• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onthulling Opel Astra

• Topic starter Topic starter MV
  • Startdatum Startdatum
De buitenkant moet ik nog ff aan wennen, maar van binnen vind ik de nieuwe Assie gelijk erg mooi.

Ik stoor me nu eigenlijk aan het behoorlijk saaie intrieur van de G. Dat ging met de H al de betere kant op en dit ziet er nog beter uit. Die knopjes, dat krijgen we wel onder de knie toch...

Leuke wagen, maar het zou leuk zijn om iets "anders" te zien.

Echt bijzonder of creatief vind ik hem niet, maar zeker wel een mooie bak

Inderdaad leuke auto.

En de knopjes ach ja net wat een medeforumer al zegt moet je gaan werken via menu's dat is pas lastig.

Ik vind hem echt super! Zeer net Dash en die achterlichten zijn ook top :thumbup

Nu wil ik eigenlijk de irmscher en OPC versie wel eens zien, maar dat duurt meestal ff.

In ieders geval weer een hele nette astra king:

origineel gepost door misaborg

Nu wil ik eigenlijk de irmscher en OPC versie wel eens zien, maar dat duurt meestal ff.

Die plaatjes zijn er nog niet. Wel van het vernieuwde onderstel van de Astra. Bron GM-NL.

NA2a.jpg

FR2.jpg

Ik vind 'm erg mooi, zeker naast de Insignia, alleen jammer van de knipperlichten (zitten in de bumper)

Ben benieuwd of de OPC ook 4wiel aandrijving krijgt, evenals de Insignia OPC

Mooie auto idd. Laatst zag ik ook ergens afbeeldingen van de station (sport tourer ?) variant.. Ook een bijzonder fraaie auto.

Leuk die doorkijk platen.

Achterwiel ophanging.. Zie daar een (vorm van van het) "Watts linkage". Uitvinding van James Watts. Het basis principe werd lang geleden al toegepast. Naar mijn weten hoofdzakelijk op voertuigen met RWD.. Een doorontwikkeling op de aloude Panhard stang. Echter bij Watts principe zou er nauwelijks as-verzet moeten zijn, wat zou moeten resulateren in een goed en mooi weg- en stuurgedrag ! Bij de Astra echter op een apart subframe.. Iig het basis principe wordt toegepast. Mooi hoor.

Ziet er hoe dan ook wel modern uit !

Watts linkage;

Mooie animatie welke werking goed laat zien. (bron Wikipedia)

FR2.jpg

Terug
Naar boven