• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontgrenzen luchtfilter.

Heren, ik heb het hele topic doorgelopen en ben nu toch wel benieuwd of het zin heeft om dat kapje weg te halen en een betere luchtfilter erin te duwen? De vraag dan met name voor mijn blok een Z22YH. De luchtfilter heb ik onlangs eruit moeten halen voor de xenon, ik weet nu dus hoe hij eruit moet dus kan ik het veilig weer opnieuw doen.... :)

P.s. de filter was bij mij aan een kant behoorlijk vuil. Ik heb het met mijn boerenkennis en verstand van motoren omgedraaid in de hoop dat dit beter is? Omgedraaid als in boven beneden niet de voorkant omgedraaid naar de achterkant :shock:

Heren, ik heb het hele topic doorgelopen en ben nu toch wel benieuwd of het zin heeft om dat kapje weg te halen en een betere luchtfilter erin te duwen? De vraag dan met name voor mijn blok een Z22YH. De luchtfilter heb ik onlangs eruit moeten halen voor de xenon, ik weet nu dus hoe hij eruit moet dus kan ik het veilig weer opnieuw doen.... :)

P.s. de filter was bij mij aan een kant behoorlijk vuil. Ik heb het met mijn boerenkennis en verstand van motoren omgedraaid in de hoop dat dit beter is? Omgedraaid als in boven beneden niet de voorkant omgedraaid naar de achterkant :shock:

heb ook toevallig even mijn filter bekeken, maar maar ik snap wel dat er

door een gasbetonblok meer zuurstof doorheen gaat dan de standaard lucht filter..

Verschrikkelijk wat is dat ding dik..

heb ook toevallig even mijn filter bekeken, maar maar ik snap wel dat er

door een gasbetonblok meer zuurstof doorheen gaat dan de standaard lucht filter..

Verschrikkelijk wat is dat ding dik..

Betere luchtfilter is altijd goed, zolang hij maar geen warme lucht kan aanzuigen.

Het zal je geen tientallen pk's opleveren, maar helpen zal het altijd iets.

Betere luchtfilter is altijd goed, zolang hij maar geen warme lucht kan aanzuigen.

Het zal je geen tientallen pk's opleveren, maar helpen zal het altijd iets.

Ok thx corsa_gsi. Dan nu de vraag aan alle experts, welke filter is voor mijn blok een goede optie? Waar dien ik op te letten als ik een nieuwe erin wil zetten?

Btw sry voor de topic kaap :(, hierna hou ik ermee op ;)

Ok thx corsa_gsi. Dan nu de vraag aan alle experts, welke filter is voor mijn blok een goede optie? Waar dien ik op te letten als ik een nieuwe erin wil zetten?

Btw sry voor de topic kaap :(, hierna hou ik ermee op ;)

Wat wil je? Een Cold air intake of een inlegfilter?

De 2 opties op een rijtje:

-Cold Air Intake: Een Simota Cold Air Intake systeem zou ik aanraden. Ben je meteen klaar. Mooi en erg goed systeem, inclusief een big ass aanzuigbuis.

-Inlegfilter: Een Pipercross inlegfilter zou ik aanraden. Dikke A+ kwaliteit voor niet al te veel geld. Doet niets onder aan K&N, Green e.d.

Persoonlijk ben ik meer fan van een Cold Air Intake. Werkt mijns inziens weer net wat beter.

Wat wil je? Een Cold air intake of een inlegfilter?

De 2 opties op een rijtje:

-Cold Air Intake: Een Simota Cold Air Intake systeem zou ik aanraden. Ben je meteen klaar. Mooi en erg goed systeem, inclusief een big ass aanzuigbuis.

-Inlegfilter: Een Pipercross inlegfilter zou ik aanraden. Dikke A+ kwaliteit voor niet al te veel geld. Doet niets onder aan K&N, Green e.d.

Persoonlijk ben ik meer fan van een Cold Air Intake. Werkt mijns inziens weer net wat beter.

Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)

Als inlegfilter neem ik liever K&N en als cold air intake ga ik hem van TX Autosport gebruiken (zie foto eerder in dit topic).

http://www.txautosport.co.uk/air-filters-33-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is maar net hoe handig je bent om een cold air intake goed te monteren.

Een vervangingsfilterpaneel is slechts een paar klemmetjes los en vast maken en de filters uitwisselen.

Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)

Als inlegfilter neem ik liever K&N en als cold air intake ga ik hem van TX Autosport gebruiken (zie foto eerder in dit topic).

http://www.txautosport.co.uk/air-filters-33-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Een vervangingsfilterpaneel is slechts een paar klemmetjes los en vast maken en de filters uitwisselen.

Uiteraard, is een persoonlijke keus.

Ik vind jouw opties ook zeer zeker niet verkeerd. Kun je mijns inziens ook geen verkeerde keuze in maken.

Uiteraard, is een persoonlijke keus.

Ik vind jouw opties ook zeer zeker niet verkeerd. Kun je mijns inziens ook geen verkeerde keuze in maken.

Heren dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik in eerste instantie voor een inlegfilter ga. Ben niet echt een sleutel wonder, dus meteen een volledig nieuw intake systeem is nu nog wat hoog gegrepen voor mij ( jaja stukje zelf kennis ;) ). Ik zal tzt een eigen topic starten met mijn kleine aanpassingen en dan weer wat tips aan julie vragen, misschien ga ik dan wel wat meer sleutelen en wel voor een cold air intake.

Nu back to topic zoals beloofd :)

Heren dank voor jullie reacties. Ik denk dat ik in eerste instantie voor een inlegfilter ga. Ben niet echt een sleutel wonder, dus meteen een volledig nieuw intake systeem is nu nog wat hoog gegrepen voor mij ( jaja stukje zelf kennis ;) ). Ik zal tzt een eigen topic starten met mijn kleine aanpassingen en dan weer wat tips aan julie vragen, misschien ga ik dan wel wat meer sleutelen en wel voor een cold air intake.

Nu back to topic zoals beloofd :)

@Corsa_GSi wrote:Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)

Het is dat je banden met TX hebt, want ander zou je niet eens serieus overwegen zo'n universeel ding met zo'n geribt slurfje er in te hangen op een houtje touwtje manier.

Dat ding is echt niet vergelijkbaar met een net afgewerkt en op maat gemaakt Simota of een dBilas systeem.

@Corsa_GSi wrote:Wat je neemt voor merk is altijd persoonlijk. ;)

Het is dat je banden met TX hebt, want ander zou je niet eens serieus overwegen zo'n universeel ding met zo'n geribt slurfje er in te hangen op een houtje touwtje manier.

Dat ding is echt niet vergelijkbaar met een net afgewerkt en op maat gemaakt Simota of een dBilas systeem.

Check het prijsverschil tussen een Dbilas Flowmaster+Flowpipe (dik 250 euro) tov de TX oplossing (100 euro) :agent

Daarnaast heb ik geen banden met TX, was dat maar waar dan zou ik er nog iets aan overhouden.

Ik draag alleen mogelijke opties aan die ook nog is betaalbaar zijn.

Terug
Naar boven