• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Met dank aan 'Droeftoeter' is het nu duidelijk; een DOA

Het lag dus niet aan Lappie, sofware of kabel. Nu maar proberen een andere te krijgen:vertag

origineel gepost door JFHSas

Dead on arrival Idd helemaal dood en niet aan de praat te krijgen :mad: En dit is wel mooi, als je een op-com op ebay uit china haalt= geen garantie, misschien wel maar is een hoop gedoe met terug zenden. Maar jij hebt hem bij een nederlandse internet winkel gekocht en daarbij is de nederlandse wet van toepassing ;) dus kan je er werk van maken omdat je waarschijnlijk een aankoop bon hebt :vertag met kvk nr en BTW nr. " consuwijzer " In ieder geval opeltje weer vrij van fout meldingen king:

Dat is idd de enige/eerste NL en makkelijkste die er nu is. Moet je op-com wel werken natuurlijk:P

Of en hoe ik een nieuwe krijg laat ik nog wel weten:)

origineel gepost door Megakabouter

Geprobeert te downloaden, maar de links waren dood. :(

Heb even op internet gesnuffeld, en kwam deze tegen:

Op-com.china.08-2010 (Multilingual)

link: http://www.maishare.com/files/1DFLSVVN/

Dit is een installer met meerdere talen en keuze uit 32 of 64 bit.

Grt Sake

Hoe goed ook bedoeld kabouter (mega of plop), tis wel de bedoeling dat je jezelf ff voorsteld op dit forum alvorens iets te roepen en ws nooit meer terug te keren!

Hoe goed ook bedoeld kabouter (mega of plop), tis wel de bedoeling dat je jezelf ff voorsteld op dit forum alvorens iets te roepen en ws nooit meer terug te keren!

Dat vind ik ook Jan, dus bij deze:

Ik heb zelf een soort gelijk probleem met mijn op-com.

Ik kon op een gegeven moment geen contact meer krijgen met de SW-CAN systemen in de auto. Alle HS-CAN systemen wel.

En ik kreeg ook foutcodes in de CIM, ECU en ABS. Allemaal fouten met betrekking tot de SW-CAN/LS-CAN.

Uiteindelijk bij de VOD een afspraak met de Tech2 gemaakt.

Deze kon wel alle systemen uitlezen en resetten.

Conclusie; een defecte OP-COM.

Als ik alleen de HS-CAN systemen uitlees werkt alles goed en krijg ik geen fouten, zodra ik de SW-CAN systemen uitlees (wat niet lukt) krijg ik weer fouten in de HS-CAN systemen...

Ik had daarom gehoopt dat deze software versie wel zou werken. Maar de link werkte niet.

Vandaar mijn eerste post ipv de "voorstel-ronde".

Groeten Sake

Ik kan op dit moment even helemaal niets vergelijken met je ervaring aangezien ik wacht op een nieuwe. Het is wel zo dat een Tech2 meer kan dan een Op-Com

Heeft iemand enig ervaring met OP-Com 'advanced'?

Het schijnt dat je daarmee alles kan programmeren.

Wat ik er zelf over lees is dat je o.a toegang hebt tot de instrumenten clusters (KM standen bv).

Radio programma, security+VIN programmering.

Er staat ook nadrukkelijk een waarschuwing dat knoeien met KM standen strafbaar is (in het Duits).

Nee en bovendien werkt die 100315f die je daar kunt halen niet zonder licentie. Iig niet op mijn compu!

Heb net de op-com binnen:D

hebben jullie ook een kudde trojaanse paarden als

je de boel wilt installeren?

Je moet niets installeren ff deze downloaden=> en uitpakken

klikker de klik

en het programma van uit je map openen, dus het programma draait vanuit de map. je kan gewoon een snelkoppeling maken van het gele op-com icoon naar je desk top. dan naar instellingen van het opcom programma en je op-com interface aansluiten op je usb en een interface test doen ;) dan is ie klaar voor gebruik.

Inmiddels een stukje van de rand om de steker verwijderd. Gaat er nu wel makkelijker in maar verbinding maken ho maar. Defect dus:(

Ik heb net even de op-com geprobeerd en hij wilde geen verbinding maken.

Even wat meer ruimte gemaakt rond de stekker asbak eruit enzo (vectra C) en de op-com er goed met wat meer kracht ingedrukt en toen had ik pas verbinding.

Heb echt het idee dat de stekker er slecht ingaat waardoor er dus verbindingsproblemen ontstaan.

Kan wel een hele hoop programmeren in de UEC REC CIM UHP (telefoon) EHU (cd70) kan je de meeste code index variant codering enz instellen.

Radio activeren en deactiveren van de CD70 is ook mogelijk ;)

Ja hoor niks mis mee! Je kan ze alleen nog goedkoper krijgen.

Als je slim bent zoek je de goedkoopste op en download je de software die hier een pagina's terug staat en flash je hem zo naar de nieuwste versie ;)

Terug
Naar boven