• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

snelheid van leveren TRAAG . . . ik heb 2,5 week moeten wachten op een pakketje uit engeland.

En dat moet echt wel binnen 5 werkdagen kunnen bij normale verzending.

Maar goed, na een keer mailen kwam het wel binnen.

beste sw_reijnders,

wat kun je nu allemaal met dat "ding"?

Ik ben de afgelopen weken al meerdere malen bij de dealer geweest met mijn auto voor de foutcode en uitlezen(a 31€ per keer).

Groet,

nou dat kun je in ieder geval.

Er zitten ook een hoop test functies in.

En je kunt een hoop dingen (niet alle) in en uit schakelen.

Even een voorbeeldje:

NCDR 1100 en CID kun je wel koppelen en ontkoppelen van elkaar.

Maar bv een omega bose installatie kun je niet in en uit schakelen (wat met TECH2 wel kan)

Voor thuis gebruik dus een heel leuk setje.

Zie het zo:

Je kan alle fout codes uitlezen

je kan alle sensoren uitlezen en alles wat je kan programmeren is mooi meegenomen maar verwacht er niet veel van (in mijn astra-h is niet veel te programmeren bijvoorbeeld).

is wel een verdomd handig apparaatje is het gebruik ervan ook echt zo simpel als hoe er staat? en werkt het nu wel of niet op een laptop met vista????

denk dat dit toch wel erg handig is om in huis te hebben voor ieder bezoek aan de vod om storing ofiets uit te lezen word toch +- 25 euro gerekend is dus zo terug verdiend :hmmz

ja dat is dus 1x naar de vod en je hebt um terug verdient :D

Hou er rekening mee dat je een v1.33 Op-com set koopt.

ik heb van mensen die v1.39 installeerden gehoord dat ze het niet aan de praat kregen.

Het is zeker handig om thuis te hebben.

Ik ben zelf op het moment aan het troubleshooten en wilde van het weekend ff testen of mijn storing aan de EGR lag.

Dus ff stekker van de EGR af en test rijden, tja dan heb je natuurlijk meteen een foutmelding te pakken en met de OP-COM kon ik deze meteen weer verwijderen.

Ook handig dat je gewoon live de waardes van de sensors kunt bekijken.

Ik heb versie 1.39 wel aan de praat gekregen alleen moet je wel de werkende software voor je pc zien te krijgen.

heb vandaag contact gehad met de verkoper (vanwege de hier gemelde lange levertijd), de mijne gaat morgen op de post..

FF afwachten of ie de waarheid spreekt.

werkt bij mij ook, maar ik kan alleen uit fault codes kiezen en dan de fout meldingen wissen, hoe kan je die andere dingen doen? ik had trouwens 2 fout meldingen....jawel bank 1en bank 2 van de catalisator :argue oud nieuws dus, maar het lampje is wel uit:)

Dit scherm kun je toch kiezen wat je wil . . . dan kun je toch meer dan alleen foutcodes uitlezen?

opcomscreendump.jpg

Als het voor jou auto niet beschikbaar is zijn de onderdelen uitgegrijst. dus alles wat actief is kan je gebruiken de rest niet.

Dear friend.

Please must read this document.

1. When you use the OP-COM ago £¬It firmware Revision is 1.33£¬ If you don't need upgrade this produce,

Please must click "Before the firmware upgrade using" folder and read "OP-COM 081016 user manual".

2. If you need upgrade this produce, please click "After the firmware upgrade using" folder and read

"upgrade using manual"

ATTENTION: If you upgrade this produce, It will not use software of "Before the firmware upgrade

using" folder.

Terug
Naar boven