• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontsteking? Lekt olie.

Ik snap wel een beetje wat Sjaakzwart zegt wat betreft het constant kapot zijn. Ik had voor mijn Corsa een Daihatsu Cuore, daar ging nooit iets aan kapot (tot hij heel langzaam een totale dood stierf) behalve het normale onderhoud (190+k mee gereden). Sinds iets minder dan een jaar een opel corsa B en sindsdien ben ik constant aan het sleutelen (vind het stiekem ook leuk :P), wat opzich prima is, maar ik durf er niet mee op vakantie te gaan ofzo... Heb altijd voldoende gereedschap bij mee om de boel weer tijdelijk te kunnen fixen...

@Heks,

dat zou niet mogen dat je niet je auto vertrouwd.

dan scheelt er toch een hoop niet aan.

achterstallig onderhoud of dingen stuk die weg gewuifd worden voor later??

Offtopic

@combo c tour

De motor is goed en gebruikt nog geen liter per 12.500 km, 12 jaar dealer onderhouden (zegt niks want ze zetten vanalles op de bon wat ze niet gedaan hebben) verder ook bijna geen roest (altijd in een verwarmde garage gestaan). Alleen de electra die telkens problemen geeft. Heb ondertussen een reserve gasklepsteller en gaskleppositiesensor in de auto liggen, metname die gasklepsteller lust mijn autootje er wel een paar van per jaar.

//Offtopic

@sjaak

Is het al gelukt om het lek te fixen?

Uhm, als je Crossatje elk jaar een aantal vitale stukken electronica opvreet, is het dan niet eens raadzaam om op zijn allerminst de massapunten eens langs te gaan lopen?

Loshalen, goed schoonmaken en weer terugzetten? Slechte massa is in veel auto's iets wat voor dergelijke gekke dingen zorgt.

Offtopic

Ga ik doen! Had ik geen idee van. Ik heb ook een bruine draad los hangen bij mijn egr in de buurt... Als mijn geheugen me niet in de steek laat is bruin meestal massa?

/offtopic

@combo c tour wrote:komt dit kleine probleem ook voor bij corsa-c?? :wtf :hmmz

Alleen Bij de Combo-C, dat is namelijk de enige welke met een Z16SE 8klepper geleverd is.

dus das mijn auto.

combo-c tour met een 1.6 - 8 klepper.

kwestie van die rubberen ring vervangen en lekkage is opgelost?

moet ik ergens op letten zo als een merk teken of zo?

Terug
Naar boven