• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

@WhiteAstra wrote:Ik sta op het punt ook op-com te kopen nu heb ik een setje op e-bay gezien het enige wat ik moet weten is of je met deze op-com ook je mistlampen kan activeren ?

http://www.ebay.co.uk/itm/OP-COM-VA...ostic_Tools_Equipment&hash=item3f0e823a60" onclick="window.open(this.href);return false;

greetz paul

Is zeker mogelijk, heb het een week geleden gedaan en gisteren bij een vriend van mij.

Ze dienen op 2 plaatsen geactiveerd te worden.

1. Carrosserie - UEC - Variant configuratie - Mistlampen op aanwezig zetten (Activatie in de zekeringkast onder de motorkap)

2. Carrosserie - CIM - Variant configuratie - Mistlampen op aanwezig zetten (Activatie van het lichtje in je teller)

Jefkere

@Eric_Cantona wrote:Zojuist m'n Astra H voorzien van comfortsluiting en speedlock. Mooi spul zo'n OP-com :D

Eigenlijk zoek ik nog 'n mogelijkheid om 't CV-knopje continu te laten branden als de auto ergens geparkeerd staat en op slot. Nu blijft dat lampje maar even branden. Is er 'n mogelijkheid in OP-com die dat activeert? Ik weet dat 't met 'n happylightshow kan, maar dat vind ik 'n beetje duur voor alleen die functie.

Wat heb jij juist gedaan voor die speedlock als ik vragen mag?

Ik probeerde het ook, maar heeft nooit gewerkt, dus dacht ik dat je hem misschien op verschillende plaatsen moet activeren...

Ben ook lange tijd op zoek geweest voor dat ledje, uiteindelijk een HLS cadeau gekregen van men grootouders :)

Dus eigenlijk heb ik die speedlock, maar ik vraag mij nogsteeds af wat ik toen misdaan heb...

Jefkere

@Jefkere wrote:Straks nog is proberen... Verveel mij toch

bedankt Jan,

Jefkere

Kom je die winterset halen.

Staan in de weg en de prijs komen we wel uit voor een arme student. ;)

@jwvanyperen wrote:@Jefkere wrote:Straks nog is proberen... Verveel mij toch

bedankt Jan,

Jefkere

Haha, ik zit om 6u in het stadion van Anderlecht!

Dus dat wordt serieus snel rijden om heen en weer te gaan op die tijd...

Je brengt me wel op een idee. Ik ga foto's nemen van mijn velgen, dan kan ik ze alvast te koop zetten :thumb

@Jefkere wrote:@jwvanyperen wrote:@Jefkere wrote:Straks nog is proberen... Verveel mij toch

bedankt Jan,

Jefkere

Je brengt me wel op een idee. Ik ga foto's nemen van mijn velgen, dan kan ik ze alvast te koop zetten :thumb

En jij denkt dat je je bij Anderlecht niet verveelt :jerry

@jwvanyperen wrote:@Jefkere wrote:@jwvanyperen wrote:@Jefkere wrote:Straks nog is proberen... Verveel mij toch

bedankt Jan,

Jefkere

En jij denkt dat je je bij Anderlecht niet verveelt :jerry

Smerig Jan, smerig :swear

:jerry

@botssiee wrote:Ik zit te denken om deze te halen

http://auto-onderdelen.marktplaats....o%2BhAFdJBFgM4flwrxMG2FQOzAB9MPV1WMny%2BkRjfJ" onclick="window.open(this.href);return false;

(beetje lange link ;) )

Zijn er mensen die met deze ervaring hebben, omdat hij er meerderen op heeft staan?

En is zoiets een beetje makelijk te installeren en gebruiken, wijst het wel wat zich zelf of is het toch nog een hoop puzzelen?

staan al verschillende post over deze aanbieder,

klopt :thumbup . heb hem daar ook vandaan. installeren via cd is beetje irri heb een link voor je die beter werkt(deze is ook nl talig)

Ik heb hem, maar er werkt iets niet.

Ik heb die china clone 1.44 geinstalleerd. (drivers ook)

Als ik alles aansluit en dan diagnose doe en dat automatisch voertuig herkenning en dan KWP 2000 dan kom ik wel in het scherm daar foutcodes enzo staat, maar kan niks aanklikken.

Als ik handmatig zoeken doe, 2007, astra H, z20leh, KWP 2000, dan kan ik wel foutcodes aanklikken, maar als ik dat doe geeft hij aan:

Tijdgrens bereikt voor uitlezen foutcodes

Mogelijke hoorzaken zijn:

Contact staat uit (heb ik wel aan staan)

communicatie fout met de ECU (??)

ECU is bezig of verzoekt word geweigerd.. (??)

Doe ik iets verkeerd? of staan standaard in het beginscherm van OPCOM bij instellingen iets niet goed?

Net geprobeert, dat deed hij dus wel :D

Maar ik kon niet herinneren dat ik me auto bij de garage ooit lopend had tijdens het uitlezen.

Moet wel zeggen dat hij het alleen deed met handmatig zoeken

Maar in ieder geval bedankt :D

@R2K wrote:Ik wil ook een op-com setje kopen en heb deze gevonden: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/552035602-opcom-nederlands-voor-opel-op-com-op-com-gratis-verzonden.html?return=eJxNjNsKgzAQBf9F0Ld6iaASkaJ%2FEpIUxSS7mJWWlv5712KhbzOc4ShZydciyz5KIRqZRKs2PfczEcqiWAFtyL3aVkKnFMU8uELtBBcIxm7GOhsKbty%2F67bLZ%2FLu%2BnBDlZk4EKT1WKX1hDtDyeDYRtGUXxbMbcdkFqYjw19GDM%2BFdYo3E8%2BVztUfWdi93RbNut5ZATV4FojHl8gQ96HMECJpMHYQbV0l%2FfsDxKRMHA%3D%3D&df=1&fta=eNotjkFuwyAQRe%2FCwmvAiUn%2FyFfIFSwKNEXFYRRwYjXK3YOtrObpj%2Ba%2FsTB4Fpwgllua7jYVQQVKHiDWNKrOl7FmKOIFkpKCHmSbGuZEPoKYt7jiPzKVH19aUlsyM67LHG7R0d8DmV2eKZcI3TEvo%2Bw4l%2BqyD6M2vdqETcf2EgTF5iroIaLfP%2BmPEFoGMxyVXnfQvm%2FgjFSH7wZ2cN7tHapd1czWlymF66X%2Bbm2yLb4gZrtOm6B1%2Bt2gIexD0PmDd0EWEs%2FX6w0jI1N0&fta_ind=1&fs=1

Ik heb al het halve topic gelezen, maar wil toch nog voor de zekerheid even checken. :D

Volgens mij hebben wel veel mensen ervaring met deze verkoper...iedereen nog tevreden ?

Ik lees verschillende ideeen over de software, de ene zegt gebruik de clone de ander de bijgeleverder cd. Dit is een bijgeleverde cd met NL talige software, wat denken jullie dat ik moet nemen ?

Thanx

Ik heb bij deze verkoper twee weken geleden een opcom aangeschaft. Goede service en bij vragen altijd antwoord. Trof wel op de CD de engels talige versie aan van OPCOM, heb hem hierover gemaild en kreeg daarna een link toegestuurd om de NL versie te downloaden. Verder geen problemen met de software of OPCOM zelf, de verkoper zegt wel de OPCOM niet te updaten en alleen de software te gebruiken die hij levert.

Hallo, Ik heb een OPCOM met Hongaarse software wel in Engels versie 090714 met firmware versie 1.39. Kan ik deze met de software van de china clone gebruiken zonder dat hij crashed??? Dan heb ik een nieuwere versie namelijk.

Alvast bedankt,

Bart

Terug
Naar boven