@jraaf wrote:Vandaag dus een dagje OP-COM gehad. Leuk speeltje. :thumbup
Was vooral geinteresseerd in het DPF maar kwam ook nog allerlei ' output' tests tegen waaronder je turbo boost. Als je die knop pakt loopt je toerental op, scary :jerry hahaha. Wegklikken en heel langzaam loopt ie weer terug. Verder ook info over je EGR etc. Moet maar eens gaan uitzoeken wat de waarden dienen te zijn om te bepalen wat mijn waarden betekenen. Ik kan nu alleen maar vergelijken met wat ik heb. Maar goed het ging dus om het DPF. Toen ik begon had ie de volgende waarde:
Differential pressure DPF 1kPa
DPF Saturation 50%
Distance since last regeneration 545 KM
Paar km verder:
Differential pressure DPF 1kPa
DPF Saturation 68%
Distance since last regeneration 715 KM
Het loopt met de Saturation dus aanzienelijk op. Ik heb 'm nu niet geforceerd gegenereerd met de opcom(wat volens mij kan, knopje is niet gijs :afro )omdat ik wil weten bij welke waarde ' saturation' uit zichzelf gaat regenereren. Lijkt mij toch bij max 80%. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Als het zo ver is post ik wel weer.
Verder nog iemand die weet waar ik de ' waarden' van alle meetingen mee kan vergelijken? Ik bedoel wat ze dienen te zijn?. Niet bij alle output staat namelijk de ideal state versus the real state. Zo ben ik ook benieuwd welke percentage de EGR dient aan te geven. De mijne lijkt gewoon in werking te zijn van 4 tot 100 % Ondanks de NO EGR optie van EDS. Maar het is goed mogelijk dat de dealer mijn auto afgelopen kerst heeft gereset. Nu gaat ik binnekort toch naar Marl, kan ik het er gelijk over hebben. :afro
Safe driving Jurgen.
je moet hem niet meer laten gaan tot 88 % want dan willen ze nog moeilijk schoon een gaan ze in de noodloop later
en als je een update heb gehad bij de dealer dan ben je alles kwijt
en doet de egr het ook weer
maar dan ben je ook je pk weer kwijt dus dat moet je wel merken dan
hoor graag de resultaten van jou dan
en je kunt dus ook zien of de EGR dus aan of uit staat met de opcom dat zou wel interesant zijn
gr
Dietrich