• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Kan ik met een op-com een astra f of kadett e met c20xe motor uitlezen, en sensoren testen via de 10polige opel stekker?

Anders schaf ik me er ook eentje aan, maar als het niet gaat is het een nutteloze investering ;)

Nee C20XE staat er niet in.

Maar met Opcom kun je met auto's uit die tijd niet meer dan je met knippercodes kan hoor.

De C14NZ staat er wel in en daarvoor heb ik dat verloopje gekocht voor de Corsa van mijn vriendin.

Een Opcom wordt pas nuttig vanaf 16 polige OBDII stekkers.

Dus de Vectra-B, Astra-G, Omega-B, etc. en nieuwer natuurlijk.

Correctie

even gespiekt in versie 09****

en daar staat de Kadett met C20XE wel in!!!

Of je ook echt kan testen denk ik niet.

Waarschijnlijk alleen uitlezen aangezien het 10pin naar 16pin verloop maar voor 4 pinnen bezet is

origineel gepost door Hawke

Denk het ook, maar ben benieuwd naar anderen met soortgelijke motor :)

Mijn X16XE is in 1998 voor het laatst geupdate, bij de 1e beurt.

Willem

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door Hawke

Denk het ook, maar ben benieuwd naar anderen met soortgelijke motor :)

Mijn X16XE is in 1998 voor het laatst geupdate, bij de 1e beurt.

Willem

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit met andere Z18XE motoren van rond dezelfde tijd. Ik heb er één van 2001, maar kennelijk met update uit 2003.

tja foutmeldingen worden opgeslagen.

dus iedere keer als je een stekker los trekt of iets repareert en de foutcode niet wist of als je accu bv leeg is blijven die staan.

Belangrijker is, als je ze wist dat ze weg blijven.

als ze niet te wissen zijn of terug komen, dan heb je ergens een mankement.

origineel gepost door sw_reijnders

tja foutmeldingen worden opgeslagen.

dus iedere keer als je een stekker los trekt of iets repareert en de foutcode niet wist of als je accu bv leeg is blijven die staan.

Belangrijker is, als je ze wist dat ze weg blijven.

als ze niet te wissen zijn of terug komen, dan heb je ergens een mankement. Ze blijven weg:thumbup Heb geklooit met stads verlichting deze wilde ik puur wit, dus led erin. Maar dat slikte canbus niet dus allemaal fout meldingen. Heb nu deze besteld

Ja werkt op xp en vista, tenminste deze versie wel...

Zie link..

Hier heb ik hem gekocht... staat er ook duidelijk bij, dat er ebayers zijn die de oude versie als nieuw proberen te verkopen...

Dit is echt de laatste versie met software tot 2009. Gewoon usb aansluiting. en werken als een tierelier.

origineel gepost door sw_reijnders

ik heb ook een 2001 Z18XE

waar staat de ECU firmware versie onder in Opcom?

Sorry voor het late antwoord. De twee genoemde getallen stonden in het overall lijst met info wat je krijgt.

Kan nog wel even kijken hoe precies, maar heb echt een hopeloze laptop hiervoor op dit moment.

Donderdag besteld, vandaag al aangekomen, goede service :)

Er zit versie 08... bij, kan ik dan gewoon de firmware die erbij zit installeren en achteraf versie 09... erop zetten?

Terug
Naar boven