• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontsteking cylinder 1 en 2 niet goed?

1.6 x16 szr

Ik heb wat problemen met het stationair lopen van mijn astra. Slecht starten, afslaan bij stilstand, heftig schokken van de motor en wat donkere rook uit de uitlaat bij stationair draaien.

Heb egr klep vervangen en het gasklephuis ook.

Nu heb ik tijdens het lopen van de motor de doppen van de bougies gehaald en gekeken of er een vlamboog ontstond.

Nu zag ik dat ik de doppen van cylinder 1 en 2 heel erg dicht bij metaal moet houden voordat ik een vlamboog zie, terwijl die van 3 en 4 een erg lange en krachtige vlamboog hebben.

Zou dit kunnen verklaren waarom de motor slecht staionair draait en hevig schokt? Zo ja, wat kan ik hier nu aan doen???

Bedankt voor de input!

een vlamboog heb je met lassen, wist niet dat je het ook kon met de boegies :D

als je bobine stuk is kan je het gewoon testen of uitlezen. haal je bougies eruit en druk die weer terug in je boegie kabels. leg alle 4 op je kleppen deksel en start de auto, kijk of alle 4 mooi vonken. let op dat de bougies wel contact maken met je kleppen deksel, anders zal je geen vonk krijgen.

best is gewoon laten uitlezen wat je probleem is, kan vast wel iemand hier van het forum bij jouw in de buurt.

Bougiesd in de kabels drukken, en de massa electrode tegen massa houden, en kijken naar de vonk.

de uitgevoerde test is niet heel betrouwbaar namelijk..

Willem

Terug
Naar boven