• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

gaat de lampen dan ook pas aan na het starten van de motor of al bij de sleutel in het contact.

Weet je misschien ook wat de verschillende varianten inhouden?

Als je variant 1 hebt gaan de lampen aan bij het starten, heb ik zelf ook. Met de verschillende varianten moet je even mee gaan spelen.

Volgens mij gaan bij variant 2,4 en 5 de lampen al aan bij de sleutel in het contact.

Variant 3 weet ik zo niet. Jij hebt het met dat speedlock voormelkaar toch? Hoe heb je dit gedaan, ik krijg dat maar niet aan de praat:swear

Het heeft bij mij ook niet gewerkt, ik dacht van wel maar ik had schijnbaar de speedlock van de happylightshow niet uitgezet waardoor het leek dat het van de rec vandaan kwam. Vrij nutteloos dus. idd maar eens spelen met die opties.

Edit:

Ingesteld king:

Variant 1 2 en 4 lijken allemaal hezelfde te doen, de lampen gaan aan als je het contact al aan zet

variant 3 doet niets

Ik heb hem nu op variant 5 staan, de lampen gaan als de motor gestart is, nu kan ik de lichschakelaar gebruiken om het display op nacht en dag kleuren te zetten (ik ergerde me altijd aan het feit dat hij overdag ook op de blauwe kleuren stond omdat de verlichting aan was). Alleen jammer dat het lamp icoontje niet brand als de verlichting aan is, enkel als de schakelaar aan staat.

bij variant 1,2 en 4 ging het lampje wel branden maar ging het display ook al vanzelf in nachtkleuren.

Zit deze functie eigenlijk ook in de tech2? Ik wil namelijk wel dat het een betrouwbare functie is, niet dat dadelijk de achterlichten niet aanstaan ofzo.

bij dashboardverlichting is ingesteld op aan bij contact, dat is een aparte functie. Ik bedoel dat lichticoontje in het dashboard.

zo gaat het nu bij mij:

contact aan, lichtschakelaar uit

verlichting uit

motor aan, lichtschakelaar uit

verlichting voor en achter aan

icoontje van verlichting in het dashboard brand niet

display staat op dagkleuren

motor aan, lichtschakelaar aan

icoontje van verlichting in het dashboard brand wel

display staat op nachtkleuren.

Het mooiste is het om het nu nog de combineren met de lichtsensor (die heb ik hier nog in de kast liggen).

dan krijg je dit:

motor aan, lichtschakelaar op auto bij daglicht

icoontje van verlichting in het dashboard brand niet

display staat op dagkleuren

motor aan, lichtschakelaar op auto in het donker

icoontje van verlichting in het dashboard brand wel

display staat op nachtkleuren.

Dan wordt eigenlijk nog alleen maar het display geschakeld met de lichtsensor, helemaal mooi:thumbup

Ik heb het net ook even veranderd! Werkt super mooi nu.

Onderdag met de schakelaar op auto:

Xenon(dimlicht brand)

Stadslicht, achterlampen, dashboard verlichting en kentekenplaat verlichting uit

Snachts met schakelaar op auto:

Alles brand inclusief dashboard verlichting

Met schakelaar op 0:

Xenon(dimlicht brand)

Stadslicht, achterlampen, dashboard verlichting en kentekenplaat verlichting uit

Met schakelaar op lampen aan:

Alles brand inclusief dashboard verlichting

Hallo Laagvlieger,

kun jij mij verder helpen met deze vraag:

ik heb geprobeerd mijn kilometerstand in de corsa c aan te passen met 1 kilometer.

Ik kom op de eprom van de auto ,

hij geeft aan dat ik de stift vande dagteller moet ingedrukt houden

ik zie dat hij iets schrijft in de eprom.

Dan komt bericht writing km value ,

....... finished successfully. Verder komt dan het bericht REMOVE FUSE, OR OTHERWISE DO A RESET ON THE DASHBOARD.

Ik begrijp ik met een zekering verwijderen , maar welke ? Wat houdt het reset on the dashboard in ?

mvg marc

Ja ik wil daar ook nog mee bezig. Maar niet in me eigen auto. :P

Heb een aantal dashes hier liggen.

Ik ga een losse CAN bus op een plankje maken hier.

En dan eens wat knooien. En dan weet ik ook meer. Maar moet nog een CIM hebben. Laatst een weggegooid. Heb ik nu spijt van:D

Maar vind er wel weer keer eentje.

Welke zekering je moet verwijderen? Geen idee. De voeding van je dash in elk geval. En anders het instrumentenpaneel even eruit trekken, Das 10 min werk. Als ie maar spanningsloos wordt. Daar gaat het om.

Heren, dat ga je hier toch niet bespreken. Voor de goede orde is dit naar mijn weten simpelweg verboden.

Ik zou graag nog lang gebruik willen maken van dit forum dus als het even kan...

ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken, corrigeren mag wel (bijvoorbeeld een nieuwe tellerunit ofzo), terugdraaien niet.

Maar volgens mij is de km die in de ecu staat geregistreerd niet terug te draaien enkel die van de teller zelf.

origineel gepost door Spacejam

Maar volgens mij is de km die in de ecu staat geregistreerd niet terug te draaien enkel die van de teller zelf.

jep correct.

de ECHTE km stand van de auto is altijd af te lezen in de ECU.

Mocht je het niet vertrouwen, kun je altijd even een uitdraai laten maken door de verkoper.

De functie is idd ALLEEN voor het corrigeren van de km-stand als je een andere teller-unit plaatst.

En voor deze reden vind ik dat het ook besproken mag worden openbaar op een forum.

Helaas is het idd ook gevoelige informatie om misbruik te kunnen maken van de situatie.

Ik weet wel dat ik de volgende keer iig even een tech2 erbij probeer te krijgen als ik een opeltje koop :angel

Opcom kan volgens mij niet de km-stand uit de ECU uitlezen . . . iig niet bij mijn z18xe'tje

bij mij is de kmstand in de ecu om één of andere reden 150km lager dan in de tellerunit. Geen idee hoe dat komt eigenlijk.

origineel gepost door Lamborghini

Heren, dat ga je hier toch niet bespreken. Voor de goede orde is dit naar mijn weten simpelweg verboden.

Ik zou graag nog lang gebruik willen maken van dit forum dus als het even kan...

Het terug draaien van de km stand is niet verboden.

Je mag hem alleen niet verkopen.

Als je bij de dealer gewoon je beurten laat doen, kom je vanzelf in de Nationale Autopas. Maar dan nog: bij mijn VOD krijg je een eigen pagina waar je kunt inloggen en div. gegevens vind over je karretje met het verzoek evt. fouten te melden. Heb ik dus gedaan want er staat op die paag 100.000 Km teveel vermeld! Antwoord:..... kunnen we niet veranderen. Sukkels!!

Sorry foremleden,

In al mijn enthousiasme wilde ik alle zaken uitproberen met de op-com, niet denkende aan alle bijkomstigheden.

Om de zaak niet te flessen wilde ik ook de kilometerteller maar aanpassen met 1 kilometer.

Het vreemde wat ik nu wel zie is dat mijn kilometer teller gewoon doortelt met de oude stand, maar als ik de ecu uitlees komt het verschil uit op 1 kilometer. Ik kan niet tot een andere conclusie komen dat de ecu waarde gemuteerd kan worden.

mvg marc

ECU waarde, of de waarde van de teller (instrument) in op-com

Ik heb ook al liggen klooien met de kilometers.

heb de mijne op 0 gezet, ben 5 km gaan rijden, en kwam in de Teller weer op 5km uit.

weer terug gezet naar oude stand +5 km, en nu staat ie weer prima.

even getest ivm eventuele tellerwissel.

Willem

Hmm waar staat die optie verstopt bij jullie?

Binnenkort moet ik een sloopteller voor een kennis inbouwen.

Zou wel mooi zijn als de km stand een beetje overeen kwam met de huidige.

Instrument > Eeprom (links onderin scherm als je instrument heb gekozen.

daar kan je de KM stand aanpassen.

Willem

Terug
Naar boven