• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

op 3 cilinders lopen door lekke koppakking?

Ik heb een astra f met de x16xel motor.

ik heb dat na een koude start het motortje op 3 cilinders loopt, beetje gas of stukje rijden en het het motortje loopt weer op 4 cilinders.

Nou heb de bougiekabels vervangen en nou doet ie het nog.

maar.... zoals het er nu uitziet heb ik mijn koppakking eruit liggen ergens bij een kanaal van het koelwater richting cilinders.

Kan er een verband tussen deze 2 problemen liggen?:hmmz

olie heeft ie altijd wat verbruikt maar niks aparts(heb wel het idee dat ie wat meer verbruikt nu)

Koelwater verbruikt ie nog meer als benzine, als ik het reservoir bijvul hoor je het ook borrelen, koude motor

olie heeft ie altijd wat verbruikt maar niks aparts(heb wel het idee dat ie wat meer verbruikt nu)

Koelwater verbruikt ie nog meer als benzine, als ik het reservoir bijvul hoor je het ook borrelen, koude motor

Ik heb het ook hoor met beide auto's (kadett E en Astra F met beide een C1.6NZ motor) dat het LIJKT alsof ze op 3 cilinders starten.

Altijd al gehad trouwens.

Die van mij loopt wel binnen de minuut weer netjes op 4 cilinders.

Schijnt normaal te zijn :o:o voor deze motoren ??

Dit geld overigens ALLEEN smorgens vroeg !

Als ik smiddags weer naar huis ga met mn auto is er niets aan de hand...

Groet, Rik

Ik heb het ook hoor met beide auto's (kadett E en Astra F met beide een C1.6NZ motor) dat het LIJKT alsof ze op 3 cilinders starten.

Altijd al gehad trouwens.

Die van mij loopt wel binnen de minuut weer netjes op 4 cilinders.

Schijnt normaal te zijn :o:o voor deze motoren ??

Dit geld overigens ALLEEN smorgens vroeg !

Als ik smiddags weer naar huis ga met mn auto is er niets aan de hand...

Groet, Rik

ja, maar de vraag is of dat ie maar op 3 cilinders loopt komt doordat de koppakking kapot is.

trouwens die van mij heeft altijd prima gelopen

ja, maar de vraag is of dat ie maar op 3 cilinders loopt komt doordat de koppakking kapot is.

trouwens die van mij heeft altijd prima gelopen

[rquote=1886722&tid=144181&author=ruudjuh]ja, maar de vraag is of dat ie maar op 3 cilinders loopt komt doordat de koppakking kapot is.

trouwens die van mij heeft altijd prima gelopen[/rquote]

Oh, sorry, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen...

Dan kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag, ik heb hier (gelukkig) onvoldoende kennis van...

groet, Rik

[rquote=1886722&tid=144181&author=ruudjuh]ja, maar de vraag is of dat ie maar op 3 cilinders loopt komt doordat de koppakking kapot is.

trouwens die van mij heeft altijd prima gelopen[/rquote]

Oh, sorry, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen...

Dan kan ik je geen goed antwoord geven op je vraag, ik heb hier (gelukkig) onvoldoende kennis van...

groet, Rik

jaaaaaaaaaaa, dat mijn koppakking kapot is weet ik maar dat is niet de vraag.

de vraag is of dat ie op 3 cilinders loopt in verband te brengen is met de kapotte koppakking

jaaaaaaaaaaa, dat mijn koppakking kapot is weet ik maar dat is niet de vraag.

de vraag is of dat ie op 3 cilinders loopt in verband te brengen is met de kapotte koppakking

Zo klinkt het vaak wel ja. Als je het zeker wilt weten kun je je bougies even eruit draaien en deze even controleren of ze vonken en of deze een afwijkende kleur hebben.

Terug
Naar boven