• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontgrenzen luchtfilter.

Ik haal het abonnement van dit onderwerp af, dit gaat echt he-le-maal nergens over. Meer koude luchtdoorlaat = meer vermogen. Feit.

En een sport inlegfilter laat tot 40% meer lucht door tov een standaard pieperen filter, zonder de filterende functie te verliezen. Ook een feit.

Het optimaliseren van de flow zorgt voor betere prestaties en een soepeler lopende auto. Ook een feit.

I'm out.

heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag

vermogenswinst 0 . . . feit

:jerry

je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen

heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag

je kunt er ook teveel lucht in gaan douwen . . . maar dan heb je zelfs kans dat de motor alleen maar beroerder gaat lopen

Niet meer vermogen maar de motor is wel sneller op het gasresponse met de mod en een goed inleg filter. De eerste paar dagen merk je dat als je aat rijden maar na een week ben je er aan gewend. Pica's zeggen misschien meer dan woorden. Dus hier de mod bij een Diesel :afro

Zo ziet je luchtfilter er uit zonder de mod. Je kunr duidelijk zien dat niet het hele oppervlk gebruikt wordt.

P9050012.jpg

Hier de mod voor en na:

P4290048.jpg

P4290049.jpg

Dan nog een goed filtertje er in..........

IMG_1086.jpg

En dan wil je uiteindelijk toch deze: :afro

PB190164.jpg

Vectra_C_Z19DTH_Flowmaster1.jpg

Groet jraaf

Niet meer vermogen maar de motor is wel sneller op het gasresponse met de mod en een goed inleg filter. De eerste paar dagen merk je dat als je aat rijden maar na een week ben je er aan gewend. Pica's zeggen misschien meer dan woorden. Dus hier de mod bij een Diesel :afro

Zo ziet je luchtfilter er uit zonder de mod. Je kunr duidelijk zien dat niet het hele oppervlk gebruikt wordt.

P9050012.jpg

Hier de mod voor en na:

P4290048.jpg

P4290049.jpg

Dan nog een goed filtertje er in..........

IMG_1086.jpg

En dan wil je uiteindelijk toch deze: :afro

PB190164.jpg

Vectra_C_Z19DTH_Flowmaster1.jpg

Groet jraaf

@sw_reijnders wrote:heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag

Kerel, met je 6000 nog wat posts en je manier van typen en "onderbouwen" lijkt het er voor sommigen op, dat je er veel verstand van hebt. En dat zul je in veel gevallen misschien ook zeker wel hebben.

Maar hier krijg ik toch zeer de neiging je de daadwerkelijke feiten in kindertaal aan je uit te leggen.

Maar zoals ik al zei, I'm out. En ik wil jou in je waarde laten. Want dit is niks persoonlijks ofzo.

@sw_reijnders wrote:heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag

Kerel, met je 6000 nog wat posts en je manier van typen en "onderbouwen" lijkt het er voor sommigen op, dat je er veel verstand van hebt. En dat zul je in veel gevallen misschien ook zeker wel hebben.

Maar hier krijg ik toch zeer de neiging je de daadwerkelijke feiten in kindertaal aan je uit te leggen.

Maar zoals ik al zei, I'm out. En ik wil jou in je waarde laten. Want dit is niks persoonlijks ofzo.

Bij (turbo) diesels heeft het nog minder nut. Die dingen hebben sowieso een zuurstof overschot, en de turbo zorgt zelf al voor en goede cilinder vulling.

Lucht is bij de diesel niet de "bottleneck", dus daar zit ook geen winst.

Bij (turbo) diesels heeft het nog minder nut. Die dingen hebben sowieso een zuurstof overschot, en de turbo zorgt zelf al voor en goede cilinder vulling.

Lucht is bij de diesel niet de "bottleneck", dus daar zit ook geen winst.

blauwtje toch, je bent toch niet jaloers op mn 6000+ posts he :jerry

ik ben ing. chemisch technologie.

ik heb echt wel de nodige stromingsleer gehad, dus ik weet hoe het werkt.

wetten van de natuurkunde gelden niet alleen in een oliepijplijn. Die gelden namelijk ook in een motor ;)

en idd, ik weet niet alles. Maar toch wel een hoop . . . :jerry

wat je zegt klopt ook wel.

maar het heeft gewoon meer effect als je de rest van je motor ook aan pakt.

zie het als de kers op de taart.

verder als je het leuk vind en het lekker vind klinken, moet je het vooral niet laten.

maar ga het niet doen omdat het zoveel oplevert, want dat doet het niet.

wel jammer hoor dat je out bent . . . de discussie laait pas net op king:

blauwtje toch, je bent toch niet jaloers op mn 6000+ posts he :jerry

ik ben ing. chemisch technologie.

ik heb echt wel de nodige stromingsleer gehad, dus ik weet hoe het werkt.

wetten van de natuurkunde gelden niet alleen in een oliepijplijn. Die gelden namelijk ook in een motor ;)

en idd, ik weet niet alles. Maar toch wel een hoop . . . :jerry

wat je zegt klopt ook wel.

maar het heeft gewoon meer effect als je de rest van je motor ook aan pakt.

zie het als de kers op de taart.

verder als je het leuk vind en het lekker vind klinken, moet je het vooral niet laten.

maar ga het niet doen omdat het zoveel oplevert, want dat doet het niet.

wel jammer hoor dat je out bent . . . de discussie laait pas net op king:

*Standing from the sideline* :jerry

@jraaf: dat is de luchtfilter die ik wil maar dan voor X20XEV.

@SW: ben stiekem ook jaloers op je 6000+ posts :wub

Grtz Seth

*Standing from the sideline* :jerry

@jraaf: dat is de luchtfilter die ik wil maar dan voor X20XEV.

@SW: ben stiekem ook jaloers op je 6000+ posts :wub

Grtz Seth

@jraaf wrote:Niet meer vermogen maar de motor is wel sneller op het gasresponse met de mod en een goed inleg filter. De eerste paar dagen merk je dat als je aat rijden maar na een week ben je er aan gewend. Pica's zeggen misschien meer dan woorden. Dus hier de mod bij een Diesel :afro

P9050012.jpg

...

Hier wil ik toch even op inhaken jurg.

het is niet dat je op 1 stuk van het filter blaast.

de motor zuigt op het gehele oppervlak van het filter aan de boven kant.

het enige wat dat kleppie doet, is het vuil naar 1 plek geleiden.

dat wil niet zeggen dat het overig deel van het filter niet gebruikt wordt.

Sterker nog, ik denk zelfs dat op de lichte plekken je nog meer luchtdoorstroming hebt als op de donkere plekken.

Want er zit gewoon onder het hele luchtfilter lucht. Dat trekt tie echt wel door het luchtfilter heen.

@jraaf wrote:Niet meer vermogen maar de motor is wel sneller op het gasresponse met de mod en een goed inleg filter. De eerste paar dagen merk je dat als je aat rijden maar na een week ben je er aan gewend. Pica's zeggen misschien meer dan woorden. Dus hier de mod bij een Diesel :afro

P9050012.jpg

...

Hier wil ik toch even op inhaken jurg.

het is niet dat je op 1 stuk van het filter blaast.

de motor zuigt op het gehele oppervlak van het filter aan de boven kant.

het enige wat dat kleppie doet, is het vuil naar 1 plek geleiden.

dat wil niet zeggen dat het overig deel van het filter niet gebruikt wordt.

Sterker nog, ik denk zelfs dat op de lichte plekken je nog meer luchtdoorstroming hebt als op de donkere plekken.

Want er zit gewoon onder het hele luchtfilter lucht. Dat trekt tie echt wel door het luchtfilter heen.

@martklanderman wrote:Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..

Dit is niet helemaal zo aan vermogen zal het vrijwel niets uitmaken, maar je vermogenskromme veranderd er wel door.

Hierdoor afhankelijk van of de aanzuiglijn langer of korter word, maar verplaats je je maximum koppel in het toeren gebied.

Dus nu komt je maximum kopel eerder of later. zal niet meer dan 300 rpm verplaatsen, maar maakt weldegelijk verschil.

@martklanderman wrote:Nee zit gewoon geklikt ;) Maar het zit gewoon tussen de oren hoor..

Dit is niet helemaal zo aan vermogen zal het vrijwel niets uitmaken, maar je vermogenskromme veranderd er wel door.

Hierdoor afhankelijk van of de aanzuiglijn langer of korter word, maar verplaats je je maximum koppel in het toeren gebied.

Dus nu komt je maximum kopel eerder of later. zal niet meer dan 300 rpm verplaatsen, maar maakt weldegelijk verschil.

@BlueAstraG wrote:@sw_reijnders wrote:heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag

Meer lucht in een motor levert bijna altijd meer vermogen op. Alleen een standaard ecu zal hiervan vrijwel geen voordeel ondervinden.

Tenzij je ook zorgt dat de ecu en uitlaat tracect tevens aanpast.

Helemaal out ben ik nog niet, kan nog net achter de pc komen Bas :lol:

En nu we toch aan het ouwehoeren zijn, ik heb ook geen lmm he.. Misschien werkt het bij mij dus wel extra hahahh :jerry

@BlueAstraG wrote:@sw_reijnders wrote:heb je meer lucht nodig met een standaard motor . . . nee . . . FEIT :vertag

Meer lucht in een motor levert bijna altijd meer vermogen op. Alleen een standaard ecu zal hiervan vrijwel geen voordeel ondervinden.

Tenzij je ook zorgt dat de ecu en uitlaat tracect tevens aanpast.

Terug
Naar boven