• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

ligt aan de firmware die op je kabel staat

er zou nog 1.33 op kunnen staan.

de 3 genoemde versies zijn allen geschikt voor 1.39.

de onderste is een firmware upgrade tool (FUT) ;)

@sw_reijnders wrote:ligt aan de firmware die op je kabel staat

eehhhhh oke?

ik heb die opcom besteld van die link.( http://www.autodiag.de/opcom-op-com-200" onclick="window.open(this.href);return false; ... el-22.html

)

dus moet ik eerst afwachten wat op de kabel staat en daarna een keuze maken,of kan ik gelijk met de bijgeleverde sofware aan de slag :hmmz

waarschijnlijk kun je met de bijgeleverde software aan de slag

vermoedelijk staat er versie 1.39 op je kabel.

en dan kan je ook een van die 3 versies gebruiken.

Klopt, deze waardes verschillen altijd een paar kilometer, dat is bij mij ook, geen idee waar het precies aan ligt maar het zou kunnen zijn dat de een teller de kilometers die je achteruit rijdt niet telt en de andere teller wel.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

@GTS Power wrote:@sw_reijnders wrote:ligt aan de firmware die op je kabel staat

eehhhhh oke?

ik heb die opcom besteld van die link.( http://www.autodiag.de/opcom-op-com-200" onclick="window.open(this.href);return false; ... el-22.html

)

dus moet ik eerst afwachten wat op de kabel staat en daarna een keuze maken,of kan ik gelijk met de bijgeleverde sofware aan de slag :hmmz

Ik zit er ook aan te denken deze te bestellen.

Laat a.u.b. even weten als je 'm binnen hebt hoe het gaat.

Is versie 100603 al beschikbaar? Ik heb namelijk een c20xe en deze is pas bij deze versie ingevoerd, en zolang deze versie dus niet gecloned is ben ik niks met mijn op-com :(

@CommoCruiser wrote:@GTS Power wrote:@sw_reijnders wrote:ligt aan de firmware die op je kabel staat

eehhhhh oke?

)

Ik zit er ook aan te denken deze te bestellen.

Laat a.u.b. even weten als je 'm binnen hebt hoe het gaat.

Dat zal ik zowiezo melden :thumbup

Volgens de laatste mail van dat bedrijf is ie gisteren opgestuurd dus ik wacht het af.

zojuist de opcom getest maar de interface krijgt geen verbinding?

ik heb van deze link(http://opcomforum.yolasite.com/software.php" onclick="window.open(this.href);return false;) de bovenste geinstaleerd volgens de handleiding.

de auto staat op contact

kabels aangesloten

lampje brand continu rood

progamma doet het

hier een screenshot wat de melding geeft:

opcomfout.jpg

als ik binnen het progamma start krijg ik dezelfde melding trouwens?

kabel slecht ofzo???

@opel-mark wrote:meestal krijg je er een cd bij, de software die daarop staat werkt ook zolang je niet het allernieuwste model astra j hebt geloof ik.

Mark

http://www.astratuningclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

er zit idd een cd bij.

ik had vernomen dat er versie's zijn waarmee je de op-com geheel wist???

dus die cd moet wel veilig zijn?

usb driver geinstalleerd ? want naast het softwere programma moet hij natuurlijk wel een speciale driver hebben voor de opcom zelf, kijk anders eens bij apparaat beheer of er geen geel uitroeptegen ergens staat

Die melding had ik ook toen ik het programma op een andere laptop zette, de driver stond bij mij op het cd'tje....

Daarna werkte die weer.

Nu ook op windows 7

@opel-mark wrote:usb driver geinstalleerd ? want naast het softwere programma moet hij natuurlijk wel een speciale driver hebben voor de opcom zelf, kijk anders eens bij apparaat beheer of er geen geel uitroeptegen ergens staat

moet dit tijdens het testen in men vec?

en hoe maak ik die extra driver?

Je moet eerst je computer goed voorelkaar voordat je in de auto bezig gaat.

Dat ie je stekker niet kan vinden geeft ie dan al van te voren aan....

Die driver staat bij mij op het kleine cdtje, was aanklikken en hij installeerde zichzelf.

Terug
Naar boven