• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

@ Willem: Heb geen idee waar hij vandaan komt.

Heb hem een jaar of 2 geleden in Hilversum gekocht.

Was een beetje een gok. Zijn geen boekjes of niks bij.

Vind persoonlijk dat ik behoorlijk geluk heb gehad met deze

auto.:D

@ Bas: Ik lees in opcom dat mijn knopjes van de afstands bediening

niet gesynchroniseerd zijn. Om daar mee te kunnen prutsen

ben ik een securitycode nodig en die staat op de carpas.

Synchroniseren op de bekende manier werkt niet. Moet mijn

auto nu steeds met de sleutel openen en sluiten. Zeer lastig en vervelend

in het donker.:thumbdown

origineel gepost door wim-v6

toevallig ook niet de 1e dealer bekend waar ie vandaan komt.

Zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn Vectra nieuw gekocht is bij autopalace Doetinchem, misschien kan de 1e dealer wat regelen oid.

Mijn combo komt bij Autohaus Peter Gössner vandaan uit Gera/Lusan, netjes alle stempels (ook van NL dealer) erbij.

Mijn Ex Corsa-A GSi kwam bij Eef en Huub Ceintuurbaan vandaan

Mijn astra bij Broekhuis Veenendaal

Mijn kadett caravan bij het Motorhuis leidschendam

Willem

de mijne komt bij Vriens vandaan uit Breda . . . die vorig jaar failliet is gegaan :hmmz

Dus ik ben blij dat ik mn carpas heb . . . ze zullen wel niet veel meer hebben liggen uit die tijd. Al heeft Vriens wel een herstart gemaakt volgens mij :hmmz

Bij Vriens is die het eerste jaar demo/show model geweest en misbruikt.

de 7 jaar daarna was die eigendom van een bejaarde misbruiker.

En nu wordt die door mij vertroetelt :wub

Ik ben wel benieuwd naar wie de laatste/nieuwste 'firmware' update van zijn Z1.8XE heeft. Ik heb hem in in 2008 laten updaten.

Ik weet niet welke 'versie' er nu in zit, maar er was een duidelijk verschil in rij-ervaring te bemerken.

Zodra ik mijn OPCOM binnen heb, zal ik het hier wel eens posten.

Zie dit uit mijn computer storing klachten topic

origineel gepost door McLambo

Ik heb die van mij in 2008 naar de laatste versie laten updaten. Was toen een heel verschil

- ik had een heel raar sissend geluid uit de motor komen bij gaslost; na de update verdwenen.. ? vaag

- het gaspedaal was 2x zo sportief.

Toen ik na het updaten optrok om weg te rijden bij de opel dealer schoot ik zowat het plantsoen aan de overkant van de weg in. Zo fel reageerd hij op het gaspedaal!

Daarom vroeg ik het ook, als er weer een nieuwere update is, dan ga ik weer ff langs de dealer :-)

Weer even een vraag tussen door.

Als ik in OP-COM mijn lichten op 'Xenon' zet, is het dan nog wel nodig om een Xenon kit te hebben met warning cancelers?

Want de BC denkt namelijk dat je 35w gebruikt ipv 55w (conventionele halogeen), of gaat het niet zo makkelijk?

Nog een vraagje tussendoor :

Op het duitse forum lees ik dat er verschillende mensen

die met hun op-com gespeeld hebben nadien de regensensor niet meer werkt.

Is er iemand bekent met dit probleem ??

Nog niet maar wel met het probleem dat mensen niet even de moeite nemen zich voor te stellen :vertag

origineel gepost door JFHSas

Nog niet maar wel met het probleem dat mensen niet even de moeite nemen zich voor te stellen :vertag

Toch ben ik niet nieuw hier hoor. (lid vanaf 2006)

Alleen de laatste jaren niet meer zo actief op dit forum.

In 2006 en 2007 heb ik regelmatig berichtjes geplaatst.

Zit hier nog wel regelmatig te lezen.

schrijf wel regelmatig op : http://gtssignum.forumup.org/

zie daar ook mijn ontworpen leddaglichtverlichting :

Zucht, krijgen we dat weer. In plaats van zo agressief te reageren op mensen die zich niet voorstellen, kun je misschien wat aardiger zijn, en de hoop dat ze terug komen en blijven plakken.

Vergeet ook niet dat er veel vaste bezoekers alleen maar meelezen, en hier al langer op Opelforum kunnen zitten dan menig ander.

Stel je voor dat je zelf eens in een kroeg komt voor de 1e keer, en de barkeeper gaat er een probleem van maken dat je je niet voorgesteld heb als je een pilsje besteld... denk niet dat je daar dan nog graag terug gaat, terwijl je anders misschien vaker kwam, en je identeit vanzelf wel bekend werd.. ? :thumbup

einde off-topic

daar komt bij dat velen nieuwe hier, niet eens weten dat we het prettig vinden als ze zich voorstellen..

je kan het ook netjes vragen, geen probleem.

je haalt de mensen die 1x een vraag komen steller er toch zo uit.

die posten hun vraag altijd met VEEL TE WEINIG info en denken dat we door de PC heen kunnen zien wat voor auto ze rijden.

Willem

origineel gepost door pegasusjan

Nog een vraagje tussendoor :

Op het duitse forum lees ik dat er verschillende mensen

die met hun op-com gespeeld hebben nadien de regensensor niet meer werkt.

Is er iemand bekent met dit probleem ??

Nee, maar ik weet wel dat ook op het Engelse Vauxhall D forum er mensen zijn die maar wat aanklooien. En als je niet weet wat je doet moet je er van afblijven. Helaas wil de één niet voor de ander onderdoen:(

Bedankt voor jullie antwoord.

Is er misschien een handleiding over de Opcom voor leken van wat ze wel en wat ze zeker niet moeten doen. (Dit ter voorkoming van aanklooien, dit vooral door onwetendheid, denk ik)

ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?

origineel gepost door Spacejam

ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?

Door een misverstand met een (Chinese) verkoper heb ik een betaling laten blokkeren voor de aanschaf van een opcom. En ondertussen bij een ander eentje aangeschaft. Maar inmiddels heb ik de 'eerste' ook binnen, en betaald. Dus heb ik 2 opcoms. Ik wil er 1 zelf houden, maar de ander kan tegen kostprijs weg. Ophalen in Amsterdam is het makkelijkst, anders komen er verzendkosten bij. Kostprijs is 21euro. Stuur maar een u2u als ik iemand gelukkig kan maken. Kastje is nieuw en verder ongebruikt, compleet met kabel en cd. Normaal hoort dit thuis onder verkoop gedeelte dat snap ik, maar hier zitten de geintresseerden, en ik heb er maar 1tje, en maak er (aantoonbaar) geen winst mee. Maar als het echt not done is, dan zet ik em wel op verkoop gedeelte! Overigens kan ik de opcom even aansluiten op mijn laptop en auto, dus werkend te zien! (alhoewel ik degene die ik hier aanbied dus nooit heb gebruikt)

Ik houd het ff in gedachten; zit nog steeds te wachten op een nieuwe aangezien de eerste het dus niet deed.:mad:

http://www.opcom-diagnose.de/version_advanced.html

daar staat inderdaad ook wel wat info op, maar de site die ik had gezien had een blauwe achtergrond (2 tinten blauw) en er stonden een stuk of 20 pdf documenten op met handleidingen voor de op-com. Erg irritant dat ik hem nu niet meer kan vinden :(

http://www.opcom-diagnose.de/version_advanced.html

daar staat inderdaad ook wel wat info op, maar de site die ik had gezien had een blauwe achtergrond (2 tinten blauw) en er stonden een stuk of 20 pdf documenten op met handleidingen voor de op-com. Erg irritant dat ik hem nu niet meer kan vinden :(

Deze?

Terug
Naar boven