• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Rood direct en geel als het prog opstart. Heel even knippert groen en dan gaat de boel plat (dwz alle lampjes in dash gaan uit)

USB eruit, sleutel eruit, sleutel erin en de boel brand weer.

Rara?

PS Ik weet dat de leverancier hier meeleest dus... stuur ff een nieuwe op!

Ik heb al enkele keren meegemaakt dat de op-com niet goed in de diagnosestekker zit waardoor er ook rare dingen gebeuren (alle lampjes uit etc).

Hij past er ook niet echt lekker in .

Vandaag mijn opcom setje ook geupdate naar de nieuwste 2010 versie en het werkt perfect:wors

Gelijk de dagrijverlichting maar even veranderd naar versie 1(voor dimlicht, achter niks) en het werkte ook nog:D

Heb nog een vraag voor de kenners is het ook mogelijk bij een astra H om het gordel lampje/signaal uit te zetten? En dat de deuren automatisch op slot gaan zodra je bijv 30 rijd? Het werkt niet zoals bij een Vectra door de afstandsbediening en de lock in de deur 5 seconden ingedrukt te houden.

dat met dat speedlock moet werken, echter moet je niet de sleutel in het contact steken, maar buiten de auto gaan staan met de bestuurders portier open, en beide knoppen activeren van portier lock en lock op je ab. wachten tot de pieptoon van je BC zich laat horen.

Dan werkt het...

Heb het zelf ook gedaan, alleen met de sleutel in het contact , werkte het bij mij ook niet...

grt Nico

origineel gepost door jsgsi

Ik heb al enkele keren meegemaakt dat de op-com niet goed in de diagnosestekker zit waardoor er ook rare dingen gebeuren (alle lampjes uit etc).

Hij past er ook niet echt lekker in .

Klopt, en dat komt door de buitenrand. Ik zal die er eens vanaf Dremelen :o en nog eens proberen.

Ik heb ook een Op-com gekocht bij AA-equipment http://www.opcom.nl ding bevalt goed, alleen kun je oudere modellen er vaak niet goed mee uitlezen, altans in het begin. Ik heb ze daar een paar tips gegeven en een aantal ECU's op gestuurd zodat ze deze uit konden lezen voor de door ontwikkeling van de software. Ik heb toen geloof ik 1200 euro betaald voor de Op-com, incl. licentie voor de updates.

vraagje ,ben niet zo een techneut,heb een wat oudere laptop met xp pro der op ,moet de laptop nog aan bepaalde voorwaarden voldoen.

vgr tonsr.

origineel gepost door rallyastra

Ik heb ook een Op-com gekocht bij AA-equipment http://www.opcom.nl ding bevalt goed, alleen kun je oudere modellen er vaak niet goed mee uitlezen, altans in het begin. Ik heb ze daar een paar tips gegeven en een aantal ECU's op gestuurd zodat ze deze uit konden lezen voor de door ontwikkeling van de software. Ik heb toen geloof ik 1200 euro betaald voor de Op-com, incl. licentie voor de updates.

Dat had ik in geen 1200 jaar gedaan...

Als je de china clone had gekocht, en even had gewacht had je ook alles kunnen uitvoeren..

China clone gebruikt namelijk gecrackte originele software van opcom zelf...

Beetje jammer van je geld!!!:mad:

Nee hoor,

Rallyastra runt een bedrijf, dan kun je

beter niet met die illegale rommel rotzooien,

veel te groot risico.

ooh ok, ik ken ook nog een paar bedrijven, die de interfaces zelf hebben gebouwd...

Alleen de software komt van het net...en die doen dat toch al een jaartje of 12 denk ik zo....

Ja ok , als je geen risico's wilt lopen , is die opcom van 1200 ook zo terug verdiend..kijk maar naar de VOD die vraagt gewoon iedere keer 50 eurie..

Ik wil geen china cloons, je hebt totaal geen support als er eens iets niet werkt. Als ik hem nu stuk heb bel ik op en krijg ik een nieuwe, daarnaast heb ik steeds de nieuwste updates en krijg ik support als er iets niet werkt. Zo heb ik er al voor gezorgd dat C20XE motoren en LET motoren uitleesbaas zijn, dat werkte namelijk een jaar geleden niet goed. Voor de hobby bopper is een china cloon makkelijk, maar als je je geld er mee moet verdienen kun je beter iets kopen met garantie.

Ik wil geen china cloons, je hebt totaal geen support als er eens iets niet werkt. Als ik hem nu stuk heb bel ik op en krijg ik een nieuwe, daarnaast heb ik steeds de nieuwste updates en krijg ik support als er iets niet werkt. Zo heb ik er al voor gezorgd dat C20XE motoren en LET motoren uitleesbaas zijn, dat werkte namelijk een jaar geleden niet goed. Voor de hobby bopper is een china cloon makkelijk, maar als je je geld er mee moet verdienen kun je beter iets kopen met garantie.

Je hebt helemaal gelijk, clone is voor jou geen optie...

Ik heb hem ook niet dagelijks nodig...

Maar voor hobby gebruik vind ik 1200 net iets te veel ;)

Inmiddels een stukje van de rand om de steker verwijderd. Gaat er nu wel makkelijker in maar verbinding maken ho maar. Defect dus:(

origineel gepost door afterburner27

Je hebt helemaal gelijk, clone is voor jou geen optie...

Ik heb hem ook niet dagelijks nodig...

Maar voor hobby gebruik vind ik 1200 net iets te veel ;)

tegenwoordig kost die origineel "nog maar" 950 euro

Terug
Naar boven