• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ontsteking 18s ombouw

als je goed kijkt zie je dat de foto die lauwe heeft geplaatst dezelfde auto is, maar dan met een andere motor ;)

met de xe heb ik niet zo lang gereden.

ik heb de ontstekingen uitelkaar liggen. binnenwerk omzetten is wel erg veel werk.

img2868bt.jpg

Weet iemand wie deze gebouwd heeft? asconac20let heeft deze kadett net verkocht maar heeft ook geen gegevens van de huidige eigenaar :(

Ga nu eens kijken of ik een lager in de originele ontsteking kan maken. Voor het tandwiel hoeft er enkel een busje gedraaid te worden en omdraaien.

Deze kadett is oorspronkelijk gebouwd door een opel monteur in de buurt van Rotterdam. Ik ben deze kadett toen wezen halen samen met Mats (ascona20let). Deze kadett was zeer netjes op de motor ruimte na. De kadett is inmiddels verkocht aan iemand in tilburg. Maar volgens mij zit hij hier gewoon op het forum. Alleen geen idee wat zijn naam is.

@bas _nl

zal mijn maat eens vragen voor foto.

dit was wel in c kadett

probleem met dikte is dat je ook een lager voor je asje kwijt moet.

mooiste zou zijn als er schroefdraad in de nokkkenas zou zitten kon de poelie er zo op.

maar die van hem kon mlk was wel wat aan de grote kant.

was uit alu gefreesd,

groet John

Monteur uit Rottedam is Flowmaster op t forum (marcel)

origineel gepost door Bas_nl

Deze kadett is oorspronkelijk gebouwd door een opel monteur in de buurt van Rotterdam. Ik ben deze kadett toen wezen halen samen met Mats (ascona20let). Deze kadett was zeer netjes op de motor ruimte na. De kadett is inmiddels verkocht aan iemand in tilburg. Maar volgens mij zit hij hier gewoon op het forum. Alleen geen idee wat zijn naam is.

hey

ik ken die jongen die de ascona gebouwt heeft die heeft van die setjes voor voor voor op de dis riem kap werk ook goed

en anders moet je een onsteking van een 1800s heben en dat huis aan passen en op je klepdeksel lassen zo word het gemaakt

origineel gepost door gonzo powerrr

Monteur uit Rottedam is Flowmaster op t forum (marcel)

Flowmaster heeft die kadett met LET niet gebouwd :thumbdown

Dit is wel leuk, maar heb ik ook geen ruimte voor.

photo091f.jpg

Als je hier de bouwer of eigenaar van weet. Dan heb ik er wat aan.

Vergaseranlage.jpg

origineel gepost door 16v kadett c

ik kan een die zoon klepdeksel verkoopt zit 1800s onsteking aan die heeft die ascona ook gebouwt

en wie is dat dan? heb wel interesse

ik heb hem even gebeld net heeft nog een set om een temaaken hij moet aleen een klepdeksel heben oude

wie dit is hij heeft de auto gebouwt en weet wel veel van deze dingen af

zoals ik het bekijk, bij die oude kadettlet van asconac20let zit daar een steun op die kant en klaar gemaakt is en verkrijgbaar is in engeland.

volgens mij zijn ze wel te vinden op het omoc forum want iemand daar maakt ze geloof ik.

ik wil ook een 1.8s ontsteking maken voorop mijn c20xe aangezien ik met webers wil gaan rijden .

die foto met die ontsteking erop van de 1.8s ziet er netjes uit idd :thumbup

[rquote=1778218&tid=135097&author=hanzzz]origineel gepost door Mich

Misschien ligt het wel aan mij,

maar waarom zou je het veranderen

als het nu ook gewoon goed werkt?

Wel lezen he Mich, Ik wil de originele kachel terug plaatsen. :)

Of jij moet een geweldige oplossen hebben dat ik een kachel in mijn auto heb waarbij alle ventilatie kanalen werken en mijn dashboardkastje behouden blijft.[/rquote]

Zo'n oplossing heb ik wel voor je...

Plaats een 12v reis phone/haar phone in de kachel.

Ik heb het al eens gedaan en werkt perfect ben je voor 14 euries klaar..

Terug
Naar boven