• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

origineel gepost door Nondrip

Door een misverstand met een (Chinese) verkoper heb ik een betaling laten blokkeren voor de aanschaf van een opcom. En ondertussen bij een ander eentje aangeschaft. Maar inmiddels heb ik de 'eerste' ook binnen, en betaald. Dus heb ik 2 opcoms. Ik wil er 1 zelf houden, maar de ander kan tegen kostprijs weg. Ophalen in Amsterdam is het makkelijkst, anders komen er verzendkosten bij. Kostprijs is 21euro. Stuur maar een u2u als ik iemand gelukkig kan maken. Kastje is nieuw en verder ongebruikt, compleet met kabel en cd. Normaal hoort dit thuis onder verkoop gedeelte dat snap ik, maar hier zitten de geintresseerden, en ik heb er maar 1tje, en maak er (aantoonbaar) geen winst mee. Maar als het echt not done is, dan zet ik em wel op verkoop gedeelte! Overigens kan ik de opcom even aansluiten op mijn laptop en auto, dus werkend te zien! (alhoewel ik degene die ik hier aanbied dus nooit heb gebruikt)

Ik had er ook een besteld en betaald bij een chinese aanbieder. Paar uur later kreeg ik een bericht van eBay dat deze advertentie door besloten redenen verdwijderd was. Ik dus 'slik'

Maar naar contact met de verkoper blijkt dat vanwege een Chinese nationale feestdag zijn advertenties offline waren. Gelukkig niks aan de hand ;-)

Nou ik heb er een met een lege PIC helaas.

Heb een PIC programmer in elkaar geknutseld dus ik ga wel proberen hem nog te redden.

Zijn er hier mensen met ervaring daarmee?

Ik moet natuurlijk het programma hebben dat in de PIC moet. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

origineel gepost door jelmer_astra

origineel gepost door Spacejam

origineel gepost door JFHSas

origineel gepost door Spacejam

ik had laatst ergens een site gezien waar een heel aantal pdfjes opstonden met handleidingen, ik kan hem alleen niet meer vinden. Weet iemand welke dat is?

http://www.opcom-diagnose.de/version_advanced.html

daar staat inderdaad ook wel wat info op, maar de site die ik had gezien had een blauwe achtergrond (2 tinten blauw) en er stonden een stuk of 20 pdf documenten op met handleidingen voor de op-com. Erg irritant dat ik hem nu niet meer kan vinden :(

Deze?

Dat was hem! Bedankt

Staat mij bij dat in een Elektuur daar wel eens iets over heeft gestaan. Wanneer... ff geen idee helaas.

Heb de datasheet van de betreffende PIC gedownload.

De programmeerpinnen gevonden (PGM/PGC/PGD).

Nu nog het programma dat erin moet. :)

origineel gepost door Laagvlieger

Nou ik heb er een met een lege PIC helaas.

Heb een PIC programmer in elkaar geknutseld dus ik ga wel proberen hem nog te redden.

Zijn er hier mensen met ervaring daarmee?

Ik moet natuurlijk het programma hebben dat in de PIC moet. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

heb je deze zo opgestuurd gekregen? of door ' eigen toedoen' ?

eigen toedoen :(

Shit happens. Had meerdere versies op de laptop staan.

En per ongeluk de verkeerde gestart. Gelijk die foute versie eraf gegooid maar das een mooie les voor de volgende keer.;)

dan wens ik je veel suc6 met het verkrijgen van de hex file.

Deze pic processoren staan er namelijk om bekend dat ze read protect gezet kunnen worden.

Uitlezen van een werkende opcom heeft dus ook geen nut.

En dan moet je ook nog de loader hebben...

Ik denk dat je beter af bent als je gewoon voor weinig een nieuwe klone koopt...

:thumbup

Ik zocht zo en zo al een nieuwe erbij. Was toch maar de vraag of het wil. Schijnt dus wat moeilijker te zijn.

Wordt dus toch een nieuwe (en wat voorzichtiger zijn in de toekomst)

;)

niet dat ik weet. opcom interface is custom made volgens mij.

Was net een stukje aan het lezen over kwp2000+ flasher...

Chiptunen met een standaard upgrade map...zonder dyno dus. schijnt super te werken.

Maar voor stage 2 moet je een dyno hebben, anders is het niet meer te meten....

ook erg interessant...:wors

Hallo allemaal, ik heb ook zo'n kloon gekocht en hij werkt. Helaas valt na enige tijd het signaal weg om later zomaar ineens terug te komen. De waardes lijken ok.

ik had eerst versie 1.33 en bijbehorende progje van voor firmware upgrade en daar had ik het probleem ook.

ik heb versie 1.39 er op gezet en van het cdtje 090820b op de laptop. 3 verschillende kabels gebruikt.

iemand een idee?

Even een Update.

Draden van de ICPS PIC programmer aangesloten op de PIC van de OP-com. Hex-file inladen. Gaat allemaal goed. Alleen op het eind van de verificatie van het geladen bestand een error. Verification failded at adress 0000h.

Zal binnenkort even meten. Ik heb het idee dat de pin MCLR niet hoog genoeg wordt om hem te kunnen programmeren. Of de pin PGM is net niet hoog genoeg. Dat wordt nog even meten het weekend. En anders moet ik een ander type programmer in elkaar knutselen.

Het gaat om de PIC18F458 van Microchip.

In principe werkt het met elke In circuit programmer dus ook met die van jou.

Ik werk nu met een zelfbouw low voltage Programmer maar dat gaat dus niet helemaal lekker.

Ik dnek dat ik maar een andere programmer in elkaar ga knutselen die gewoon met hogere spanningen werkt.

Kwa voltages is dit het gewoon net niet. beetje grensgevalletje. En daar zit het probleem denk ik.

Gelukkig zijn programmers zelf makkelijk en goedkoop te bouwen als je een beetje van electronica afweet.

Wie weet bestel ik ook wel een aantal nieuwe PIC's die ik gewoon los voorzie van nieuwe software. Maar ik probeer het eerst gewoon zo "in circuit".

Terug
Naar boven