• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ontstekingsproblemen... (weer al)

Hallo,

Mijn Ascona a uit 1971 heeft weer eens problemen met zijn ontsteking.

Op een of andere manier vreet het ding contactpunten...

ik heb alles van de ontsteking inmiddels al vervangen, van bougies tot de bobine en toch blijft hij misselijk doen:mad:

de contactpunten zijn iedere keer zwart uitgeslagen (na ongeveer 3 maanden gebruik)

Hoe kan dit? Alles is al vervangen aan de ontsteking (bobine, kabels, contactpunten, condensator, rotor, verdelerkap bougies)

Is het misschien ook mogelijk om een electronische ontsteking, net als bij mijn manta erin te bouwen? is dat moeilijk?

der staat in het cih een topic over een aftermarket inbouw ontsteking*

mischien is dat een oplossing

volgens de topic starter is het makkelijk om te bouwen en werkt het perfect

:agentals hij contactpunten vreet is er een ander probleem, ofwel je bobine is te zwaar of je condensator is ruk of je massa klopt niet

ik had jaren geleden ook het probleem met een 1.9 n

geen 3000 kilometer zonder een setje contact punten

( je wordt wel handig in het plaatsen en afstellen :jerry )

maar inderdaad het probleem ook nooit gevonden alles al vervangen , tot ik er maar een 2 liter E in heb gekieperd

had ik jaren eerder moeten doen :wors:wors:wors

Ik heb besloten dat ik een elektrische ontsteking in de Ascona ga zetten.

Heb her en der wat informatie erover opgezocht en gelezen.

Als ik alles goed heb begrepen moet ik:

De elektronische ontsteking van een 2.0E motor pakken, deze past zo op mijn 1.9S blok.

De 9v voeding op de bobine vervangen door een 12v voeding. (kan ik wel de huidige bobine behouden?)

De bedrading op dezelfde manier aansluiten zoals deze nu zit, alleen de draad die richting de startmotor gaat kan ik weglaten (deze geeft bij de contactpuntontsteking tijdens het starten even 12v).

Alvast bedankt voor de reacties.

Terug
Naar boven