• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ooit was de Tigra standaard...

Eerst maar even een verhaaltje erbij ! 5 jaar geleden kocht ik de Tigra standaard in de koperachtige kleur en begon langzaam met wat kleine dingetjes, angel eyes, achterlichtjes, hier en daar wat neon etc etc. Het liep van kwaad tot erger en na 2 jaar besloot ik om de Tigra te schorsen en hem compleet te strippen en de motor uit elkaar te halen. Hier is ongeveer alles bij elkaar 2,5 jaar in gaan zitten en vorig jaar september kreeg ik de Tigra terug in de kleur Magnolia Peral Effekt, een kleur van Volkswagen. Heel blij was ik, tot ik de rekening zag die meer dan 2x zo hoog was uitgevallen dan afgesproken, daar is over gebeld maar werd daarna nooit meer netjes behandeld. Tot overmaat van ramp begon ik blaasjes te zien op het dak en het achter klep slotje begon langzaam te scheuren grrrr ! Lang over nagedacht, toen terug gegaan naar de spuiter, die kwamen met flut oplossingen waar ik niks aan had, meerdere spuiters bezocht maar die begonnen er liever niet aan omdat ze niet wisten wat ze konden verwachten. Na weer een tijd na gedacht te hebben kwam het idee om de Tigra te wrappen. Dit is dus ook gedaan en hij staat er super bij ! Er is natuurlijk wel wat voorwerk geweest, 'achterklepslot' is er uit getikt en dichtgelast, de blaasjes zijn kaal geschuurd. Hier een lijst wat er aan is gedaan :) :

Buitenkant

- motorkap gecleand + aangelaste booskijkers

- voorbumper aangepast

- dayline koplampen + xenon

- zijschermen dichtgelast

- side skirts aangepast en aan de carrosserie vastgemaakt

- de orginele spiegels aangepast

- achterlichten dichtgemaakt en vervangen door hella led ringen

- achterbumper kenteken uitsparing dichtgemaakt

- achterklep gecleand

- dubbele uitlaat er ondergelast

- Vmaxx schroefset

- BBS Le mans replica

- dak gecleand

- dakspoiler

Interieur

- Nagenoeg alles bekleed met zwart/wit skai zoals dashboard,dakhemel, deurpanelen etc

- L Tech kuipstoelen

- Sparco 3 punts gordels

- Enkele onderdelen gespoten in de kleur Magnolia Pearl Effekt

- 2 led spotjes in de kofferruimte gemaakt ipv van de enkele kofferbak verlichting

- B stijl panelen dicht gemaakt ivm verwijderen orginele gordels

- Middenconsole aangepast voor 2 S-Gear Miracle meters

- Sparco sportstuur

- Sparco Carbon pedalen

- SParco pookknop

- 2 blauwe neon buisjes bij de condensator

- 2 blauwe neon buisjes bij de 2 versterkers

Muziek

-1 TFT scherm van SAVV

- Touchscreen 1DIN radio van JVC KD-AVX77

- 2 Fusion 12" subwoofers PP-SW120

- composet voor en achter PP-FR52520 en PM-CM5250