• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Vanmiddag mijn opcom binnen gekregen. Ik krijg hem helaas niet aan de praat onder Windows 7. Ook via de manuele driver installatie lukt het me niet. Heeft iemand tips om hem wel onder W7 aan de praat te krijgen?

origineel gepost door corsarider

Precies 2 weekjes gewacht en gisteravond gelijk geinstalleerd.

was wel ff opletten met installeren maar gelukkig toch gelukt.

De Vectra had 0 foutcodes en vandaag maar eens verder kijken wat die allemaal kan.

had trouwens geen keuze ging automatisch naar v1.39

Groet Jan

yep bij mijn ging het ook vanzelf naar 1,39.

gelukkig geen problemen in mijn b1 van 96 werkt prima.:D

Ik heb hem gisteren op mijn Windows XP PC aan de praat gekregen. Ik heb er nu ook versie 1.39 op staan. Ik krijg alleen de de Vectra C nog niet uitgelezen, ik krijg telkens de melding dat hij niet met de ECM kan communiceren. :(

Ik heb hem gisteren op mijn Windows XP PC aan de praat gekregen. Ik heb er nu ook versie 1.39 op staan. Ik krijg alleen de de Vectra C nog niet uitgelezen, ik krijg telkens de melding dat hij niet met de ECM kan communiceren

lees je hem wel uit met de toepassing op CAN-bus. ? (CAN)

Vectra C heeft namelijk een Can-Bus systeem.

ik wilde mijn astra ook uit lezen de eerste keer , maar toen stond hij op ODB pin 10/7

origineel gepost door Erwin

Vanmiddag mijn opcom binnen gekregen. Ik krijg hem helaas niet aan de praat onder Windows 7. Ook via de manuele driver installatie lukt het me niet. Heeft iemand tips om hem wel onder W7 aan de praat te krijgen?

Bij mij werkt hij wel onder Windows 7 op mijn laptop. Volgens mij ging de installatie in eerste instantie niet goed. Toen ik bij apparaatbeheer keek stonde de op com daar met een uitroepteken. Ik heb toen op rechter muisknop geklikt op de OPCom met uitroepteken - Stuurprogramma bijwerken - Op Mijn Computer naar stuurprogramma's zoeken - Bladeren - en toen de lokatie aangewezen waar de driver stond op de CD-rom. Dit was bij mij d:OP-COMBefore the firmware upgrade usingOPCOM081016_EB/OPCOM081016_ENDriver

Vervolgens werd hij wel geinstalleerd en herkend.

Ik heb inderdaad de can bus geselecteerd, je kan daarna de volgende diagnostic connector selecteren:

Pin #3

Pin #7

Pin #8

Pin #12

HS CAN

MS CAN

SW CAN

Ik heb diverse geprobeerd maar krijg hem met geen een instelling aan de praat.

origineel gepost door de_som

Bij mij werkt hij wel onder Windows 7 op mijn laptop. Volgens mij ging de installatie in eerste instantie niet goed. Toen ik bij apparaatbeheer keek stonde de op com daar met een uitroepteken. Ik heb toen op rechter muisknop geklikt op de OPCom met uitroepteken - Stuurprogramma bijwerken - Op Mijn Computer naar stuurprogramma's zoeken - Bladeren - en toen de lokatie aangewezen waar de driver stond op de CD-rom. Dit was bij mij d:OP-COMBefore the firmware upgrade usingOPCOM081016_EB/OPCOM081016_ENDriver

Vervolgens werd hij wel geïnstalleerd en herkend.

Dit heb ik ook geprobeerd (zo staat het ook in de bijgeleverde manual), maar helaas zonder succes.

ik kwam er achter als ik de can selecteerde wat dus niet werkt in de b1 ook de melding kreeg van de ecm not found.

toen ik terug ging naar de kw protocol werkte het nog steeds niet.

pas bij het ontkoppelen van de opcom van de odb stekker.

werkte het pas weer met de kw protocol.

dus het zal een bugje wezen van de opcom.

Net de firmware van de op com geüpgraded naar 1.39, daarmee werkt hij op de oude software die eigenlijk geschikt is voor V1.33.

Leuk om alle sensoren en fout codes uit te lezen. Kun je er ook nog andere dingen mee zoals EGR uit programmeren?

Net de firmware van de op com geüpgraded naar 1.39, daarmee werkt hij op de oude software die eigenlijk geschikt is voor V1.33.

Leuk om alle sensoren en fout codes uit te lezen. Kun je er ook nog andere dingen mee zoals EGR uit programmeren?

mooi dat het toch nog gelukt is !

TIP: Gebruik de laatste versie van op-com (100315a) niet! Als je die opent is je op-com dus niet meer bruikbaar omdat de firmware update dat ding vernaggelt.

maar een nieuwe op-com halen :hmmz

achja, hij is goed te betalen :jerry

Wel jammer want met de nieuwe versie kan je ook code indexen programmeren.

Wat wil dat zeggen ?

Ik heb trouwens in de tussentijd gezien dat ik op-com heb , dat je echt veel dingen kunt uit lezen en aanpassen.

Je kunt zelfs de km-stand uit de ECU lezen.

veel settings in de auto worden gedaan met een code-index, iets wat tot nu toe alleen maar weggelegd was voor de tech2.

origineel gepost door stefanDTI

Wat wil dat zeggen ?

Ik heb trouwens in de tussentijd gezien dat ik op-com heb , dat je echt veel dingen kunt uit lezen en aanpassen.

Je kunt zelfs de km-stand uit de ECU lezen.

Je kunt inderdaad een heleboel dingen uitlezen maar wat kun jij dan allemaal aanpassen?

veel settings in de auto worden gedaan met een code-index, iets wat tot nu toe alleen maar weggelegd was voor de tech2.

Dat is nog interessanter !!

Laat het weten of het jou lukt !

trouwens wel vervelend dat je nu weer een nieuwe op-com moet kopen.

Je kunt inderdaad een heleboel dingen uitlezen maar wat kun jij dan allemaal aanpassen?

Funties aan en uit zetten.

met code indexen kan je bijvoorbeeld de boordcomputer activeren

uhp programmeren

navigatie inprogrammeren

radio inprogrammeren met audio indexen etc

en nog wat van dat spul.

Terug
Naar boven