• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontgrenzen luchtfilter.

Das natuurlijk wel spijtig aan België. In Nederland mogen jullie echt motorswap doen, turbo's erin knallen, ecu-veranderingen, ...

In België mogen we technisch gezien zelfs geen andere luchtfilter steken. Motortuning is zo goed als 100% big nono. Mocht indertijd zelfs geen chiptuning doen op mijn X16SZR.

Grtz Seth

Das natuurlijk wel spijtig aan België. In Nederland mogen jullie echt motorswap doen, turbo's erin knallen, ecu-veranderingen, ...

In België mogen we technisch gezien zelfs geen andere luchtfilter steken. Motortuning is zo goed als 100% big nono. Mocht indertijd zelfs geen chiptuning doen op mijn X16SZR.

Grtz Seth

Heren ik als topic starter moet toch ff inspringen mijn vraag ging over wat ontgrenzen was van het luchtfilter,aangezien ik hier al snel aanwoord op kreeg was ik al klaar. Maar wat gebeurt er jullie gaan er te lang op door en vallen elkaar aan stop ermee nu het nog kan :swear ps; ik heb een 3.2 met 210 paarden en 1 ezel dus veel meer vermogen heb ik niet nodig alleen dat mooie optrek geluid icm de automaat vindt ik zo prachtig klinken.

Heren ik als topic starter moet toch ff inspringen mijn vraag ging over wat ontgrenzen was van het luchtfilter,aangezien ik hier al snel aanwoord op kreeg was ik al klaar. Maar wat gebeurt er jullie gaan er te lang op door en vallen elkaar aan stop ermee nu het nog kan :swear ps; ik heb een 3.2 met 210 paarden en 1 ezel dus veel meer vermogen heb ik niet nodig alleen dat mooie optrek geluid icm de automaat vindt ik zo prachtig klinken.

@sw_reijnders wrote:ho ho

een leuke discussie is niet direct een aanval hoor ;)

Je heb gelijk hoor leg er ook krom om op het zundappforum moeten de antwoorden wel met het topic te maken blijven anders woorden ze verwijdert vandaar mijn opmerking.

@sw_reijnders wrote:ho ho

een leuke discussie is niet direct een aanval hoor ;)

Je heb gelijk hoor leg er ook krom om op het zundappforum moeten de antwoorden wel met het topic te maken blijven anders woorden ze verwijdert vandaar mijn opmerking.

@jraaf wrote:Niet meer vermogen maar de motor is wel sneller op het gasresponse met de mod en een goed inleg filter. De eerste paar dagen merk je dat als je aat rijden maar na een week ben je er aan gewend. Pica's zeggen misschien meer dan woorden. Dus hier de mod bij een Diesel :afro

Zo ziet je luchtfilter er uit zonder de mod. Je kunr duidelijk zien dat niet het hele oppervlk gebruikt wordt.

P9050012.jpg

Hier de mod voor en na:

P4290048.jpg

P4290049.jpg

Dan nog een goed filtertje er in..........

IMG_1086.jpg

En dan wil je uiteindelijk toch deze: :afro

PB190164.jpg

Vectra_C_Z19DTH_Flowmaster1.jpg

Groet jraaf

hoi heeft u het ook wel ens gefilmpt

ik wil hetook wel op mijn vectra 2.2 dti maar heb het nog nooit ge hoort op een diesel

@jraaf wrote:Niet meer vermogen maar de motor is wel sneller op het gasresponse met de mod en een goed inleg filter. De eerste paar dagen merk je dat als je aat rijden maar na een week ben je er aan gewend. Pica's zeggen misschien meer dan woorden. Dus hier de mod bij een Diesel :afro

Zo ziet je luchtfilter er uit zonder de mod. Je kunr duidelijk zien dat niet het hele oppervlk gebruikt wordt.

P9050012.jpg

Hier de mod voor en na:

P4290048.jpg

P4290049.jpg

Dan nog een goed filtertje er in..........

IMG_1086.jpg

En dan wil je uiteindelijk toch deze: :afro

PB190164.jpg

Vectra_C_Z19DTH_Flowmaster1.jpg

Groet jraaf

ik wil hetook wel op mijn vectra 2.2 dti maar heb het nog nooit ge hoort op een diesel

@ronnie opel boy wrote:

Nope, geen filmpje. Maar echt veel verschil in geluid is er niet. En ook daar raak je aan gewend. Steek er een pop off tussen, ja die blijf je horen, maar dan heb je wel een turbo nodig. :afro

@Ing Bas,

Hier wil ik toch even op inhaken jurg.

het is niet dat je op 1 stuk van het filter blaast.

de motor zuigt op het gehele oppervlak van het filter aan de boven kant.

het enige wat dat kleppie doet, is het vuil naar 1 plek geleiden.

dat wil niet zeggen dat het overig deel van het filter niet gebruikt wordt.

Sterker nog, ik denk zelfs dat op de lichte plekken je nog meer luchtdoorstroming hebt als op de donkere plekken.

Want er zit gewoon onder het hele luchtfilter lucht. Dat trekt tie echt wel door het luchtfilter heen.

Daar kan ik met mavo diploma natuurlijk niks tegen inbrengen :jerry :jerry

Groet jraaf.

@ronnie opel boy wrote:

Nope, geen filmpje. Maar echt veel verschil in geluid is er niet. En ook daar raak je aan gewend. Steek er een pop off tussen, ja die blijf je horen, maar dan heb je wel een turbo nodig. :afro

@Ing Bas,

Hier wil ik toch even op inhaken jurg.

het is niet dat je op 1 stuk van het filter blaast.

de motor zuigt op het gehele oppervlak van het filter aan de boven kant.

het enige wat dat kleppie doet, is het vuil naar 1 plek geleiden.

dat wil niet zeggen dat het overig deel van het filter niet gebruikt wordt.

Sterker nog, ik denk zelfs dat op de lichte plekken je nog meer luchtdoorstroming hebt als op de donkere plekken.

Want er zit gewoon onder het hele luchtfilter lucht. Dat trekt tie echt wel door het luchtfilter heen.

Daar kan ik met mavo diploma natuurlijk niks tegen inbrengen :jerry :jerry

Groet jraaf.

mijn 2.2 dti 16v is een turbo

heb wat foto.s gemaakt

onder grijse kap zit de turbo

sl270330.jpg

maar als ik het goed hebt lijkt me te wijnig ruimte voor de luchtinlaat wat te groot

of heb ik het mis kijk foto

sl270332.jpg

mijn 2.2 dti 16v is een turbo

heb wat foto.s gemaakt

onder grijse kap zit de turbo

sl270330.jpg

maar als ik het goed hebt lijkt me te wijnig ruimte voor de luchtinlaat wat te groot

of heb ik het mis kijk foto

sl270332.jpg

Hoi Ronnie, :thumb Ik begrijp dat een DTI een Turbi diesel is. Opmerking was ook meer voor het algemeen. Terug naar dbilas :afro

Die ik heb gaat bij jou idd niet passen vanwege de hoek waaronder de buis door loopt naar je LMM. Je zou et eerer kunnen proberen met de versie voor de 2.2DTR op de site van Dbilas staat een goede pica.

Hierbij de link. http://www.dbilas-shop.com/Produkte/FlowMasterKit/Opel/Vectra/Vectra-C:::7_24_46_252_83.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet jraaf.

Terug
Naar boven