• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ontvetter voor carrosserie

+1 voor de APC van poorboys (de meguiars variant is minder sterk)

kan geen kwaad op de lak, wel is de wax/bescherming eraf, dus even waxxen :D

@mugenpower wrote:Dasty van de wibra.. Werkt geweldig. Van de week nog gebruikt onder de motorkap.

Paar posts hierboven geleerd dat niet alle autolakken hier goed tegen kunnen, dat ga ik dus niet uittesten op de achterkant van mijn auto ;)

@mugenpower wrote:Dasty van de wibra.. Werkt geweldig. Van de week nog gebruikt onder de motorkap.

Paar posts hierboven geleerd dat niet alle autolakken hier goed tegen kunnen, dat ga ik dus niet uittesten op de achterkant van mijn auto ;)

+2 voor APC.

Iron-X heeft geen nut aangezien deze daar niet voor ontwikkeld is : deze is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.

Super degreaser zou ook een optie kunnen zijn, echter is deze alleen maar in 4 liter jerrycans beschikbaar.

+2 voor APC.

Iron-X heeft geen nut aangezien deze daar niet voor ontwikkeld is : deze is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.

Super degreaser zou ook een optie kunnen zijn, echter is deze alleen maar in 4 liter jerrycans beschikbaar.

alleen is super degreaser dan een onvoordelig product, omdat je het maar voor beperkte dingen kunt gebruiken.

een APC (en die van poorboys is ook een degreaser in 1) zijn multi functioneler, en in verhouding 1:100 ook te gebruiken als ruitensproeier vloeistof. (bevriest ook niet schijnt)

alleen is super degreaser dan een onvoordelig product, omdat je het maar voor beperkte dingen kunt gebruiken.

een APC (en die van poorboys is ook een degreaser in 1) zijn multi functioneler, en in verhouding 1:100 ook te gebruiken als ruitensproeier vloeistof. (bevriest ook niet schijnt)

@Bartezzz wrote:alleen is super degreaser dan een onvoordelig product, omdat je het maar voor beperkte dingen kunt gebruiken.

Ik zal eens kijken wie er nog meer interesse in heeft in mijn vrienden en kennissen kring.

@Bartezzz wrote:alleen is super degreaser dan een onvoordelig product, omdat je het maar voor beperkte dingen kunt gebruiken.

Ik zal eens kijken wie er nog meer interesse in heeft in mijn vrienden en kennissen kring.

:thumb

Ook de super degreaser koop je in gallon's en kun je verdunnen met 1:4 of 1:10, en geeft je dus 5gallons tot 11gallons eind product. :shock:

:thumb

Ook de super degreaser koop je in gallon's en kun je verdunnen met 1:4 of 1:10, en geeft je dus 5gallons tot 11gallons eind product. :shock:

Belangrijkste voor mij is dat die vette troep eraf komt. Heb door omstandigheden iets te lang doorgereden met een kapot kleppendeksel waardoor de carterventilatie niet goed werkt en de olie door de pakking van de carterontluchting naar buiten werd geperst. Ik maakte het iedere keer wel schoon maar toen het er langer dan 1 week opzat ging het niet meer zo gemakkelijk eraf. :oops:

Gaat goed komen dit :thumbup

Belangrijkste voor mij is dat die vette troep eraf komt. Heb door omstandigheden iets te lang doorgereden met een kapot kleppendeksel waardoor de carterventilatie niet goed werkt en de olie door de pakking van de carterontluchting naar buiten werd geperst. Ik maakte het iedere keer wel schoon maar toen het er langer dan 1 week opzat ging het niet meer zo gemakkelijk eraf. :oops:

Gaat goed komen dit :thumbup

@denniszwolle wrote:toch krijg je met dasty alles weg... zonder de lak te beschadigen.

Het haalt alles weg en vreet in 1x je hele waxlaag weg maar je lak beschadigd het niet :angel

Je neemt het zeker ook gewoon af met een theedoek of vaatdoekje ?

Terug
Naar boven