• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op Ebay/MP gevonden :

@Maurice89 wrote:
Zou dit iets zijn?

Ik zoek eigelijk een vectra c 3.2 v6 maar weet niet precies wat de kwaaltjes of wat ik kan verwachten aan onderhoud

Ziet er leuk uit. Maar voor die prijs zal er wel wat mee zijn.

Persoonlijk zou ik voor een 2.5v6 gaan, dit omdat de 2.6 nogal eens storingen heeft met de lambda sensoren. Dan zie je het motormanagement lampje branden.

Het is wel een leuke vec met sport edition 2 voorbumper en dakraam.

Ik kan hem niet, en ik woon er niet ver vandaan.

Zou aan mijn maat kunnen vragen of hij hem kent ( hij werkt bij de vod in Hoorn).

Gr Jurgen,

@Maurice89 wrote:
Iemand bekend met deze?

De prijs spreek me wel aan auto is ook goed onderhouden volgens de eigenaar ervan, wil eigelijk wel eens bij deze gaan kijken.

Naam zegt me wel wat, volgens mij hing er hier ook op het forum (vectra deel) een Yannick rond

@ Maurice89: De Zwakke punten van de V6 motoren zijn wel redelijk bekend hier, maar zal ze even kort opsommen:

- Olielekkage Krukaskeerringen

- Olielekkage Kleppendeksel

- Verstoppen vacuum carterventilatie

-- Draai de oliedop (in dit geval even de plaat van de inlaathelfte losnemen, en heel het pijpje eraf draaien). om in de cilinderkop te kijken) eraf en kijk hoe het eruit ziet.

- Is het mooi grijs of licht geel, is ie goed tot zeer goed onderhouden en heeft deze niet veel korte stukjes gereden

- is het donkergeel tot bruin, maar wel het metaal nog zichtbaar, zal de auto wat meer korte stukken gereden hebben / en/of wat karger onderhoud gehad hebben.

- is het zwart, aangeslagen moet prut oliekoek resten, dan zou ik toch 2x nadenken, ik weet niet in hoeverre je zin hebt een Carterpan te verwijderen om de boel schoon te maken daar.

Verder de gebruikelijke Vectra-C punten uiteraard:

dat zijn onder andere:

- Brekende Veren

- Krakende Stabirubbers

- Hier en daar een Stuurmodule die de hoop opgeeft.

- etc etc.

Willem

km stand was aantoonbaar :thumb onderhoudsapieren en dergelijke alles zit erbij 100% dealer onderhouden en in de boekjes ook aantoonbaar.

De eigenaar ervan zit/zat hier ook op het forum :thumb

Terug
Naar boven