat het is (was).

nee,het is een onregelmatige tik.soms is het ff weg en dan is het er weer en als ik hem stationair sneller laat lopen is het weg.heel vaag.....

hmmm dit was ook soms ff weg bij mij was het een spanner verder heb ik er niet zo veel verstand van misschien is het bij jou ook daar ergens

heb ook een tik in mij blok,

@ :cano666: dat getik heb ik precies hetzelfde met stationair lopen.

Wat voor motor heb jij in de auto en hoe heb je het opgelost?

@rickastra?: hopelijk kom je erachter wat het is

@robbie wrote:heb ook een tik in mij blok,

@ :cano666: dat getik heb ik precies hetzelfde met stationair lopen.

Wat voor motor heb jij in de auto en hoe heb je het opgelost?

@rickastra?: hopelijk kom je erachter wat het is

ja ik heb het opgelost.

het is idd met stationair het gaat om een xe18xe1. bij mij was een spanner die niet goed draaide. om er zeker van te zijn heb ik een beetje wd50 op gespoten toen was weg na een paar dagen weer terug. toen een nieuwe er op gezet en weg

cano666

Terug
Naar boven