• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onstekkings probleem (opgelost)

Ik heb een probleem met me c20xe hij wil niet krachtig genoeg vonken. zo vanaf de bobine geprobeerd weinig vonk. op de verdeler doen er maar 2 ervan. vanalles geprobeerd verdeelkap vervangen,halgever.bobine niks wordt het beter op.

wie weet wat het kan zijn?

Kan heel goed zijn dat je ontstekingsmodule niet genoeg spanning geeft op de primaire kant van je bobine. Dat hoeft niet eens aan de module te liggen, maar kan ook bedrading zijn.

Heb net in een ander topic de test methode gepost..

Ik geloof dan dat je niet de goede module hebt... Raar... Heeft het ooit goed gewerkt? Heb je meer gegevens, bijv. motornummer of auto type bouwjaar etc.??

zo ziet het eruit

Foto-6PKIISQT.jpg

Ja ok, ziet er netjes uit trouwens (!! :thumb ) Maar ik bedoelde eigenlijk een foto van de module, maar zie nu al dat dit een flink aangepast geheel is met de verdeler aan de distributie kant. Ik heb daar niet echt ervaring mee. Nou werkt het in principe wel het zelfde, maar zo op afstand, zonder kennis van de gebruikte onderdelen kan ik er weinig hulp bij geven ben ik bang...

Zullen hier vast mensen deze ombouw beter kennen...

Misschien kun je me een GM of Bosch nummer van de ontstekings module geven en wat draadkleuren, dan kan ik er misschien na wat uitzoekwerk wel chocola van maken....

Gisteren sloeg het blok een paar keer aan maar naar slecht 5 seconden weer uit.En daarna weer hellemaal niks. Fout codes via knipperlicht codes was ook geen resultaat was goed.

Zit met probleem dan vonkt alle bougies goed en dan doen maar 2 matig.Hij krijgt genoeg benzine want de blok verzuipt bij lang starten.

Alleen weet nu toch het prbleem niet te vinden wie weet wat het kan zijn.

Jaartje stil hoeft geen probleem te zijn, al zo vaak XEtjes die veel langer stil hebben gelegen met een paar keer draaien aan de gang gekregen. Neem aan dat hij in de Astra nog de originele verdeler had en dergelijke. Wat jij aangeeft over hoe hij vonkt denk ik dat hier de bottelnek zit...

Heb mijn blok wel eens per ongeluk wat bougiekabels verwisseld en liep uiteindelijk ook steeds eventjes. En nog best goed. Die ECU is zo verdraaid goed van deze motoren dat er een hele hoop mis mag gaan voordat hij niet meer wil lopen.

Mijn idee is dat het daar gewoon in zit, zou toch even op zoek gaan naar mensen met kennis van deze rotor ombouw. Op zich is het niet ingewikkeld, de ontstekingsmodule is gewoon een soort versterker, klein pulsje in en stevige puls uit op 12V. Die gaat de bobine in en die maakt er hoogspanning van. Die gaat met één kabel naar de verdeler die er dan weer voor zorgt dat het bij de juiste bougies/cylinders aan komt.

Als jij dus op sommige bougies wel een goede vonk hebt verdenk ik in de eerste plaats de verdeler. Bougies neem ik aan al even gewisseld van plek?

was deze auto een carburateur motor?

zoja, heb je dan wel de weerstandskabel in de geschakelde + verwijderd?

deze zakt namelijk tijdens het starten naar een +- 9volt ipv de 12 die de ecu en dynamo nodig hebben

De c kadett was carburateur ja. De ecu heeft 12 volt rechtstreek van de accu de constant plus en geschakelt.

Maar startmotor en dynamo hebben orgineel kabelboom van c kadett, zit daar dan nog weestand kabel tussen?

Als je de orriginele geschakelde + van de bobine nu op de motorboom aangesloten hebt is dit een weerstandskabel ja

Weerstanddraad is verwijderd. maar mooizaam toch aan het starten gekregen, maar bij gas geven valt ie uit. andere luchtmassa meter gehaald alleen niet meer goed kunnen testen want startmotor is overleden :swear

Terug
Naar boven