• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

origineel gepost door McLambo

Die is dus regelrecht de prullenbak in gegaan. Iemand nog een handleiding van de laatste versie? 082010

Laatste versie?

Dat is de oudste versie.

de eerste 2 cijfers staan voor het jaartal, niet de laatste.

Juist, en is die versie nieuwer dan de china versie... ? is van april dit jaar... lijkt mij dat de china versie inmiddels al bij is?

BETER! ik ga het zo in de lunchpauze ff proberen. Thanks!

/edit: zojuist even alle versies getest van die site, maar dat zijn allemaal oudere versies dan ik nu gebruik. Ik heb de 2010 Opels er ook in zitten, en bij al die versies van die site ontbreken ze.

Overigens weer veel virus meldingen. BRRR :o

de "china clone" is de laatste versie, die is gebaseerd op versie 10xxxx van maar dit jaar en sloopt je op-com niet. Hij heeft wel veel extra functionaliteit ten opzichte van 090821d

van de niet gecrackte 10xxxx versie moet je wel afblijven want die sloopt hem wel.

kijk dat dacht ik al.

Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..

?

kijk dat dacht ik al.

Maar nu blijft mijn vraag nog steeds: Hoe kan het dat ik met de laatste versie bv niet de learning blocks van de motor ecu kan verwijderen, en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..

?

Wat voor auto heb je? De functies zijn namelijk niet voor ieder model gelijk.

kijk dat dacht ik al.

?

Om op slot te laten gaan bij 15km/h zit in het rec. Snelheidsafhankelijk vergendeling oid. Alleen bij mij werkt het niet:jerry

en ik kan ook geen opties vinden om de auto op slot te laten gaan bij 15 km/h, etc etc etc..

? Misschien nog niet in voorzien? Als je auto die optie heeft is dat gewoon via een menu op je dash in te stellen. Mijn Corsa D heeft dat iig wel; Follow me home/lead me to the car/portieren vergrendelen/instelbare snelheidswaarschuwing etc.

Ik heb een Vectra C GTS Z1.8XE S-bak Elegance uit 01-2003.

Vaak last van motorstoringen, en tot nu toe hield ik die 2 accuklemmen altijd 30 seconden tegen elkaar om de computer te resetten, maar ik hoopte dat er een makkelijkere manier zou zijn om de computer weer op 0 te zetten.

het schijnt dat de Vectra C vanaf begin 2004 ook een moderne Canbus heeft met veel meer mogelijkheden.. is dat zo?

Als jij een Vectra C met 6 knoppen op het stuur hebt ipv 4 knoppen en 2 wieltjes dan heb je idd een half-canbus systeem.

Daarmee is minder mogelijk dan met een full-canbus systeem.

Het sluiten van de deuren boven de 15km/h doe je op een full-canbus systeem met behulp van de knoppen op de deur en de AB. Hoe precies staat in vermeld in het weetjes topic.

kijk dat dacht ik al.

?

Auto op slot laten doen moet je niet programmeren via Opcom. Je moet lang op interieur-slot drukken tot er een dubbel signaal weerklinkt (voor zover ik me herinner). Staat trouwens ook in manual.

origineel gepost door yzf1kr

Als jij een Vectra C met 6 knoppen op het stuur hebt ipv 4 knoppen en 2 wieltjes dan heb je idd een half-canbus systeem.

Daarmee is minder mogelijk dan met een full-canbus systeem.

Het sluiten van de deuren boven de 15km/h doe je op een full-canbus systeem met behulp van de knoppen op de deur en de AB. Hoe precies staat in vermeld in het weetjes topic.

Ah, dat verklaart het dus. Ik heb inderdaad een 'oud' stuur.

maar...'half' canbus systeem? Zal betekenen dat het wat minder uitgebreid is dan de huidige systemen in de nieuwe oepls?

origineel gepost door pegasusjan

Heb de op-com binnen en deze werkt uitstekend.

Wil mijn verbruik in de boordcomputer corrigeren. Deze is altijd ongeveer 5 % te pessimistisch.

Dit moet met de op-com kunnen alleen heb geen idee via welke menu's ik dit kan aanpassen.

Heeft iemand dit al eens gedaan ??

Daar heb ik gister eens mee gespeeld.

Volgens mij werkt het zo:

1. Je tankt je tank vol en reset je BC. (Dus verbruik op 0).

2. Je rijdt je tank bijna leeg en tankt opnieuw vol.

3. Je vult op in OP-COM het aantal liters in dat je getankt hebt.

4. Je contact uit en weer aan.

Volgens mij is het verbruik in je BC nu aangepast.

Gister zelf op manier gedaan, ik zal het de komende weken in de gaten houden of het ook werkt.

Is er op één of andere manier na te gaan met welke opties de auto bij aflevering uitgerust is?

bv: Mijn Vectra heeft geen TC. .... of staat het gewoon uit in de computer? :-)

Wat zou er gebeuren als ik het aan zou zetten, terwijl het er niet fysiek in zit?

Dat is na te gaan.

Dealer kan jouw kenteken/chassisnummer invullen en krijgt dan alle optiecodes te zien waar de auto destijds me geleverd is.

TC activeren terwijl het er niet op zit geeft alleen foutcodes. De ABS unit moet wel TC ondersteunen. Heeft ie dat niet dan zal het niet werken en zullen er foutcodes volgen.

Terug
Naar boven