• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

[r

Zou er zo uit moeten zien:

Wmaat.jpg
[/rquote]

Via welke menu's kom ik bij deze "wielomtrek programmering"

Heb deze optie (nog) niet gevonden en ik heb dus wel een Vectra(C)

Heb met winterbanden een veel grotere afwijking v/d kilometerteller.

Je kunt het hier wel blijven vragen maar onderneem zelf eens iets. In al die voorbeelden zie je een "watermerk" Opcom-diagnose.de Daar zijn talloze pdfjes te downloaden!!

[rquote=1824922&tid=117943&author=JFHSas]Je kunt het hier wel blijven vragen maar onderneem zelf eens iets. In al die voorbeelden zie je een "watermerk" Opcom-diagnose.de Daar zijn talloze pdfjes te downloaden!![/rquote]

Sorry, U heeft gelijk. Wist niet dat de website v/h "watermerk''

alles zo uitgebreid beschreven had.

Kan je een uitleg ook vinden in een andere taal dan duits.. Nederlands of engels??

Ik kan er veel meer mee maar heb geen idee hoe.

Hallo, kan iemand me helpen, mij opcom uit china werkt niet. Heb domweg de originele software gebruikt.

Op mijn opcom staat er 090820B version

Heeft iemand usb driver voor windows 7? thanks

Number of interfaces: 1

Description: OP-COM USB V2

FTDI USB Serial: FTTO7DLJ

FTDI-ChipID ChipID: 0xD76DACD5

FTDI-ChipID Location ID: 0x411

O***M Serial-Number (calculated): IS5WQUVU

O***M FW UPdate Code (calculated): 6G3W8KCV

Interface opened. Handle: 82127816

Baudrate 500kBit/s

Dataformat 8N1

Flowcontrol NONE

SetChars

Timeout 5 seconds

Set DTR and RTS Low = PIC Reset

DTR low

RTS low

Wait 1 second for reset

Set RTS High = PIC running

RTS high

Wait 1.5 second, so bootloader can start FW...

RX Buffer clear... OK

FW Versions- and Interface ID- request send.

Timeout - is your PIC empty? No Firmware?

Timeout - is your PIC empty? No Firmware?

Set RTS to LOW = PIC Reset

RTS low

Communication closed. Handle: 82127816

[rquote=1826313&tid=117943&author=Motorsmurf]Kan je een uitleg ook vinden in een andere taal dan duits.. Nederlands of engels??

Ik kan er veel meer mee maar heb geen idee hoe.[/rquote]

[rquote=1826848&tid=117943&author=VectraDennis][rquote=1826313&tid=117943&author=Motorsmurf]Kan je een uitleg ook vinden in een andere taal dan duits.. Nederlands of engels??

Ik kan er veel meer mee maar heb geen idee hoe.[/rquote]

[/rquote]

Tnx hier heb ik wel wat aan. Helemaal goed!

Misschien wel leuk om te vermelden, was van de week bezig met de opcom in de auto, en gaf als enige foutmelding de wisselaar aan.

Die er overigens niet in zit. Maar was in de menu's aan het kijken waar ik dit uit kon zetten.

Tip 1 ga nooit met je bijna 4 jarige zoon in de auto zitten als je bezig bent met een opcom.

Trek hij ineens mijn opcom uit de diagnose stekker... :o

Auto van het kontakt afgezet, en opnieuw geprobeerd in te loggen. Werkt pffff

Foutcodes uitgelezen: 128 fouten:o varieerende van abs tot airbag enz enz.

Clear faultcodes werkte na 2x te clearen.

Auto gestart en laten lopen.

Hierna nogmaals uitgelezen, gelukkig alleen dezelfde fout van de wisselaar..:o:o:o

Oftewel de schrik van je leven als zoiets gebeurd...

[rquote=1827589&tid=117943&author=afterburner27]Misschien wel leuk om te vermelden, was van de week bezig met de opcom in de auto, en gaf als enige foutmelding de wisselaar aan.

Die er overigens niet in zit. Maar was in de menu's aan het kijken waar ik dit uit kon zetten.

Tip 1 ga nooit met je bijna 4 jarige zoon in de auto zitten als je bezig bent met een opcom.

Trek hij ineens mijn opcom uit de diagnose stekker... :o

Auto van het kontakt afgezet, en opnieuw geprobeerd in te loggen. Werkt pffff

Foutcodes uitgelezen: 128 fouten:o varieerende van abs tot airbag enz enz.

Clear faultcodes werkte na 2x te clearen.

Auto gestart en laten lopen.

Hierna nogmaals uitgelezen, gelukkig alleen dezelfde fout van de wisselaar..:o:o:o

Oftewel de schrik van je leven als zoiets gebeurd...[/rquote]

Haha! sorry hoor, moet hier toch ff om lachen :-)

Ik heb deze zelfde foutmelding over de cdwisselaar. Gek genoeg heeft er nooit een cdwisselaar ingezeten. Ook heb ik aangegeven dat er geen radio en geen entertainment headunit in zit... :hmmz

Foutje van de programmeurs denk ik.. die namen natuurlijk aan dat iedereen met een wisselaar rond zou gaan rijden.

Of het is een bug in opcom??

Hallo,

ik had de engelse versie van op com op mijn laptop. toen ben ik naar een nederlandse versie gaan zoeken en deze ook gevonden.

maar tot mijn verbazing werkt de nederlandse versie niet en doet mijn engelse versie het ook niet meer.

als ik test interface doe dan krijg ik test interface failed.

kan iemand mij helpen?

mvg john

[rquote=1831967&tid=117943&author=swingping]Hallo,

ik had de engelse versie van op com op mijn laptop. toen ben ik naar een nederlandse versie gaan zoeken en deze ook gevonden.

maar tot mijn verbazing werkt de nederlandse versie niet en doet mijn engelse versie het ook niet meer.

als ik test interface doe dan krijg ik test interface failed.

kan iemand mij helpen?

mvg john[/rquote]

:wtf

Het lijkt me beter dat je jezelf eerst voorsteld, met foto's van je Vec ed. Dan weten we allemaal wie je bent, en hoe je ride er uit ziet.:kewlpics

Dan heb je kans, dat je eerder een antwoord krijgt , dan wanneer je als nieuwe gebruiker op het opel forum komt met direkt bij de eerste post al een vraag..

Geloof niet dat ze dat hier op prijs stellen...:fy1

Dus maak een nieuwe topic , en stel je voor...:o

Welkom alvast:wors

Ik ben john en ik ben 22 jaar en ikheb een opel astra 2008 gtc 1.7 cdti.

ik heb zo'n op com maar binnen de astra topic wordt daar niks over beschreven, vandaar dat ik het hier probeer,

mvg john

Je hebt toch niet per ongelijk software weg gehaald bij opcom nederland he'... want dan is je opcom nu dood!!!

ALs je de nederlandse china-clone versie hebt dan update hij eerst je opcom naar V1.39 daarna werkt het gewoon.

Echter als je originele software ergens vandaan hebt gehaald en je opcom is geupdate hiermee werkt hij nooit meer..

Ik ken echter wel iemand die hem wel aan de praat heeft gekregen door de clone firmware er met een externe programmer opnieuw in te zetten.

Voorals npg kontroleer of je wel de nederlandse china-clone software hebt...

dat vermoeden heb ik wel

je moet erg oppassen met de software die je gebruikt.

als de op-com interface eenmaal gewist is is ie onbruikbaar.

Willem

Vandaag succesvol mijn dvd100 losgekoppeld met de op-com (deactiveren diefstalalarm) en daarna een dvd90 geplaatst en gekoppeld (activeren diefstalalarm), tevens ook meteen de juiste code en audio index in de dvd90 gezet :thumbup

De dvd100 kan nou toch gewoon weer in ieder auto gezet worden he? (hij staat namelijk te koop)

Terug
Naar boven