• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

onstekkings probleem (opgelost)

Er zit een nieuwe startmotor erop was voordeliger dan reviseren :thumbup

motor loopt inmiddels ook,alleen gas geven dan slaat ie af. het blok verzuipt elke keer nu.

Filmpje van gemaakt mischien ieman die het probleem hoort of zie

[youtube:11jlebw9]

Heb ook al naar de injectoren gekeken maar dezen gaan goed open en dicht en op volgorden alleen lijkt op veel benzine er uit spuit.

Verzuipen is vaak temp sensor, als hij denkt dat het -40 buiten is dan wil hij wel wat te veel inspuiten...

Kan nog wat met lambda (mits aanwezig) of LMM temaken hebben ook...

probleem is gevonden. ik heb zeker 2 liter benzine in de olie. ga vanuit dat de zuigerringen kapot zijn.

want zonder de benzine pomp kreeg ik de blok ook gestart terwijl geen benzine druk had.

Benzine kan er meen ik langzaam langs hoor, kan dan net zo goed zijn dat er een injector blijft hangen (of meer). Compressie al eens gemeten?

Zou er eerst even niet te dure olie in doen om verder te gaan testen.

Geprobeert wat je zei vinci met goedkope olie. Gestart zonder benzine pomp het liep effe met benzine pomp verzuipen, zonder weer lopen. Maar als tijden lopen effe benzine pomp weer stroom geef verzuipt ie weer. maar verders loopt ie goed en zonder rook nu.

nu wachten op compressiemeter om te kijken wat ie toch geleden heeft. en nu uitzoeken waarom dat ie zo hard verzuipt.

Kan het ook aan een te krachtige benzine pomp liggen? naar horen zeggen van waar ie afkomt was het een calibra 2l 8 klepper.

Ik heb al andere benzine rail met injectors geprobeert maar geen verbetering. compressie gemeten op al 4 precies 16 bar.

Luchtmassa heb ik al vervangen en andere ecu geprobeert maar gewoon blijven verzuipen.

Benzinepomp is het probleem niet hoor. En als je de pomp nog eens even los gooit, loopt hij dan echt mooi? In de zin van dat je wel ook een beetje toeren kan maken.

Blijf het vinden lijken op verkeerde ontstekings timing. Heb je al eens een stroboscoop er op gehad?

Als het puur en alleen maar verzuipen is dan zou hij wel vlak na starten goed op toeren moeten kunnen komen, want dan moet hij ook veel peut hebben en zou het mengsel meer op een goed mengsel moeten gaan lijken. Als hij dat niet doet is het echt eerder een ontstekings probleem.

Wel oppassen met onbelast toeren maken trouwens, is ERG slecht voor de zuigers!! Zou niet al te lang/ver boven de 4000 toeren gaan!

Als je een weerstandje kan krijgen kun je ook een 300 ohm (270 ohm of 330 ohm mag ook) in je plug van je temperatuur sensor steken, zo dwing je de ECU om te denken dat de motor al warm is. Dan zou hij op z'n armst moeten lopen namelijk. Als hij dan redelijk normaal loopt bij koude start en je kan hem redelijk op toeren krijgen is het puur verzuipen...

Zou het raar vinden als het enkel verzuipen is. Nogmaals heb ik een keer na reparatie per ongeluk twee bougeiekabels omgedraaid en toen liep de motor precies zo als de jouwe... Heb echt het idee dat de ontstekings timing/volgorde er vet naast staat...

Oh ja, dat loopt mooi zat!

Je zou zweren dat er iets met de kabelboom is met betrekking tot de temperatuur sensor dan. Zou dat eens even goed doorpiepen. Zijn niet zo gek veel dingen die het mengsel bepalen.

LMM

Lambda

Temp sensor

Drukregelaar (maar wordt grotendeels gecompenseert door de ECU/lambda)

Injectoren (idem)

ECU mapping

Dat zijn ze wel geloof ik...

Wat stond hij in dat vorige filmpje trouwens uit de motorruimte te roken? Is dat nieuwigheid van uitlaatpakkingen nog ofzo? Of lekt de uitlaat daar nog?

lmm, ecu, injectors, rail met druk regelaar zijn reeds vervangen. dus blijft over lamda en tempsensor. ga proberen met de temp sensor.

bij vorige filmpje was alleen spruitstuk verders niks daarom kon de rook omhoog komen.

Oh dacht dat je de temp sensor al had vernieuwd... Die is zeker verdacht! Wat ik net al zei is deze voor het grootste deel verantwoordelijk voor het mengsel. Ik zou er zelf een weerstandje voor pakken voor de test, maar als je niks voorhanden hebt kan je hem preventief vervangen, is idd. niet al te duur.

Lambda kost meer, maar is prima te meten...

xRJGd.jpg

Ik heb nieuwe tempratuur senser geplaats wou niet meer starten kwam achter benzine tank ver leeg was :angel

Maar met nieuwe benzine probleem opgelost. Het was dus de tempratuur sensor.

Terug
Naar boven