• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OP-COM

Ja dan weet ik het ook niet ( meer ) heb je wel die interface getest of kom je daar uberhaupt niet

wat ik al schreef heb dit helemaal niet hoeven te doen met de versie die ik bij mijn Op-com kreeg

@wim-v6 wrote:KWP2000 is voor de oudere opels zonder Can-Bus..

In het verleden heb ik wel gewerkt met KWP in dezelfde auto. Maar in de Can-Bus modus kan ik niks programmeren alleen fouten uitlezen.

Ik heb de 2010-08 versie en de Op com werkt met firmware 1.39

@jwvanyperen wrote:Ja dan weet ik het ook niet ( meer ) heb je wel die interface getest of kom je daar uberhaupt niet

wat ik al schreef heb dit helemaal niet hoeven te doen met de versie die ik bij mijn Op-com kreeg

Ik hoefde 'm ook niet te activeren.

Ik moest alleen :

- CD kopiëren

- OP-COM aansluiten

- (weliswaar handmatig) de USB driver uit de gekopieerde OP-COM map gebruiken als stuurprogramma.

- daarna OP-COM programma opstarten en bij settings de interface controlen.

verder niks !

EN en DU start bij mij ook prima op.

Nederlands heb ik niet op de CD staan, wel polski :???:

Zal Nederlands nog wel een keertje downloaden, is toch wel makkelijk.

Oh, BTW, ik draai op Windows 7 64-bits.

Dat is de versie die ik ook gebruik en ook geen gemopper of meldingen

@Motorsmurf wrote:Een pagina terug staat een link om um te downloaden... Het werkt en mijn virus scanner begon niet te mopperen....

@Motorsmurf wrote:@wim-v6 wrote:KWP2000 is voor de oudere opels zonder Can-Bus..

In het verleden heb ik wel gewerkt met KWP in dezelfde auto. Maar in de Can-Bus modus kan ik niks programmeren alleen fouten uitlezen.

Kan je met die versie nu wel programmeren?

Wat doet een op-com?

Is dat gelijkwaardig aan een OBDII kastje met USB kabel, gebaseerd op de ELM237, dat ik ooit wel eens voor nog geen 20 euro uit china heb laten komen?......en dat al vele jaren betrouwbaar werkt onder NT, XT, Vista, en nu zelfs met Windows 7 :)?

Doet op-com meer?

volgens mij kun je met een ELM alleen ECU uitlezen en met Opcom kun je zowiezo alles uitlezen.

(zoals ECU, ABS/TC, Airbag, zelfs een CDR500 radio :vertag )

tevens kun je met een Opcom (afhankelijk van het type auto) simpele dingen programmeren/activeren

uiteraard alleen bij Opel's en een enkele Saab

@jwvanyperen wrote:Dat is de versie die ik ook gebruik en ook geen gemopper of meldingen

@Motorsmurf wrote:Een pagina terug staat een link om um te downloaden... Het werkt en mijn virus scanner begon niet te mopperen....

@Motorsmurf wrote:@wim-v6 wrote:KWP2000 is voor de oudere opels zonder Can-Bus..

Kan je met die versie nu wel programmeren?

Nee en daar baal ik van.... Ik wil weten of mijn injectoren goed geprogrammeerd zijn.

@sw_reijnders wrote:wat wil je aan de injectoren programmeren dan?

Ik wil weten of ze goed in gelezen zijn naar dat ze gerepareerd want ik twijfel daar een beetje over.

Dat ik XP draaide kon ik het wel.

Nou weet ik niet of het ligt aan het feit dat ik de 64 bit versie heb geinstalleerd ipv 32 bit. Ik draai win 7 32 bit.

ja dat weet ik ook niet

ik heb destijds gewoon een extra laptopje gekocht op MP voor 30 euro (PII 400mhz . . . snel zat) waarmee ik lekker kon kloten met mn vieze handen :angel

Hi, ;)

Ik heb een OP-COM setje gekocht versie 201008 op (marktplaats.nl) maar zonder CD (software) om deze te installeren op de laptop of PC en heb ik naar een link moeten gaan om de NL versie te downloaden, zie link : http://1filesharing.com/download/1RCL2G5S/OP-COM.CHINA.08-2010 fixed drivers.rar" onclick="window.open(this.href);return false;, dan heeft de verkoper gezegd dat ik op X7 moet klikken en link downloaden en het is gelukt. Nu zie ik in het programma bovenaan (OP COM CHINA-CLONE 08/2010) wilt dit nu zeggen dat het gevaarlijk is om deze te gebruiken op de wagen ? Omdat ik niet veel goeds hoor over die clone's, kan die OP-COM mijn wagen onklaar maken ?, daarmee heb ik hem nog altijd niet uitgeprobeerd om mijn Vectra en ik ben echt geen held in die zaken, zoals waar lees ik de foutcodes, als ik een foutcode heb waar kan ik dat vinden wat de foutcode zijn enz ...weet er soms iemand waar ik aan een handleiding kan geraken over op-com's ?

Een wanhopige OPEL fan

Ik ken er dus totaal niks van ! :???:

Bezitter van een OPEL Vectra C, bouwjaar 2003, motor : Y 20 DTH

@Cyberwizzard wrote: Ik had namelijk een storing in de airbag bekabeling zitten .

Had ik in mijn b1 ook. Zit onder je stoel en daar is gewoon 'omheen' te solderen. Garage had t voor mij gedaan, ben daar zelf niet zo handig in. De stoel moet wel even los.

@Dirk 1 wrote:Hi, ;)

Ik heb een OP-COM setje gekocht versie 201008 op (marktplaats.nl) maar zonder CD (software) om deze te installeren op de laptop of PC en heb ik naar een link moeten gaan om de NL versie te downloaden, zie link : http://1filesharing.com/download/1RCL2G5S/OP-COM.CHINA.08-2010 fixed drivers.rar" onclick="window.open(this.href);return false;, dan heeft de verkoper gezegd dat ik op X7 moet klikken en link downloaden en het is gelukt. Nu zie ik in het programma bovenaan (OP COM CHINA-CLONE 08/2010) wilt dit nu zeggen dat het gevaarlijk is om deze te gebruiken op de wagen ? Omdat ik niet veel goeds hoor over die clone's, kan die OP-COM mijn wagen onklaar maken ?, daarmee heb ik hem nog altijd niet uitgeprobeerd om mijn Vectra en ik ben echt geen held in die zaken, zoals waar lees ik de foutcodes, als ik een foutcode heb waar kan ik dat vinden wat de foutcode zijn enz ...weet er soms iemand waar ik aan een handleiding kan geraken over op-com's ?

Een wanhopige OPEL fan

Ik ken er dus totaal niks van ! :???:

Bezitter van een OPEL Vectra C, bouwjaar 2003, motor : Y 20 DTH

China Clone 2008 werken de meeste hier mee hoor

En als je even de zoekfunctie gebruikt kan je (haast) alles vinden. In dit forum staat al heel veel, ook foutcodes en how-to's.

succes Jan

Vandaag is mijn Op-com ook aangkomen kostte 24,25pond met verzenden dat is €28,70 en werkt perfect.

Was binnen 8 dagen geleverd.

Morgen maar eens een beetje uitzoeken wat ik er allemaal mee kan..

@Motorsmurf wrote:@sw_reijnders wrote:wat wil je aan de injectoren programmeren dan?

Ik wil weten of ze goed in gelezen zijn naar dat ze gerepareerd want ik twijfel daar een beetje over.

Dat ik XP draaide kon ik het wel.

Nou weet ik niet of het ligt aan het feit dat ik de 64 bit versie heb geinstalleerd ipv 32 bit. Ik draai win 7 32 bit.

Ik heb het werkend... Als je een 32 bits versie van Windows 7 draait en de 64bit versie van Op-Com installeert gaat dat niet samen... :swear

Morgen ff kijken naar mn verstuivers...

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn software. Tijdlang heb ik Opcom gewoon kunnen gebruiken, samen met mijn AVG-virus scanner, maar nu, op het moment dat ik de Opcom map open, zegt deze dat er een virus in zit, en gooit de exe-bestanden (opcom zelf en de log-viewer) weg. Ik heb 2 keer een oude versie van het bestand terug gezet van een backup, maar telkens blijft AVG moeilijk doen. IK kan AVG tijdelijk uit zetten, maar dan kan ik Opcom dus maximaal 10 minuten gebruiken voordat AVG weer online komt en roet in het eten gooit.

Heeft iemand hier een werkende versie waar mijn virusscanner niet dol over wordt? Hoeft niet een hele nieuwe versie te zijn, de nieuwste Opel in de 'vloot' is een Omega uit 2002.

Terug
Naar boven