• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

heb je de juiste firmware software combinatie?

firmware 1.33 werkt met software 08xxxx

firmware 1.39 werkt met software 09xxxx en nieuwer

dat connecten aan de auto maakt volgens mij geen bips uit :)

bij mij werkt tie altijd.

Er staat fw1.39 op. Ik heb het met de bijgeleverde software geprobeerd en nog met een gedownloade versie van 2010. Mijn conclusie: op-com defect, heb al contact opgenomen met de leverancier en mag hem terugsturen en dan kijken hun verder.

Toch jammer, had me er zo op verheugd om allerlei fun facts te vinden in de software van mijn auto! :(

Driver is wel goed geinstalleerd ja, maar dat kunnen we idd wel eens doen ja. Dan weet ik zeker dat die op-com van mij kapot is ja of nee!:hmmz

[rquote=1914568&tid=117943&author=sander2.5v6]Driver is wel goed geinstalleerd ja, maar dat kunnen we idd wel eens doen ja. Dan weet ik zeker dat die op-com van mij kapot is ja of nee!:hmmz[/rquote]

U2U

Hey mensen

IK ga het nog een keer proberen , en trouwen ik kon de hele week niet op het forum komen :( meer mensen last van gehad?

Alvast bedankt luitje:P

Hallo iedereen

Gisteren wat met de opcom gespeeld en wat instellingen veranderd. Echter toen ik de BCM aanklikte moest ik een sec code invoeren.Deze code werd geaccepteerd.Echter gaf de computer daarna onjuiste condities aan. Is dit normaal?

MvG Fastrogeke

Iemand die weet hoe je de mislichten activeert met de op-com?

De schakelaars etc en mistlichten zijn al geplaatst

Jammer weer alles geprobeerd met de opcom maar alles kan hij vinden op de computer

maar geeft weer firmware update in uitvoering 0.0 en even later inface test failed

:(ik snap er niks meer van volgens mij is hij kapot:(

rode lampje brand wel zwak

of weet iemand waar het aan kan leggen, of kan iemand mijn opcom eens testen in de buurt van leeuwarden

Daar ben ik weer ;)

Als ik met de Op-Com de dagtelerwaarde uitlees staat deze op 31524

Maar tot mijn verbazing geeft de teller in mijn dashbooard 31723 aan

Hoe kan dit ??

alweer alvast bedankt allemaal

Jan

Hallo opellaars!

Ik zit te denken om een netbook(mini laptop) aan te schaffen.

Is er iemand die ervaring heeft met windows 7 starter met daarop op-com geinstalleerd? Gaat dat toch wel?

Groetjs Sander

[rquote=1914016&tid=117943&author=sw_reijnders]ja echt

heb hier weleens een kerel gehad om bij een vectra c de bandendruksensoren uit te zetten met opcom

Autoteam vroeg daar 100 euro voor.

Je moest in 5 menu'tjes (van de verschillende SIM modules) de bandensensoren uitvinken.

Ik denk 10 minuten werk voor een monteur.[/rquote]

Met de nieuwere opels moet er bij de tech 2 een kast tussen de kabel ivbm canbus.

Een canbus opel uitlezen duurt ook langer als anders. Voordat je bijvoorbeeld een foutcode wil wissen gaat ie zelf al alles uitlezen en controleren op storingen. Dat duurt LANG!!! Ik wordt er op het werk al simpel van dat het zo lang duurt. Ik pak liever de Hella Gutmann er bij ipv de Tech 2....Scheelt veel tijd.

[rquote=1916360&tid=117943&author=sander2.5v6]Hallo opellaars!

Ik zit te denken om een netbook(mini laptop) aan te schaffen.

Is er iemand die ervaring heeft met windows 7 starter met daarop op-com geinstalleerd? Gaat dat toch wel?

Groetjs Sander[/rquote]

werkt toppie hier geen probleem.

[rquote=1916363&tid=117943&author=Erwin1987]windows 7 starter ken ik niet maar op mijn 7 ultimate werkt ie prima.

Erwin[/rquote]

je hebt het op de mijne gezien

dat is Windows 7 Enterprise

Hmm mja, ik heb nu windows 7 ultimate maar windows 7 starter schijnt een lichtere versie te zijn en ik vroeg me af of op-com daar wel op kon draaien.

Gelukkig draait op-com bij rdh goed dus dan weten we ook weer dat windows 7 starter goed is voor op-com! :P

zonder probleem ,

[rquote=1916452&tid=117943&author=sander2.5v6]Hmm mja, ik heb nu windows 7 ultimate maar windows 7 starter schijnt een lichtere versie te zijn en ik vroeg me af of op-com daar wel op kon draaien.

Gelukkig draait op-com bij rdh goed dus dan weten we ook weer dat windows 7 starter goed is voor op-com! :P[/rquote]

[rquote=1914992&tid=117943&author=rdh]Iemand die weet hoe je de mislichten activeert met de op-com?

De schakelaars etc en mistlichten zijn al geplaatst[/rquote]

iemand?

even een vraag voor de opcom kenners;

ik heb een calibra c20xe 4x4 die ik uit wil lezen. (motronic 2.5)

eerste instantie met geen mogelijkheid reactie, bij wijze van test geprobeerd als vectra a en toen wel reactie (dit lijkt me geen probleem verder)

nu komen er 2 storingen uit.

code 13 (lambda, dit klopt zat een draadbreuk in)

code 210; deze kan ik nergens terugvinden.

weet iemand wat dit betekend? ok na resetten komen ze terug namelijk.

Terug
Naar boven