• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

op-com aangekomen zonder cd

Als ik hem zowel automatisch op de gehele PC plus internet, als op handmatig in de OPCOM map laat zoeken wordt er niets gevonden, bij het aanklikken van de OPCOM USB V2 aansluiting verschijnt de volgende melding:

"De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)".

In de map van opcom zit een driver map. selecteer die map. En dan zal die vinden. Dus je gaat naar start, rechtermuisknop op deze computer, en dan eerst eigenschappen. Bij systeem zie je of je een x86 32 bits of een x64 64 bits os hebt.

Daarna ga je dus naar apparaatbeheer en kies je drivers bijwerken. Vervolgens selecteer je de map opcom en dan de map van driver of driver64. En dan MOET die werken. Kan niet anders.

Tijd voor een how to dus

Galaxy Nexus Tapatalk

En precies die stap vertikt hij dus iedere keer weer om naar behoren uit te voeren :( Dat gaat een nieuwe set worden vrees ik, weet iemand misschien waar ze sets verkopen die wél in 1 keer werken zonder gezeik?

Alle software en drivers verwijderen

Daarna laptop afsluiten

Tijdens het opstarten op F8 blijven drukken totdat je in een menu komt

Daar ergens onderaan iets selecteren met 'drivers installeren die niet gecertificeerd zijn'

Daarna start de laptop op

Alle software en drivers opnieuw installeren

Daarna werkt hij zeker weten

IK had hetzelfde probleem :jerry

Na een hele hoop gekloot (lees: software opnieuw installeren en flink zoeken) een bestand met de naam DPInst_x64 gevonden in de drivers folder, op ok geklikt bij de vraagmelding en nu "lijkt" de zaak het voorlopig te doen.

Ja dat is idd de driver waar ik het overhad, je hebt ook nog een 32 (voor 32bit besturingsysteem)

Dit bestandje deed niks als ik er op klikte maar moest ik handmatig instellen als driver voor dit aparaat(via opcom eigenschappen)

Ben blij dat alles het weer doet zoals het hoord!

Een rare vraag misschien maar kan het OPCOM kastje ook samenwerken met de voor VW bestemde software? Bestaat er trouwens ook een clone van de Mercedes software?

Nee is niet mogelijk, voor de VW heb je vagcom met hun eigen software. Die van mercedes weet ik niet.

Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

Terug
Naar boven