• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Onze "vrienden" van de CJIB...

origineel gepost door JeffColl

ik moest een tijd van rotterdam naar zwaagdijk rijden, maar je kom tijdens de rit 2x trj control tegen, elke keer 2km te hard. was 2 weken. dus 10x2 bekeuringen binnen, elke keer van 50 euro haha. doe dat maar na :) nu jullie weer haha

Oke, gisteren na 3 jaar weer 1 binnen gekregen..

Gemeten 128 km/u waar 120 toegestaand, na correctie 124 km/u

Welgeteld: 17!!!euro Komt nog wel ff 6 euro admin. kosten bij, dus moet nu ff snel beginnen met sparen, anders kan ik niet betalen :P

Als ik 1! km/u zachter had gereden, was er niks gebeurd...

In 't voorjaar 3 bekeuringen in de 50 km zone, geklokt op 52-55-57 km.:fy1:fy1

Ik ben ooit eens 1 X aangehouden met 120 km in de stad, dus

70 km te hard.

Was met m'n kadett C1 kart. Geen bekeuring niets, ze gingen uit hun dak toen ze mij bij 't stoplicht zagen wegracen en

gaven mij een waarschuwing dat ik wat beter in m'n spiegels moest kijken de volgende X.

Ik had gewoon hartkloppingen toen ik ze aan zag komen rijden met dat STOP teken.

Ik dacht echt dat ik alles moest inleveren.

:o

origineel gepost door rooiepeet

ik ben een keer staande gehouden toen reed ik tussen twee auto's in op een weg waar je 50 mag (binnen bebouwdekom), 's avonds 10 uur kwam uit me werk.

rijd de voorste auto precies 50 dus ik was het op een gegeven moment zat (ree toen met me chevy v8 aut) vol op het gas effe 120 en toen weer los. die auto achter me ging ook inhalen maar dat vond ik op dat moment niet gek, want 50 is ook gewoon langzaam op somige wegen.

wat denk je politie, die agent boos en zei eerst dat ik 100 reed maar na een beetje ouwe hoeren schreef hij een boete uit voor 90 waar je 50 mag, was al lang blij.

vervolgens heb ik nooit een enveloppe in de bus gekregen en is al bijna 3 jaar geleden, die zal toch niet meer komen zeker:angel

Je hebt kans dat je 'm als nog krijgt bij een volgende bekeuring, heb ik gehad na bijna 2 jaar.

Ik dacht toen ook dat ze mij vergeten waren,

was een prent van 50 gulden voor het rijden met een lekke uitlaat.

Had toen een rekord B uit 1966 en was op weg naar de uitlaatboer voor een nieuwe uitlaat.

Zat overigens ook nog 10% verhoging bij, werd dus 55 gulden.:fy1

sinds ik mijn rijbewijs heb 3 bekeuringen gehad. (2008)

1ste was 4 km/h te hard, traject controle A12 bij de meern.

2de was 3km/h te hard, flits kast in arnhem bij het gelredome.

3de was 15 km/h te hard, A12 richting Doetinchem ten hoogte van Didam.

origineel gepost door arjontje

die 3de is zeker een lasergun geweest dan of niet?

origineel gepost door Ali-GSI

origineel gepost door JeffColl

ik moest een tijd van rotterdam naar zwaagdijk rijden, maar je kom tijdens de rit 2x trj control tegen, elke keer 2km te hard. was 2 weken. dus 10x2 bekeuringen binnen, elke keer van 50 euro haha. doe dat maar na :) nu jullie weer haha

Oke, gisteren na 3 jaar weer 1 binnen gekregen..

Gemeten 128 km/u waar 120 toegestaand, na correctie 124 km/u

Welgeteld: 17!!!euro Komt nog wel ff 6 euro admin. kosten bij, dus moet nu ff snel beginnen met sparen, anders kan ik niet betalen :P

Als ik 1! km/u zachter had gereden, was er niks gebeurd...

na correctie 123 is ook nog steeds een bekeuring hoor ;) dus uiteindelijk hebben ze je gepakt voor 4 km/h te hard.. zonde.. je had daar nog 5 km/u harder gekund voor hetzelfde bedrag :D

origineel gepost door Silverspeed

origineel gepost door arjontje

die 3de is zeker een lasergun geweest dan of niet?

Nee mobile flits geval.

Met de lazer gun moeten ze je aanhouden.

origineel gepost door rooidraakje

ik kreeg er laatst 2 tegelijk binnne

bij eentje reed ik 1 km te hard en bij de 2de reed ik 2 km te hard king:

hoe vind je die :D

hahaha

groetjes berry

Webbeheerder "The-Hornet"

Meen je dat nu echt??:o sturen ze ze al van 1km????????:hmmz wat is het bedrag dan?? stelletje eikels!:fy1

origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO

origineel gepost door rooidraakje

ik kreeg er laatst 2 tegelijk binnne

bij eentje reed ik 1 km te hard en bij de 2de reed ik 2 km te hard king:

hoe vind je die :D

hahaha

groetjes berry

Webbeheerder "The-Hornet"

Meen je dat nu echt??:o sturen ze ze al van 1km????????:hmmz wat is het bedrag dan?? stelletje eikels!:fy1

Onder de 100 is vanaf 4km/u te hard, boven de 100 is 3% te hard gecorrigeerd (vanaf 4km/u gecorrigeerd te hard)

origineel gepost door Rubyvectra_A

HcpFbRqb8Vq5pscAUGoTDkfi-1.jpg

93 waar je 70 mocht.... 120 eutjes

Groet Tim

Haha:D leuk he?? Ik vraag ze ook altijd op!!!! Kost hun ook nog eens extra geld en je hebt een foto van je wagen erbij! haha. Meende dat het iets van 17 euro of zo, of iets meer voor hun koste he?? Aan werk,administratie enzo en brief maken foto opsturen, dus als je boete dan 40 euro is ofzo, dan verdienen ze er niet veel op! Ik doe het bij alles bewijzen opvragen! Justitie moet eens door ons aangepakt worden! :agent

zoals je ziet zie je naast 093 staan 077, dat is decsnelheid waarmee het apparaat begint te flitsen

Willem

origineel gepost door Opel4all

origineel gepost door tuinmeubel

Vandaag binnen gekregen, nog niet eerder gehad met deze Vectra:

Een bekeuring :vertag, 96 gereden waar je 70 mag, wegwerkzaamheden: € 154,- :o

Iemand hoger ? king:

Hallo,

Die overtredingen van een paar kilometer, vind ik dikke onzin, maar bij wegwerkzaamheden, vind ik het wel goed :P ;)

Was een tijdje geleden op de A1 (Hengelo) aan het werk, komt er een pool de afzetting inrijden :swear had de afslag gemist.

Ik in mijn beste pools :) even uitgelegd dat hij beter even door kon rijden over de afgesloten baan en dan de volgende afslag moest nemen, en wat doet die gek :argue hij rijd zo weer achteruit de A1 op :fy1

En dat alles met een vrachtauto, je wilt niet weten hoe veel mensen dan in de ankers gaan, ook auto's zonder ABS zijn er dan nog veel ;)

Groetjes, Joche

Was pas op het nieuws he?? Dat de polen hier veel problemen hebben in het verkeer! Ongelukken enzo omdat ze de regels niet kennen en raar rijden! Met hun halve liters bier van de aldi haha:D

En tsja.... die chauffeurs...?? Staan soms echt te modderen als ze ergens voor een deur of dok moeten parkeren! Nederland is het enige land waar je een chauffeursdiploma moet halen! En dat is ook het visitekaartje van de nederlandse chauffeur! Ze staan inmmers ook bekend als de beste rijders!! En dan komen hun hier goedkoop rijden maar als halve zolen!:(

Groet Tim

Haha:D leuk he?? Ik vraag ze ook altijd op!!!! Kost hun ook nog eens extra geld en je hebt een foto van je wagen erbij! haha. Meende dat het iets van 17 euro of zo, of iets meer voor hun koste he?? Aan werk,administratie enzo en brief maken foto opsturen, dus als je boete dan 40 euro is ofzo, dan verdienen ze er niet veel op! Ik doe het bij alles bewijzen opvragen! Justitie moet eens door ons aangepakt worden! :agent

Maar uiteindelijk kost het de belastingbetaler weer geld dus heb je er alleen jezelf mee :P (+16 miljoen andere nederlanders)

Ik heb zelf overigens nog geen boete binnen gehad (klop, klop en nog heel vaak klop...).

Ik heb ook een mooie gehad...Stond in Den Haag op een baan voor rechtdoor...Maar kwam erachter ik naar rechts moest..

Daar stond toevallig een collega van mij die mij ff voorliet gaan...

Niks aan de hand dus..Tot een paar weken later er niet 1 maar 2 bekeuringen op de mat lagen voor :

Verkeerd voor sorteren en door rood licht rijden....Ter waarden van 186 per stuk....(is incl 6 euro administratiekosten)

Dus opgeteld zo 372 euries....En ben niet aangehouden en er is ook geen foto van gemaakt..

Maar helaas na een bezwaarschrift gestuurd te hebben mag ik ze toch weer gaan betalen :swear

:swear gister ook nog weer eentje van 193 eurotjes mogen ontvangen..... 29km/u te hard op 80km-weg:hmmz

HcpFbRqb8Vq5pscAUGoTDkfi-1.jpg

Groet Tim

Dit is een proef van korps Noord holland noord. Kan je je foto online opvragen.

wel grappig om jezelf zo te zien.

groet Tim

Grmbl...

Gister met mijn OP-Com de wielomtrek bijgesteld.

Rij ik vanavond lekker zoals gewoonlijk met de naald op 60 richting bekende flitspaal.

:o

:WTF:

Blijkt dat ding ook van voren te flitsen, en lekker scherp te staan.

Volgens GPS van CD70 reed ik 59.

:hmmz

Ach ja de laatste is alweer 5 jaar geleden.

Terug
Naar boven